måndag, december 11, 2023

4-10 december

På måndagen jobbade jag som vanligt och vi hade uppstartsmöte med de norska revisorerna. När jag kom hem så lagade vi pastasås på skinkrester. Snabblagat och gott! På kvällen hade jag bokcirkel med tjejerna, på webben.

På tisdagsmorgonen körde jag till tippen och skänkte grejor till loppis innan jag åkte till kontoret. Där hade vi tisdagsmöte med frukost vilket var gott och trevligt! Sen på lunchen träffade jag Helene och vi gick till Indiska Delhi och åt. På kvällen var jag på kurs på Harmoni och det var jättekul och spännande och jag är så glad att jag går denna kurs! 

Natten till onsdagen sov jag jättedåligt så jag var bra trött denna dag. Fick med mig kaffe och lussebulle/pepparkaka av Joakim när jag körde iväg till kontoret, vilket jag gjorde redan halv sju. På lunchen tvättade jag rent soptunnan, den stora, i jobbköket. Fick tvätta den i duschen. Den luktade FÖRFÄRLIGT den där tunnan, något hål där matrester kommit ner och fastnat. Sååååå äckligt! Men nu är den ren och fin...  Efter jobbet blev det en snabbtur till Vellingeblomman där vi bytte en ljusslinga vi köpt som inte blev bra. Sen till Emporia för att handla lite mat och så hem. 

På torsdagen jobbade jag hemifrån på förmiddagen. Sen åkte Joakim och jag och hjälpte hans mamma till Kastrup, där hon hade fått ledsagare som tog henne vidare, då hon ska till Paris och hälsa på Joakims bror över julen. Sen åkte jag till kontoret. Hade möte hela eftermiddagen. Körde hem och vi hämtade mat på Bhua Thai. Sen hämtade vi lite kartonger i förrådet. Vi försöker gå igenom så mycket som möjligt innan flytten. Men vi har så mycket saker! Elliott och jag gick igenom hans rum och rensade ut det han inte längre vill ha kvar.

På fredagen jobbade jag hemifrån. Stressigt att hinna med allt för vi skulle åka till danska kontoret redan efter lunch. Tog bussen till Hyllie för att ta tåget till Danmark, mötte upp mina kollegor på tåget 😊. Åsa var sjuk, vilket var jättetråkigt för mig då jag tycker det är mycket roligare om hon är med. Men det var ändå supertrevligt! Vi började med Escape room! Wohoo! 

Det var skoj! Vi klarade dock inte vår uppgift inte... hehe. Sen åkte vi till kontoret där de gjort så julfint!
Fnt pyntat i korridorer och överallt!

De serverade drinkar och massa gott att tugga på! Chipsskålen hamnade jag mestadels vid! 😁 Och eftersom jag inte hade mitt bästa sällskap med mig (Åsa), var jag inte heller med på någon selfie och kände mig inte riktigt som en i gänget... de är så tjejiga de där tjejerna. Hehehe. Det är inte jag. Men de är gulliga och roliga och det var kul ändå. 
Julbordet

Jag placerades mellan en trainee och en svensk kollega och hade en väldigt trevlig middag i fint sällskap och med massor av gott att välja på och gotteskålen precis framför mig. 
Gotter!

Vi spelade julquiz med mobilerna, jag tror inte jag hade ett enda rätt! Sen var det tipsrunda och där vann minsann vårt lag! Wohoo! Tror inte jag vunnit något i Danmark förut alltså! 

Min vinst! Godis och vin!

På lördagen efter julfesten vaknade jag tidigt och kollade mailen där jag hade fått en del jobbfrågor från vår VD som jag kände att jag ville svara på direkt. Så det gjorde jag och plötsligt var klockan 10 och Elliott var hungrig.Vi bakade scones och åt frukost. Det var gott! 

Sen blev det bråttom. Joakim och jag åkte för att handla på Emporia. När vi var klara och skulle till bilen så gick den inte att öppna. Nyckeln hade låst sig eller nåt. Det gick inte att öppna dörrarna med vanliga nyckeln heller vilket jag trodde alltid skulle gå? Jättekonstigt. När vi kliat oss i huvudet ett bra tag och undrat vad vi skulle göra så plötsligt kunde vi öppna bilen med vanliga nyckeln. Men den ville inte starta... Suck! Men till slut "hittade den" nyckeln och då kunde vi köra. Men det var lite svettigt där ett tag! Det berodde förmodligen på att jag tryckt typ hundra gånger på öppninsgrejen på nyckeln, för att hitta bilen (vi var på fel p-plan först). Så då kanske det är något säkerhetsskydd som gör att nyckeln låser sig... hehe. Så nu vet jag det! Inte trycka hundra gånger!!!

Vi körde och letade efter blommor att ge till min bror och hans fru, de fyller år denna dag. Kom hem och klockan var jättemycket. Jag åkte till mina föräldrar och klippte dem båda. Kul! Fick en liten flaska bubbel med mig hem som tack för klippningen 😊. Sen fick jag snabbt ta på kläder och göra mig klar. Elliott och jag åkte och hämtade mamma. Joakim stannade hemma med Spike. 

Elliott behövde hem till kl 21 för han hade en spelturnering han skulle vara med på. Så pappa körde själv så han kunde stanna så länge han ville. Vi åkte till Uffe som fyller 60 och firade honom, hans fru och Tor som alla fyllt år. Pelle, Lotta och Mynta var också där. 

Presentbordet

Vi fick 6-rättersmiddag och den började med mumsiga räkor med mango och chili.

Mumsig förrätt

Jag var värdelös på att ta bilder... Men det var jättetrevligt och kul att träffa alla. Efter maten spelade vi kort och andra spel. Tyvärr hann vi inte med efterrätten pga att vi skulle gå hem tidigare. Men vi var så mätta och belåtna av all den goda maten så det gjorde ingenting. 

På söndagen hade vi en mysig adventsfrukost med sylta och annat gott! Sen skulle Elliott över till Michale. Spike fick också en adventsklapp såklart!
Spike har just öppnat sin klapp!

Elliott gick hem till Michael och Joakim och jag fortsatte packa grejor. Man kan tycka att det är lite tidigt att packa när vi inte ska flytta förrän i februari. Men jag vet hur fort tiden går och vi har så himla många grejor. Hoppas vi kan rensa en del! Och att packa några lådor tar faktiskt ganska lång tid. Frågan är bara var vi ska göra av lådorna. Hehe. Tror vi ska rensa hallen där mitt skrivbord är och sätta lådorna där. Jag kan ju jobba på andra ställen som i Elliotts rum eller vid köksbordet. Så löser det sig. Om jag nu behöver jobba hemifrån.

Inga kommentarer: