måndag, december 18, 2023

11-17 december

Jobbade som vanligt på måndagen, denna dag uppstartsmöte med de finska revisorerna. Mycket med årsbokslutet nu. På måndagskvällen gjorde Joakim och jag en favorit i repris, gnocchi med saker vi redan hade i kylen. Så himla gott blev det! Att jag inte upptäckt gnocci förut?  
Mums mums!

På tisdagen jobbade jag hemifrån på förmiddagen för jag skulle till läkaren. Spike och jag tog en tur till nya området. Så lugnt och skönt att gå där. 
Så lugnt och fridfullt
Spike var nöjd

Väldigt röda nypon var där!

Efter att jag varit hos läkaren åkte jag till kontoret och denna dag skulle vi på julbord. Det var många sjuka! Halva eko var borta. Så det var synd. Det är ju sådana tider...  
Det var fint att gå genom stan, vi gick till Rådhuskällaren. 
Tomtar på vägen

Fint julpyntat i stan

Fint vid kanalen
Åsa i julkulan
På Rådhuskällaren var det gott som alltid! Verkligen! Vi fick ett eget lugnt rum också, till att börja med i alla fall. Innan det fylldes av folk. Resten av stället var helt fullproppat! 

Pyntad växt

Kakbordet
På onsdagen jobbade jag på kontoret igen. Hade en jättemysig fika med mamma på Katarinas. Deras klenäter är de hittills absolut godaste! Perfekta faktiskt... 
Supergod fika

Sen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde på torsdagen och fredagen men på lördagen åkte vi till Torekov och firade Joakims pappa som fyllde år. Det var jättetrevligt! De bjöd på fisksoppa, ostar och efterrätt. Vi var där på en lunchträff så åkte hem igen innan det blev mörkt. Jag tog inte en enda bild. Jag vet inte vad det är med mig? Nästa år måste jag se till att ta lite fler och bättre bilder...

När vi kom hem så packade jag min ryggsäck inför Stockholm, då jag skulle åka dit söndag morgon. 
Och på söndagsmorgonen packade jag ner det sista och tog mig till Sturup för att flyga till Bromma. Det har jag aldrig gjort förut! Alltid flugit till Arlanda. Men Bromma var ju mysigt! Och det tog bara ca 20 min med bussen in till stan. Så det var perfekt. Jag hade dock en jättetung ryggsäck (pga hade lakan med mig) och jag ville hitta en julbock till Gittan, som jag gett henne förut men mindes inte var jag köpt den? Så jag gick runt och runt och fick ont i axlarna... 

Så tänkte jag att jag skulle ha med en blomma i alla fall men det var sjukt svårt att hitta! Alla var halvvissna... men till slut hittade jag fina rosor. Puh! Så tog jag en paus på ett jättekonstigt café med skumma typer och billig fika, hehe. En upplevelse bara det... 

Sen gick jag hem till Gittan och det var jättekul att träffa henne! Vi satte oss med vars en kopp te och fikade i hennes bibliotek. När vi blev hungriga gick vi och handlade på Coop och sen in om kvarterskrogen och beställde mat som vi skulle hämta med oss. Och när vi kom upp så åt vi och det var supergott! Den är så bra den restaurangen! Kul! 
Blommorna jag hittade till slut.

Jag la mig tidigt då jag skulle upp och gå till kontoret tidigt och dessutom behövde förbereda mig ordentligt inför styrelsemötet och så. 

Inga kommentarer: