måndag, november 27, 2023

20-26 november

På måndagen hade jag med Spike på kontoret. Han ville verkligen dit och först gick det inte fort nog för hissen att komma, sen inte fort nog för hissen att öppna dörrarna, sen inte fort nog för mig att öppna dörren till kontoret, han krafsade på alla dörrar för att komma in fortare 😁. När jag väl fick upp dörren for han in som en virvelvind.

Vi tog en lunchrunda i parken och såg en konstig fågel i gräset. Det var ingen fågel, hehe. 
Det var en råtta! Den gick omkring där och nosade och strosade. Hehe.  
Efter mötet med råttan spanade Spike in statyn

Denna vecka hade vi Linas matkasse och den var toppen! Oväntat gott var panerad torsk med potatis samt smält smör med rödbetor, kapris och citron. 
Jag var också på kurs på kvällen, där vi hade en lång hypnos-meditation, fick ge och ta emot healing, Tarot-läggningar och en kort meditation. Detta tycker jag är så himla kul!

En lunch åkte jag till Vellingeblomman för att köpa presenter till pappa (äppelmust jag bara sett de har där) och då passade jag på att luncha på en pepparkaksmuffins. 
Mumsig!

De hade tusenmiljoner julstjärnor!!! Alltså hur många sorter som helst. 
Ser du stjärnan i det blå?
Sååå fina luciatåg. Jag vill typ ha alla!!!

Det var bord efter bord och vägg efter vägg med grejor

Jag höll på att aldrig komma ut därifrån pga långa vägar man inte kom ut från när man hamnat i den där jul-delen av affären... 

Det dök för ovanlighets skull upp en intressant fyra att titta på och såklart skulle visningen vara just på pappas födelsedag. Vi lämnade av Elliott och Spike hos mina föräldrar och åkte sen och tittade på lägenheten. Den låg i Limhamns Sjöstad. Det var mörkt ute och blåste galet mycket! Vi åkte upp på 8:e våningen och ringde först på fel lägenhet, för de skriver inte vem man ska ringa på hos? Hehe. Men sen kom vi rätt och vi gick in och tittade och det kom fler folk och det gick snabbt och var stökigt och bökigt och luktade konstigt. Men det kändes ändå som att den var bra. Stor balkong (exakt samma vi har här). Vi skyndade ut och tillbaka till mina föräldrar för att fira pappa som fyllde 86 år! 

En bukett vi hade med var visst det enda jag tog bild på 😲

Olle och Uffe-familjen var också där! Vi bjöds på bubbel och mumsiga tilltugg. Och till middag var det Kreolskans och den var lika god som alltid! Det var jättekul att träffa alla!

På lördagen kollade jag en kolonilott i regnet. Den låg i Sibbarp och var ovanligt stor och trevlig. Men när jag snackade med Elliott sen så var han inte intresserad av att vara i en kolonilott och tyckte hus skulle vara bättre. Så då tappade det lite av poängen. Inte för att det ska styra men ändå, vill ju ha min påg med ju! 

Elliott hade en skoluppgift och skulle göra ett hommage till en konstnär han valt ut. Så det var kul! För då satte vi oss att måla, han målade sitt och jag målade mitt 😁
Elliott jobbar med sitt

jag med mitt, hehe

Och vi funderade kring lägenheten, vi tyckte inte att vi hann se så mycket. Vår köplats var nr 1 och svaret skulle lämnas på måndagen. Jag tog en promenad med Spike i området och det var jättefint att gå där! Så jag tog mig in i trappen och hissen upp till lägenheten och satte en lapp på dörren om att vi önskade få titta på lägenheten igen innan måndag. 

När vi precis fikat klart ringde lägenhetspersonen och frågade vad det stod på lappen, de kunde inte svenska, hehe! Jag förklarade och de sa att om vi kunde komma inom 15 min kunde vi se den igen. Vi slängde på oss kläderna och åkte dit! Och då fick vi se den i dagsljus och det var jättefin utsikt! Och den såg bra ut! Litet kök dock. Och Elliotts rum lika litet som här 7 kvm. Men han var nöjd med det och tyckte den var fin precis som vi. 

Sen var det dags att åka och hämta upp mina föräldrar, då vi sen skulle till min bror och fira hans födelsedag! Joakim stannade hemma med Spike så han följde inte med. Det var jättekul att komma dit och de bjöd på jättegoda fikabullar de bakat. Och alla barnen utom Ale var där, samt två nya pojkvänner vi fick träffa för första gången 😊. Sen bjöd de på vitkindad gås!
Det var första gången jag åt det! Gott var det och goda tillbehör! 
Mumsig sås med lingon och potatisgratäng med salvia

Den lille kisen låg och gosade sig på fårskinnet i soffan. 
En sån liten sötnos

Vissa spelade myrstacken och vi andra spelade kort. Sen åt vi efterrätt och gottegottgott var det! 


Inga kommentarer: