fredag, oktober 20, 2023

Fortfarande inte bra men börjar bli bättre 9-15 oktober

På måndagen var jag lika dålig som på söndagen. Så jag låg pall i sängen och tyckte synd om mig. Hostade gjorde jag. Evighetshosta... Varje dag under veckan hoppades jag må bättre! Och jag blev av med feber helt på tisdagen. Så det var ju positivt. Och kände mig pigg i huvudet så jag kunde i alla fall jobba hemifrån. Men kroppen var så slut och jag mådde illa i hela mitt system. Ingen aptit. Kunde inte dricka kaffe, det smakade jättekonstigt. Alla smaker var väldigt konstiga överhuvudtaget. 

Vi hade fått matkasse levererat. Nytt försök men med Linas matkasse. Så jag lagade mat ena kvällen. Det blev supergott och var lättlagat! 

mycket gott! 
Men jag åt nog lite mycket, har inte ätit så mycket eftersom jag varit sjuk. Så jag var vaken typ hela natten och mådde illa och hostade och blev irriterad på mig själv för att jag ätit mer än jag borde gjort. 

Jag var på vårdcentralen för att kolla så det inte var bakteriellt utan virus (med tanke på hostan som varat i 3 veckor). Det var virus. Och de sa att det går jättemycket nu och de tror att jag fått två olika virus efter varann. Och sa att det tar lång tid för kroppen att återhämta sig efter det och att det enda som gäller är vila... 
Spike har funnit sig i kortare rundor sötisen

Veckan har varit tråkig för vi har inte haft någon ork. Elliott har varit hos oss från vi blev feberfria. Han var inte bra han heller, förkyld med hosta och snuva + jätteont i sin mage. Men han var ändå i skolan alla dagar utom en denna vecka. 

Mamma kom förbi och lämnade över blommor till oss och godsaker till Elliott för att peppa upp honom lite. Hon stannade ute så vi inte skulle smitta henne. Spike blev alldeles till sig av glädje så jag tog ut honom så han fick hälsa och gå en liten kiss-tur. Han hoppade och studsade så fort han såg mamma. 

Fina tulpaner fick vi!

Elliott blev jätteglad när han kom hem från skolan och fick sina godsaker! Fyrtornsost, godis mm.

På fredagen pratade Elliott med kuratorn. Inte vet jag vad det ska hjälpa, men så är det bestämt och han tyckte det hade gått bra. Han har dock varit helt slut när han kommit hem, eftersom han är lika trött i kroppen som vi. 

Det kom ett mail från rektorn om att de har hög sjukfrånvaro för både elever och lärare just nu. Ovanligt hög. Inte så konstigt om alla ska gå dit och vara sjuka tänker jag... jaja. Men jag uppskattar inte att det dras hem en massa förkylningar....

Den 10:e oktober fick min kusin och hans fru en liten pojke! Kul! en supersöt liten bebis! 

Idag är det söndag och jag känner mig betydligt bättre än jag gjort innan. Så det är skönt! 

På förmiddagen åkte jag till Sibbarp med Spike och han fick springa varv efter varv. Så han skulle kunna vara hemma själv ett tag sen. 

Vovve vid hav
Blåser nästan bort!
Pausar lite
Flyger fram!

Strax före två hämtade vi mina föräldrar och åkte till luftkastellet för att gå på konstutställning. Första saken vi gjort på ett tag och det var kul!

Glada tavlor!

Vi fikade också. Mycket trevligt! Väldigt fin utsikt var det där vi satt, den tog jag tyvärr ingen bild på.

kladdkaka

När vi var klara hade vi visning på en kolonilott och mina föräldrar följde med och tittade. Det var en superfin lott! Fräscht hus och ingenting i trädgården, vilket ju gör att man kan göra den precis som man vill. Så det var ju kul att den var så bra och fin! Och kul att mina föräldrar var med och tittade också 😊.

koloniträdgården

Inga kommentarer: