måndag, oktober 09, 2023

Efter firandet och några halvfriska dagar blev vi återigen sjuka... (2-8 oktober)

Jag hade semester på måndagen för att vi skulle fira bröllopsdag! Egentligen skulle vi åkt till något hotell eller så men det orkade vi inte. Vi får göra det en annan gång. Vi var så slut båda två! 

Elliott var hemma från skolan pga dålig och vi lyxade till det allihop med en liten löjromstoast till lunch. Så himla gott!

Mums!

Elliott och jag tog en liten tur till Sibbarp med Spike. Det var nästan för mycket för oss båda. Vi var så trötta så trötta i kroppen.. Spike var dock hur pigg som helst och sprang och sprang varv efter varv! 

Glad vovve!

För länge sen hade jag beställt bord på Mutantur för dagens bröllopsfirande. Vi var inte säkra på om vi skulle åka dit, då vi inte var på topp måendemässigt. Men vi åkte dit ändå. 

Där hade de en massa smårätter att välja på. Jag hade läst så mycket om hur fantastiskt gott det skulle vara. Och det var jättegott! Men kanske inte fantastiskt? För det var så mycket som smakade majonnäs, vilket jag inte gillar... Eller om jag ska gilla den måste den vara syrlig... och inte filkig och fet.  

Vi delade alla smårätterna (de var portionerade två och två).

Jättegoda rårakor med silverlök och rom
Mumsigt friterat fläsklägg
Smörstekt hummer på toast
anklever i alldeles för tjocka lager... tyckte jag. Den fick Joakim som tyckte den var jättegod.
kroppkaka med KarlJohansås, den fick jag då Joakim inte äter svamp

Sen efterrätten. Kornblomstglass! Jag tänkte mig något helt annat än det var! Det var ju fryst grönmögelost! Jag hade också tänkt vi skulle dela på den, men Joakim äter ju inte mögelost...

överraskande god efterrätt, fryst grönmögelost med kolasås!

På tisdagen jobbade jag på kontoret - vi skulle fira Torgny igen! Med tårta och present som malmökontoret samlat ihop till. Och Playgrounds fd vd-sekreterare skulle också komma! Plus att jag hämtat ut present i form av dyra viner från vårt distributionsbolag Beggars ägare.

Eko dukar fint till firandet
tårta 1
tårta 2
Torgny blev firad och glad och vi fick se alla hälsningar på video igen!

Jag var även på kontoret på onsdagen den 4 oktober. Då hade jag bestämt fika med mamma på lunchen. Hon hade inte mått så bra på ett tag och jag sa till henne att ta en snabbsänka på Werlabs. Precis innan vi skulle fika hade hon fått sitt provsvar och hennes sänka var jättehög! Och precis innan vi skulle träffas hade jag fått en uppgift att lösa av vår ägare, och den behövde vara klar typ direkt... så det var lite stressat där en stund. 

God fika som vi knappt hann äta

Och jag ville gärna skjutsa mamma hem efteråt, så det gjorde jag och jobbade hemifrån sen. Och hostade en massa. Och hela natten till onsdagen hostade och hostade jag. Och hostade lite till. Jobbade hemifrån och vid kvart i nio tog jag och Spike en promenad till veterinären. Han skulle få sin årliga vaccination.

Jätteduktig var han!
Sen jobbade jag igen. Mamma hade tid hos läkaren denna dag. Så det var ju bra! Jag jobbade och hostade. Pratade med mamma, hon var på väg till oss med blommor men hade kommit fel. Så jag körde och hämtade de fina blommorna och skjutsade henne till affären. Medan vi gick där och handlade så kände jag hur jag mådde sämre o sämre. När vi handlat klart släppte jag av mamma vid sin cykel. Och när jag kom hem var jag helt slut och bara hostade och hostade. 
Så här fina blommor fick vi av mamma

På torsdagen jobbade jag hemifrån pga mådde dåligt och hostade. Elliott har ju också varit dålig och borta 70% i september. Så vi var kallade till möte med rektorn och huvudläraren. Vi åkte dit på eftermiddagen och vi var alla tre sjuka (Elliott, Michael och jag). Jag satt o hostade. Mötet gick bra. De ska stötta Elliott så han kan gå fast han inte är frisk... (vilket är lite korkat kan jag tycka för ska man gå i skolan sjuk är det inte konstigt att alla blir sjuka hela tiden...). Jaja. Vi gör som de säger och skickar iväg stackars pågen fast han är dålig. 

När jag kom hem så hade jag feber som bara steg. 38,5 trots ipren och alvedon. Jag kände mig verkligen riktigt sjuk. Joakim hade också feber. Hade vi kanske fått det Michael hade? Eller var det samma som jag haft innan som blivit sämre igen? Hostan var galen också.... 

Så från torsdag till söndag låg jag helt däckad. Och hade hostat så att mitt revben gjorde så jäkla ont. Väldigt plågsamt. Jäkla skit får jag säga. Vi var dåliga båda två. Joakim hostade varje morgon så han kiknade o kräktes. Men jag hostade tack o lov inte på det viset även om jag hostade både dag och natt och var tvungen att hålla hårt om bröstkorgen för att det inte skulle göra alldeles för ont i revbenen. Bara att prata var jobbigt, att kolla på datorn uteslutet och knappt TV var möjligt. Riktigt skit alltså. 

Vi turades om med Spike promenaderna och de var kortast möjliga. Elliott fick vara hos Michael för han var bättre nu. Så inte Elliott skulle få ännu något nytt. 

Inga kommentarer: