måndag, oktober 07, 2019

v. 40 (30/9-6/10)

måndag 30/10
Jobbade på kontoret det var måndagsmöte och det spelades musik. Alltid kul! Vi hade besök av Fredrik från Stockholm, ett litet bolag vi sköter bokföringen för. Så Åsa och jag blev bjudna på jobblunch på Syriska buffén. Mycket gott. Oj så mätt jag blev :-).

Jag var så trött denna dag och kände mig inte alls social, men det gick bra ändå. Jag hade vallningar stup i kvarten. Hoppas verkligen inte att det ska pågå i 5 år??? Varför ska man ha så mycket grejor som tjej? PMS och sen klimakteriegrejor. Det är väl inte rättvist?

Elliott åkte hem till oss efter skolan. Så jag gick lite tidigare från kontoret och jobbade hemifrån på eftermiddagen. Det var första skoldagen efter en vecka med magont hemma för Elliott. Och inte hade det varit bättre denna dag, så det var jobbigt för honom att ha varit i skolan och fått härda ut sina magknip...

Joakim var med sin mamma på slutbesiktningen av hennes lägenhet i Falsterbo, men han hade förberett middag innan han åkte. Så när han kom hem igen var det bara att sätta in fisk i ugnen och koka lite matvete. Vi åt ugnad fisk i vitvinssås. Mycket gott tyckte vi allihop.
Han hade med sig blommor till mig, en bukett från honom och en från hans mamma :-).
En med liljor och en med rosor. Så fina! Uppskattas mycket.
rosbuketten
Vi tittade på Wahlgrens på kvällen och åt god valnötssalami.

tisdag 1/10
Gjorde oss klara för att ge oss iväg till skolan men just när vi skulle gå fick Elliott ett magknipsanfall. Så det var bara att stanna hemma för Elliott. Själv åkte jag till jobbet, Joakim var hemma med Elliott.

Jag hade lunch med mamma och vi gick till Espressohouse. Det var himla trevligt som alltid! Mysigt med fika och mycket att prata om. När vi fikat klart gick vi till Willys och handlade. Mamma köpte en pepp-påse (krya på dig) till Elliott. Med lite smått o gott i. Kärt av henne!

Tillbaka på kontoret var det dags för tårta! Vi firade chefen och en kollega som båda fyllde år. Jättegoda tårtor, framförallt frukttårtan! En sådan har jag aldrig ätit förut, överraskande god!
Moccatårta
Frukttårta
Jobbade hemifrån när vi fikat klart. Elliott hade haft ont i magen ett par gånger. Och när vi skulle till att äta fick Elliott sådär jätteont i magen igen och så blev han alldeles blek och utslagen.
Men sen blev det bättre och vi åt först när han mådde bra igen. Det blev parmalindad kyckling i balsamsås till middag. Det var jättegott!

Vi gick ut en kvällsrunda och pokemonade och sen gick vi och la oss, efter lite tv-tittande.

onsdag 2/10
Jag jobbade hemifrån för Elliott hade fått tid på vårdcentralen på eftermiddagen eftersom hans magknip inte verkar vilja gå över utan snarare blir värre. Jobbade på där hemma och det gick riktigt bra! Fick undan både det ena och det andra.

Vi åkte till läkaren och just när vi skulle köra blev Elliott alldeles vit och slut och kände sig utmattad och mådde illa :-(. Han fick sitta och blunda hela vägen för att han mådde så dåligt. Vi kom till läkaren, Michael var också med och hon undersökte Elliotts mage och sa att det vårt att veta vad det kan vara. Hon såg att han inte mådde bra och han fick ta blodprover vilket han blev ledsen för då, det inte är kul att bli stucken i armen. En snäll sköterska var det men när hon stack gjorde det superont på honom, han fick härda ut tre fyllda provrör... Skönt att det fungerade, förra gången han behövde lämna blodprov hittade de inte venen och han fick ta blodprov på barnsjukhuset istället. De konstaterade också att han hade feber.

Elliott åkte med Michael hem efter läkarbesöket. Jag jobbade undan vad jag kunde och var klar vid halv sju eller så.

Joakim och jag åkte till Via Napoli och hämtade pizza. Vedungsbakade italienska pizzor. Joakim tyckte hans var fantastiskt god. Jag tog en med sardeller och tyckte den var god, men inte fantastisk. Föredrar "svenska" pizzor, vet att jag kände detsamma när jag var i Italien och åt pizza där. Men det såg ut att vara en mysig restaurang och de hade jättefina pålägg på pizzan, så en delikatsstallrik därifrån hade nog varit supersmaskig, såg jättefina ut där på restaurangen.

Vi hade en lugn kväll. Jag kämpar med alla dessa vallningar som gör att jag håller på att svettas ihjäl i ena sekunden och vill slita av mig alla kläder för att sen i nästa sekund hålla på att frysa ihjäl och får pälsa på mig allt igen....

torsdag 3/10
Semesterdag! Vaknade med värk i bihålor och huvud och kände mig inte alls bra :-(.  Bläää!
Så kom inte upp förrän vid 12. Joakim var också hängig så det var ju synd när vi skulle ha en ledig dag och ha det trevligt och hitta på någonting. Men vi släpade oss upp och Joakim gjorde kaffe och bruschetta till oss. Tittade lite på TV och kurerade oss med huvudvärkstabletter. Kände oss lite bättre och tyckte att vi ju fick hitta på någonting. Så vi tog en cykeltur till lokalen. Äntligen!

Helene hade bett Joakim titta på ett trasigt silverarmband för att se om han kunde laga det. Jag målade toaletten, väggarna. De var spacklade och klara så det vara bara att maskeringstejpa och måla. Kul! Joakim lyckades laga Helenes armband och så putsade han mina ringar, dammsög och satte ihop en såg vi lånat av pappa. När toaletten var färdigmålad cyklade vi hemåt. Nöjda med våra prestationer :-).
Målar vitt över det gulgrå
Blev väldigt sugen på att vara mer i lokalen, det är alldeles för sällan jag är där. Jag vill lära mig silversmide och dreja och pyssla med allt möjligt. Så ska försöka sätta av en dag i veckan eller så till att vara där. När vi kom hem sen så var vi hungriga. Vi stekte entrecote och skulle äta med potatisgratäng och såser, men gratängen luktade sur disktrasa (färdigköpt) och var helt oätlig när den var klar (smakade sur disktrasa också). Suck! Så vi åt bara kött och såser. Och det var ju inte så illa det heller :-D. Det var mumsigt! Sen tog vi det lugnt och tittade på bra film och jag åt lite ostbågar.

fredag 4/10
Ledig och även denna dag vaknar jag med ont i bihålorna, huvudet och nacken. Blir sååå trött. Kan jag inte bara få må bra? Joakim var lika hängig han och vi satt och beklagade oss för varandra och skrattade samtidigt åt eländet. Gjorde kaffe och åkte till eko-hallen för jag ville köpa permanentvätska och kolla efter vinterjacka. Fick tag på permanent, men ingen vinterjacka. Vi köpte på oss lite alltmöjligt där och sen tänkte vi äta lunch ute men kände oss alldeles för trötta så vi åkte hem istället.

Vi åt rester från någon dag tidigare och jag funderade på om jag skulle våga permanenta håret, men jag orkade inte. Vi gick i alla fall ut en runda och pokemonade. Gick en hyfsat lång tur med tanke på orken.
Kvällsljus över kalkbrottet
La oss tidigt och kollade film i sovrummet tills vi blev trötta o somnade. Face-timeade med Elliott också. Han hade varit hos Erik och ätit hotpot och det hade varit kul och gott! Han hade haft ont i magen ett par gånger under dagen men inte på kvällen. Så det var ju skönt.

lördag 5/10
Jag vaknade lite piggare denna morgon, eller kanske inte så himla mycket piggare men i alla fall utan den malande värken. Så det var ju skönt! Vi åkte och handlade på Malmborgs, mamma tipsade om att där kunde finnas färsk krabba som vi kunde få av henne om vi hittade någon. Tyvärr så var de slut. Vi åkte och hämtade Elliott hos Michael. Han var hungrig så vi stannade till på Ica så han kunde köpa sallad till lunch. Han verkade pigg och glad och inte så hängig som han varit senaste tiden. Men det går lite fram och tillbaka.

När vi kom hem bestämde jag mig för att permanenta håret, äntligen! Elliott och Joakim spelade Super Mario. Det tog evigheter att rulla upp håret, jag bara gjorde fel hela tiden. Fick helt ont i nacken och ryggen och armarna. Joakim erbjöd sig att hjälpa till, men jag ville helst göra det själv.
Sen var det nästan kväll, så lång tid tog det att bli klar! När jag duschade kändes det som att håret skulle gå av, men det gjorde det tack och lov inte :-). Vi hade en mysig kväll och tittade på en underhållande agentfilm med Elliott.

söndag 6/10
Elliott och jag spelade Fortnite på förmiddagen.
Vi hade varmrökt lax till middag och det var mumsigt!
På kvällen gick vi en lite längre runda med Elliott och Pokemonade.
Mörkt vid kalkbrottet
Månen
Vattenpölar vid ett pokestop
När vi kom hem var vi lite hungriga så vi dukade upp lite godsaker. Det var mumma!
godsaker

Inga kommentarer: