måndag, september 30, 2019

v. 39 (23-29 sept)

måndag 23/9
Jobbade på kontoret halvdag, Elliott kände sig hängig och var hostig på morgonen. Så han fick vara hemma. Jag åkte hem vid halv tre tiden och jobbade hemifrån. Vi hade finfin fika.
god fika
Joakim hade gjort glass som vi åt och vi hade även lite ostkaka. Jag fick äntligen tid att sy upp gardiner till vardagsrummet, så nu är det mörkläggningsgardiner som kan dras för hela fönstret så det blir mörkt. Sågade även av rullgardinsstången. Men den blev för lång, för jag hade mätt fel (igen). Suck! Orkade inte rätta till så det får bli en annan dag. Vi såg Berg provar farliga jobb med Elliott och nu har vi sett alla avsnitten och måste hitta något nytt att se som är kul för oss alla, så svårt att hitta...

tisdag 24/9
Elliott kände sig bättre och ville gå till skolan men just när vi klätt oss och var på väg fick han jätteont i sin mage. Så jag släppte av honom hos Michael som ändå skulle jobba hemifrån.
Vi hade celebert besök på Malmökontoret. Jason Ringenberg en artist från USA kom hit till kontoret och vi åt pizza och han pratade och spelade några låtar för oss! Coolt!
Vi tog en selfie med Jason
På eftermiddagen var det utvecklingssamtal på skolan. Elliott var med fast han inte mådde jättebra. Det var inga konstigheter och allt går så bra för Elliott och inga problem i klassen. Så det var ju kul.

Jag jobbade hemifrån på eftermiddagen och när jag var klar var vi för trötta för att fixa avancerad mat. Vi åkte och handlade och det blev stekt korv med bröd till middag. Vi började titta på de där som seglar på Atlanten, det var kul! Men fyyyy alltså. Jag skulle ALDRIG gå ombord på en sån båt!

onsdag 25/9
Drömde att jag trillade ner i vattnet och höll på att drunkna och vaknade av det. Då var klockan prick 07 och jag var hur trött som helst och ville inte alls stiga upp... Men det var bara att släpa sig upp och iväg till kontoret. Tror vi har virus i kroppen allihop och att det är därför vi mår lite sisådär och är så trötta. Tog coldzyme på natten för jag hade ont i halsen och halsontet var borta på morgonen.

Jobbade på och hade massor att göra. Elliott och Michael kom upp på kontoret och jag och Torgny gick och lunchade med dem. Vi gick till en buffé men den var inte mycket att hänga i julgranen, verkligen inte prisvärd. Så dit ska jag inte gå fler gånger. Jag går inte ofta ut och äter lunch, så när jag väl gör det ska jag framöver välja ställen jag vet är bra :-).

Hämtade Elliott på hemvägen och vi åt Caesarsallad till middag. Det var jättegott. Elliott gillar sardeller och vi hade ju det i dressingen, men han åt en hel rå sardell till varje tugga :-D. Kul tycker jag som också älskar sardeller. Vi blev mätta och vi såg lite Berg testar farliga jobb och sen spelade Elliott o jag Fortnite.

När vi sen skulle sova och läste bok så tjoade Elliott till och på väggen bredvid honom kröp typ världens fetaste spindel, en såndär med jättestor kropp... Han blev så rädd då han kom ansikte mot ansikte med spindeln... Han ville absolut inte sova där inne vilket jag verkligen förstår! Vi ropade på Joakim som flög upp och skyndade till räddning, han fångade in spindeln i ett glas och kastade ut den. Elliott fick sova hos oss på natten då han absolut inte ville sova i sin säng efter spindelupplevelsen:-).

torsdag 26/9
Elliott hade studiedag och jag kompade (tog ledigt) denna dag. Vi åt frukost och vi åt musslor till lunch, jättegott! Sen skjutsade vi Elliott till Michael för vi skulle till Falsterbo och möta upp en flyttfirma som skulle ta det allra sista från trädgården (en tung betongstol och en parasollfot). De kom en timme senare än vi bestämt, vilket var lite dumt men Joakim o jag pratade och tittade oss omkring så tiden gick ändå fort och vi hade trevligt.

Sen kom flyttgubbarna och hämtade sakerna, vi körde före dem till det ställe där sakerna skulle lämnas av och de fixade allt smidigt och bra. Trots att det är sjukt tunga grejor. När vi var klara körde vi förbi Joakims mamma och hon bjöd på räksnittar som var väldigt goda. Sen åkte vi hemåt och åt rester från gårdagens Caesarsallad och tittade på de som åkte över Atlanten tills det var dags att nanna.
Våra St Paulior var ledsna men har nu blivit glada igen!
fredag 27/9
Vaknade några gånger under natten och kollade efter Sweet på balkongen. Han brukar alltid vara där lite då och då men i natt var han där inte alls när jag tittade ut. Sen vid 04 vaknade jag av att jag hörde ett "mjau" men där var ingen katt, så jag måste ha drömt det. Och då blev jag rädd att han kanske var påkörd och meddelade sig med ett "mjau". Men jag kopplade bort det och somnade om. Sen vaknade jag 06 och då var han fortfarande inte där. Då blev jag lite orolig och kunde inte sova längre. Kl 07 kom han och hoppade på balkongdörrshandtaget. Puh! Så skönt! Fina Sweet. Stressande det här...

Kollade om Elliott skulle till skolan och det skulle han, men sen messade Michael att Elliott fått jätteont i sin mage igen och skulle stanna hemma. Stackarn. Konstigt det där.
Åkte tidigt till kontoret och det hade jag inte mycket för för då ska man tömma diskmaskin o sätta på kaffe o sen är klockan nästan samma som om man hade kommit sin vanliga tid :-).

Efter jobbet åkte jag och hämtade Elliott hos Michael och vi åkte till mina föräldrar för att fira Frejs födelsedag och äta surströmming. Mamma hade gjort jättegoda smördegsrullar och dukat fram en massa annat gott till förtugg. När Uffefamiljen kom gick vi ut och spelade boccia. Det var roligt och Martin vann överlägset, Elliott kom inte långt efter :-).
Bocciaspel
Vi åt surströmming och det var lika gott som alltid! Gillade nedanstående orensade filéer bäst. Supergoda.
Mumsig surströmming
Pappa hade gjort punch-parfait till efterrätt och Uffefamiljen hade med sig äpplemarängkaka, kladdkaka och vaniljsås. Vi spelade spel och åt efterrätter och det var hur trevligt som helst.
Slutspelat spel
lördag 28/9
Vi bestämde oss för en brunch på Ikea då vi ändå skulle kolla på sängar, madrasser och köksskåp till en eventuell liten mini-köksö för att få lite mer plats och arbetsyta i köket. När vi var framme fick Elliott jätteont i sin mage. Det kommer och går. Stackaren, han blev helt vit i ansiktet :-(. Men det släppte efter en stund så han kunde ändå äta. Vi gick runt på Ikea lite men Elliott var så trött i kroppen och tyckte att det var jobbigt, sen när vi satt i bilen på väg hem så fick han ont i magen igen, mådde lite illa. Stackars gubben så jobbigt. Vi spelade lite Fortnite när vi kom hem och sen kom Michael och hämtade honom då han skulle vara där resten av helgen.

Själv gjorde jag mig iordning, duschade och klädde mig och åkte in till stan för att fira min födelsedag med Åsa, Becka och Ingrid. Becka o jag tog samma buss och mötte upp Åsa och sen Ingrid och vi satte oss på Mello Yellos uteservering.
Började med en strawberry daiquiri
Det var himla mysigt att sitta på uteserveringen. Värmde skönt från gasolvärmarna. Nästan som sommar! Jag fick presenter som jag blev jätteglad för!
Många fina presenter! 
Vi åt och drack och hade det bra!
Och maten var god! 
Det började regna, men parasollet över bordet höll ganska tätt, så vi satt kvar ute. Dock inte jättesugna på att gå och titta i gallerier på gallerinatten så det hoppade vi över. Becka föreslog att vi skulle följa med på fest. Åsa & jag följde med Becka till en fest i en stor lägenhet på GustavAdolfstorg. Ingrid hoppade över festen och åkte hem. Jag var trött så vi stannade bara helt kort men hann smaka på jättegott torkat fläsk, lufttorkad skinka och fläsksvålar :-D. Åsa och jag gick till bussen och Åsa lyckades pricka in perfekt tid för Jörgen att hämta henne så han kom precis samtidigt som min buss dök upp :-).
Väntar på bussen hem
I det lilla tornet i huset på bilden var det vi var:-). När jag kom hem var Joakim vaken, jag var så pigg så vi pratade och sen blev det väldigt sent innan vi somnade.

söndag 29/9
Lyckades ovanligt nog sova ut på söndagen och gick inte upp förrän vid 11-tiden. Skönt det, men då försvann ju också halva dagen :-). Vi invigde mina nya presenter från gårdagen, både kaffeglas och kaffe och det var ett mycket gott kaffe.
Nya kaffeglaset
Joakim skulle bädda och fick lämna plats för Sweet som låg där så fint och sov.
Sötaste Sweet
Vi handlade och sen var det dags för mig att göra mig klar för mitt andra födelsedagsfirande :-D.
Jag åkte till Stortorget där Helene väntade på Spegeln. Där har blivit så mysigt och fint om man jämför med när vi jobbade där, Helene och jag. Då var det så kallt och sterilt i hela lokalen. Nu är det varmt och ombonat.
Mysig foajé
Vi gick till falafelkiosken mittemot och jag grundade med en liten halloumi-pita. Helene bjöd mig på bubbel och tapas som vi tog in till Bar Deco. Vi satt längst fram på bion i supersköna fåtöljer med fotstöd och allt.
Mums för tapas!
Vi såg "Smärta och Ära" och den tyckte jag mycket om, både hur den var filmad, skådespelarna och historien. Vi åt även lite chips och dippade i fetaostsås. Vilken superbra present och väldigt mysigt!
Filmen vi såg
Vi bestämde att det här var en perfekt födelsedagspresent så troligtvis ska Helene få detsamma av mig när hon fyller år :-D.

Hemma igen hade Joakim och jag lite kväll tillsammans också, det är fördelen med att gå på en lite tidigare biovisning. Har ju varit borta nu tre kvällar i rad, så det var skönt att vi hann med lite egentid innan jobbveckan drar igång igen.

Inga kommentarer: