måndag, juni 03, 2019

Vecka 22

måndag 27/5
Cyklade till jobbet och det var mycket att göra hela dagen. Var väldigt trött i huvudet, tog en meditation på eftermiddagen. Efter det var det väldigt mycket bättre. Jobbade till halv sex eller så och cyklade hem sen.
Vi fikade lite :-)
tisdag 28/5
Var så trött och låg när jag vaknade och förstod inte hur jag skulle orka jobba. Ville bara ha det lugnt och sova, behöver verkligen semester.... Cyklade till kontoret. Det var fullt upp! Cyklade till Röntgen för att kontraströntga min hand (då jag får kritvita fingrar ibland vilket de misstänker beror på någon förträngning eller att något klämmer blodkärlen i handleden). Det var en sur sköterska som sprutade in kontrastvätskan och det var obehagligt. Andra gången jag gör detta. Man känner hur det går igenom hela kroppen och när man andas smakar det typ sprit och det blir lite tungt i andningen, vilket också är obehagligt. Sen blir man alldeles varm i kroppen och det känns lite som att man kissar på sig :-). Men det gick bra! Och sen cyklade jag tillbaka till kontoret igen.

Jobbade vidare till strax efter1 17 och cyklade sen hem. Hemma åt vi hemmagjorda hamburgare och det var gott! Elliott hade cyklat hem och tyckte det var helt förfärligt. Sen tyckte han att hamburgaren var kall och brödet för stort och jag var så trött och stressad att jag blev irriterad på honom som gnällde och vi hade en diskussion och prat kring det där. Det var nog bra.
När vi rett ut det hela spelade vi Fortnite och tittade på finalen i Robison.

Vår mixer hade gått sönder och Joakim reklamerade den där den var köpt. Och idag hade vi fått en helt ny bättre version. Super ju! Man ska reklamera saker som inte fungerar som de ska. Det har jag aldrig brytt mig om att göra förut, har inte orkat ta tag i det. Men nu blir det minsann reklamerat när saker går sönder/inte fungerar/är härskna eller dåliga. Super! Reklamerar man inte vet ju inte leverantörerna om att det inte är bra, och så fortsätter de bara sälja dåliga saker. Så man gör ju dem en tjänst också.

onsdag 29/5
Jobbade på kontoret och det var fullt upp. Var tvungen att åka iväg en sväng på förmiddagen för att lämna min bettskena hos tandläkaren, det har blivit en spricka i den som jag hoppas att de kan laga åt mig. Kul med det var att jag träffade Camilla som ju är tandsköterska och vi hann prata en liten stund :-). Sen var det tillbaka till jobbet.

När jag kom hem var Elliott också hemma och Joakim hade förberett en massa med maten och det blev grillning av kött, korv och majs. Till det en jättegod potatissallad och sås. Så vi grillade och sen mumsade vi i oss av gotterna.
Lite majs, lök o korv
Lite sparris och bacon
Grillat är gott!
Vi såg en film på kvällen, Taken 2. Action vilket är det bästa att se med Elliott :-).

torsdag 30/5
Ledig dag, då det är Kristi himmelsfärds dag. Elliott och jag spelade lite fortnite på morgonen. Det gick inte så bra för oss, hehe. Jag gjorde amerikanska pannkakor som vi åt till frukost allihop. Det var gott! Vi hade tänkt hitta på någonting kul, men vädret var tråkigt och alla var ganska sega. Elliott och jag dansade till Just Dance. Det var kul! Även om jag hade ont i huvudet och var seg, så var det ju bra att vi rörde på oss och hade lite kul. Sen slappade vi mest Jag var supertrött. Elliott fick grillade fetaostmackor till lunch och sen skjutsade vi honom till Michael. När vi kom hem var jag tvungen att jobba några timmar, rätt många.... för jag skulle få ihop koncernens kvartalsbokslut. Och jag var så trött och orkade egentligen inte, men det gick bra ändå. Vi såg en film på kvällen. Det var nice. Vi åt rester från gårdagens grillsession och det var supergott även denna gång! Vi la oss tidigt då vi var trötta båda två.

fredag 31/5
Även denna dag blev det en hel del timmars jobb... Kändes något tråkigt. Så slut så skulle behövt få lite lugn och ro och koppla bort jobbet. Börjar närma mig att bli klar med det som måste bli klart i alla fall.
Tröstade mig med en minifika
På eftermiddagen hämtade vi Elliott och åkte till Gislöv för att mata och göra en katt sällskap. Vi hade upptäckt att Mango brutit av en tand och hade inflammerat tandkött så vi ringde veterinären och fick tid samma dag. Därför blev det lite stressigare än vi hade tänkt. Men vi var i Gislöv och där var så fint och vi hämtade med sushi på vägen och åt. Elliott var så glad och vi skojade en hel del i bilen. Sen åkte vi hem och på vägen mötte vi upp Js mamma som ev funderar på lägenhet i Vellinge och vi tittade hur den såg ut utifrån då hon ska på visning när vi är bortresta.

Sen åkte vi hem och jag lämnade Mango hos veterinären. Mango var sååååå duktig och hans tand var helt trasig och kronan i stort sett helt förstörd. Han har fått en traumaskada, dvs den har blivit skadad när han hoppat på något eller lyckats fastna med tanden på något sätt. Den måste opereras ut och går inte att rädda. Stackars Mango! Den har förmodligen tryckts upp i käkbenet så han kan ev ha mycket ont. De tog blodprov. När de tar det på katter så får blodet droppa ut i röret, man gör inte som på människor. Det tog rätt lång tid. Tyckte så synd om Mango. Men det gick bra och han var hur duktig som helst!
Fina Mango hos veterinären
Skjutsade Elliott till Michael efter veterinärbesöket. Hade fått utskrivet smärtstillande till Mango och åkte till apoteken i Limhamn men de hade inte den stora flaska han behövde, så vi fick åka till Kronprinsen som hade öppet till kl 19 där det skulle finnas. Skulle hämta ut paket i Limhamn också, men jag hade glömt mobilen hemma. Suck! Så kunde inte hämta ut dem då de var aviserade på mess... Så det fick bli en vända till innan vi kom hem.

Vi åt spagetti och köttfärssås till sen kvällsmat och tittade på en rolig/söt film på Netflix. Mysigt!
La oss tidigt men jag som nästan somnat vaknade till och kunde inte somna om. Kände hur hela huvudet startade på speed, med allt som jag är stressad över. Fick flera mail med Årsredovisningen i Koncernen, som ska vara klar tills på måndag och revisorerna hann inte kolla på den förrän nu denna fredag. Så det var ju lite jobbigt, jag hade velat ha klart det innan jag gick på semester...
Så det var en massa där jag låg och tänkte på som stressade mig, sen att vi inte hunnit packa eller städa än.

Sen ska jag vara borta hela dagen imorgon, på bokcirkel hos Åsa, vilket är supertrevligt men stressande då vi inte hunnit med så mycket på hemmafronten innan vi ska iväg. Hade ju inte tänkt jobba så mycket utan hinna med planering och annat. Och så fick jag en massa idag att jobba med imorgon också :-(.
Penséerna blommar på ute på balkongen.
lördag 1/6
Somnade långt efter 02 och vaknade 06 överstressad. Försökte sätta på en meditation men det hjälpte inte. Så jag gick upp och satte mig att jobba några timmar. Fick iväg svar på allt kring koncernens årsredovisning. Det var en del att rätta till, i vissa noter. Men men, det blev klart i alla fall så får vi se om jag får mer uppgifter tillbaka sen. Om de nu jobbar på helgen :-).

På eftermiddagen var det bokcirkelträff hos Åsa. Ingrid skjutsade mig och Becka dit.
Vi började ute i deras lummiga och fina trädgård. Så mysigt! Åsa serverade oss pinchos och bubbel!
Lyxigt! 
Efter att ha tittat oss omkring i Åsas trädgård och njutit av tilltugg och dricka och av att vara ute så gick vi in och satte oss till bords. 
Alltid så fint dukat!
Vi bjöds på fantastiskt god middag och satt och pratade och hade det supermysig och bra ända tills kvällen.
Såååå god grillad oxfilé
Vi bjöds även på paj och latte. Oj så gott allt var! Och trevligt.
Vovvarna som vanligt galet söta
Elliott ville "tradea" pokemons med Åsa och Jörgen så Michael skjutsade honom dit när det var lagom tid för mig att åka hem. De andra tjejerna stannade betydligt längre :-). Elliott var nöjd med sina happy pokemons och jag fick skjuts hem av dem efteråt.
Elliott pokemonar med Åsa o Jörgen
Väl hemma hade vi lite lördagsmys med Joakim och tittade på film innan vi la oss. 

söndag 2/6
Mamma hängde med oss och tittade på Elliott och Erik när de spelade pingis. Det börjar redan 10 på förmiddagen. Vi blev lite sugna på något att äta eller dricka och det var fotbollsmatch utanför så de sålde grillade hamburgare och våfflor. Solen sken och vi satte oss ute att äta en stund. Sen gick vi tillbaka och tittade på när pågarna spelade.

Efteråt följde mamma med hem och vi instruerade i vad katterna kunde tänkas behöva innan vi reste. Mamma är snäll och passar dem när vi är borta. Vi kom överens om att hon släpper ut dem på kvällen och släpper in dem på morgonen. Det blir superbra!

Vi fikade på lite blandade gotter. Hade tänkt förbereda lite mer gott innan och städa. Men det hade vi inte hunnit :-).
fika
Det var jättetrevligt och gott och sen skjutsade jag hem mamma och handlade lite på hemvägen.
Sweet låg i stolen på balkongen och såg söt ut
Vi städade hemma och packade inför Londonresan. Jag kom på att jag måste fotografera en kyrka innan London, så vi tog oss till en kyrka så jag kunde fota.

Kyrka i fint ljus
Kyrka från annat håll i inte lika fint ljus

Inga kommentarer: