torsdag, februari 21, 2019

vecka 7

Måndag 11/2
Jobbade på kontoret. Det var frukost och musik som vanligt på förmiddagen. Möten och väldigt stressigt med allt som måste göras. Mikael H kom förbi och skulle luncha med Michael. Jag var med en liten stund och pratade. Det var trevligt. Hittade hår i min mat så åt inte så mycket, var så stressad över allt jag skulle hinna med så lämnade dem snabbt och sprang upp på kontoret igen.
Jobbade och jobbade och sen åkte jag hem. Joakim och jag åkte hem till mina föräldrar.

Där pratade vi och mumsade på allehanda gotter. Mysigt! Sen åt vi jättegod räkgryta med gott kardemummadoftande ris, stekta bananskivor, ananas och sallad till.
Mumsig mat! 
Mamma hade en bukett snödroppar. Så fint! Nu börjar våren komma!

Pappa har lagt över och fixat med videofilmer så att de nu finns på en hårddisk. Så kul! Vi tittade på några filmer när Elliott var liten och det var så kul att se hur han var. Gullegubben!
Kul att se alla som ändå förändrats ganska mycket på de år som gått. Syskonbarn som var så små :-).

Sen var klockan mycket och det var dags att åka hem och nanna.

Tisdag 12/2
Jobbade på kontoret det var fullt upp hela dagen! Verkligen. Hann knappt ta paus. Fastedag så det var ju bra att det var mycket så jag inte hann tänka på mat. Jag var hungrig hela dagen!
Mycket jobbigare denna gång. Sen lagade jag räkgryta på kvällen, inte många kcal så det var bra!
Gossipgirl på kvällen.

Onsdag 13/2
Jobbade hemifrån. Tänkte jag skulle få så mycket gjort! Det blev mest utredningar av allehanda slag, kontoavstämningar. Inte så mycket som jag tänkt mig kring att göra årsbokslutet klart, eller ju, det var ju det jag gjorde. Men jag ville hellre göra valutajusteringar och jobba med slutresultaten. Men men, allt ska göras! Jobbade till halv sju. Börjar få en hel del plus på min övertidslista. Det är ju bra :-). Så har det inte varit på ett tag. Skönt sen att kunna ta ut lite ledigt i tid längre fram, när bokslutet är över.

torsdag 14/2
Verkligen fin allahjärtans dag! Jag fick jättefina presenter på morgonen! Så kärt! Det hade jag inte väntat mig :-D.
Presenter!
Joakim fick bara några småsaker från mig. En liten nalle och en ljushållare som vi måste reklamera för den var trasig...
Elliott tog bussen hem från skolan. Som vanligt med buss 4 så hoppar bussar över, så han fick stå och vänta länge. Men det gick fint.
Efter jobbet gav vi några alla-hjärtanspresenter till Elliott och han blev jätteglad. Han fick jordgubbar och en söt, mjuk och gosig mjukisvovve.
Söt! 
På kvällen åkte vi till Kinabuffén och åt allihop. Det var jättegott och mysigt. Jag hade en nyårsraket som skulle vara helt tyst, den skulle vi skjuta på Joakims födelsedag i något öde-område. Men då var vädret så kasst så vi bestämde oss för att avfyra den nu istället. Vet att man inte får, men eftersom den skulle vara tyst tänkte jag att det nog skulle gå bra. Men den var inte alls tyst! :-(. Men fin!
Kände mig väldigt lurad... då jag inte vill skrämma några djur.

fredag 15/2
Jobb igen, denna gång hemifrån. Elliott lov från skolan, sportlovet har börjat.
Joakim o jag hade fastedag, eller fasta och fasta, max 500 kcal för mig och 600 för honom. Vi var hungriga hela dagen, hehe.  Michael kom och hjälpte oss med vår nya router, för nätverket funkade inte så jag fick jobba mot mobilen. Nu fungerar nätverket överallt med full pott. Så skönt! Jag jobbade och jobbade. Elliott blev hämtad på eftermiddagen. Jag jobbade på tills kvällen. Tog en liten lunchtur och handlade på Hemköp, de hade billig entrecote så jag köpte det med :-).

På kvällen fick vi äntligen äta lite och det var sååå gott! Joakim kokte torsk, med lagerblad och svartpeppar och jag gjorde fänkålssallad. Joakim gjorde en jättegod pepparrotssås. Allt tillsammans blev hur gott som helst! Jag gjorde sallad av två stånd fänkål, kunde haft dubbelt så mycket. Jättejättegott! Mandolinade fänkålen tunt, tog på salt, citronsaft och dill.
Goda maten som ser lite blek ut men smakade desto mer

lördag 16/2
Steg upp före sju och satte mig att jobba. Såååå mycket att få klart! Jobbade rätt mycket denna dag.
Tog en paus då det var strålande sol ute! Fick riktiga vårkänslor och Joakim och jag gick ut en promenad ner till Hammarspark. Jätteskönt! Satte oss på en bänk i solen en stund och njöt också.
Hemma igen fixade jag lite på balkongen, klippte ner vissna kvistar och sopade. Hittade en nyckelpiga bland timjanen. Välkommen våren!
Nyckelpiga
Elliott var i Köpenhamn med Michael och Erik och efteråt lekte han hos Erik hela dagen. Hämtade honom vid 19.30. Han ville äta hos Erik också. Så Joakim o jag stekte entrecote som jag köpt dagen innan. Såååå gott!
Mums!
Vi såg en hemsk actionfilm, man vet ju aldrig hur de är innan man ser dem. Den var blodig och de sköt varandra stup i kvarten, alla typ mejades ner. Men den var spännande på sitt sätt och det är ju bara film... Så vi såg hela trots våldsamheterna. Efteråt så läste jag lite med Elliott innan vi la oss.
Jag kunde omöljigen somna, somnade inte förrän vid 02. Så kan det vara ibland.

söndag 17/2
Elliott och jag vaknade tidigt. Jag jobbade lite. Vi åt frukost allihop och sen åkte jag till stan för att möta upp Helene vid 11-tiden. Vi var på ett mysigt café på Friisgatan. Det var längesen vi sågs och vi hade mycket att prata om. Delade på en tårtbit och drack vars en kopp te.
Fika
Åkte hem och så åkte vi alla och hämtade Erik. Vi körde till Filmstaden och så gick vi på bio och såg Röjar Ralph kraschar internet. Inget jag kan rekommendera, men barnen tyckte den var bra. Det var mysigt att vara på bio allihop i alla fall.

Efteråt ville de leka hos Erik så vi släppte av dem där :-). Elliott har ingen PS4 eller något Nintendo Swift eller vad det nu kan heta, så om de ska spela när de leker får de vara hos de andra. Då hans kompisar spelar på konsoller och inte på Ipad.

Joakim o jag bestämde oss för att hoppa över middagen, då vi var så mätta efter popkorn på bion. Så vi skar en massa grönsaksstavar och dippade istället. Det kändes bra!
Goda snacks!

Inga kommentarer: