måndag, februari 25, 2019

vecka 8

måndag 18/2
Tog en semesterdag för att vara med Elliott som har lov. Men han kom inte förrän lite senare på förmiddagen så jag jobbade ändå en del. När Elliott kom så åkte vi till Sibbarp och gick en runda och det var riktigt fint väder! Kallt men skönt att komma ut och gå och se lite fina vyer.
På promenad
Plockade några vintergäck på promenaden. Så skönt att det börjar kännas som att våren är på väg nu.
Det är vår!!!
Vi åkte till Ikea för att köpa lakan, matta och soffbord. Det soffbord vi har faller sönder, benet är typ av och söndrigt och man kan inte flytta bordet :-). Vi var hungriga så vi började med att äta lunch. Det var mumsigt! Elliott åt köttbullar, jag åt schnitzel och Joakim en räksmörgås.
Såg riktigt god ut den där räkmackan.
Vi hittade inget soffbord, men köpte lakan och matta. Hemma igen så städade vi. Dammsög och våttorkade golven. Skönt! Sen tittade vi på TV en stund. Såg en Actionfilm på kvällen, den var ganska bra och spännande. Dippade grönsaker till.
Mums!
tisdag 19/2
Spelade fortnite på morgonen med Elliott, vi låg kvar i sängen och drog oss allihop. Det var mysigt! Sen åt vi frukost. Vi åkte till Den blå planet. Det var väldigt stort och många fina fiskar! Jag blev helt trött i huvudet av att gå runt och titta på allt.
Jättesöt sjöhäst och fisk
Lite väl dyrt inträde kan jag tycka men roligt att ha varit där. Vi var helt slut efteråt. Vi hade tänkt åka till Flyvekiosken och äta fläsksteksmacka på vägen hem, men det ösregnade ute så vi var inte så sugna på att sitta ute och titta på flygplan. Elliott tyckte vi skulle åka till Fisketorvet eller vad det heter så det gjorde vi. Vi hamnade på en buffé där de hade allt möjligt och det var gott och trevligt!

På hemvägen började bilen pipa gällande att lufttrycket i däcket sjunkit. Som om det var punktering. Inte igen tänkte jag! Vi lämnade av Elliott hemma och så åkte vi och pumpade däcket Joakim och jag. Däcket, handlade, städade tittade på gossip. Sen spelade vi supermario Elliott o jag.

onsdag 20/2
På kontoret igen. Det var verkligen fullt upp. Var och lunchade på Redfellas med mamma. Vi delade på en god grillad macka. Det var jättemysigt. Mamma hade med jättefina tulpaner och snödroppar till oss. Blev jag jätteglad för, älskar blommor! Jobbade vidare och när jag kom hem hade Joakim dukat fram stor-fika och köpt en jättefin bukett blommor. Jag var jättehungrig så fikan satt verkligen superfint. Elliott var med och vi spelade musik och fikade på allt gott och så åt vi semlor. På kvällen skjutsade jag Elliott till Michael, där han skulle sova denna natt.

torsdag 21/2
Fastedag, alla åt semla på kontoret, inte jag... första gången jag hoppat över en fika! Tokigt! Semla som är så gott. Vilken tur att jag fått det dagen innan :-).
Joakim och jag hade en lugn kväll. Han hade fixat mat, Stekta grönsaker, kyckling och algnudlar. Det var så gott! Och vi åt oss tom mätta trots lite kalorier. Men algnudlarna luktade sur disktrasa innan de tillagades. Trots att vi sköljde dem flera gånger. Konstigt. Men de var ändå goda i maten.
Mums mums!
Hade svårt att somna men det gick till slut och sov ok.

fredag 22/2
Joakim steg upp lika tidigt som jag, vid halv sjutiden. Vi drack te och åt frukost innan jag åkte till kontoret. Jag var först på plats. Just nu är det så körigt på jobbet att jag håller på att bli tokig.... Idag satt jag med en väldigt klurig bokorder för nya årets digitala intäkter och fördelningen mellan de olika bolagen och internfaktureringar mm. Det tog precis hela dagen!

Och jag instruerade vår timanställde hur man gör avstämningar och fick hjälpa henne och så i början. Och allt annat som man gör däremellan. Men suck! Hur ska jag hinna med hela årsbokslutet? Och nya årets nya bokningar och rutiner och ändra i alla mallar och rapporter i alla bolag och på alla ställen. Buhuu! Läget känns förtvivlat. Men när jag kommit över denna flaskhalsen, så hoppas jag att det flyter på lite bättre.
Sötaste katterna på terassen
lördag 23/2
Jobbade hela dagen Började kl 07 och slutade först när vi skulle åka iväg på middag vid 17-tiden. En riktig heldag alltså. Och fick ändå inte rätt på allt eller hann med allt. Men det var skönt att få sitta helt fokuserat hela dagen.

Elliott, Joakim o jag åkte till Uffe-familjen där Martin och Meg bjöd på kinesisk "hot pot". Mina föräldrar var också där. Det var jättekul att träffa alla och bli bjudna på denna specialité.
Roliga och goda svampar, de till vänster
Dukat för hotpot!
Olika sorters kött, fint rullade
Sen spelade vi spel och så dansade vi och det var jättekul - med Wii och Elliott tycker också det är så roligt. Så vi ska se till att göra det hemma också. Bra motion och rolig träning!
Vi bjöds på rolig efterrätt, flamberade bananer och glass. Mumsigt!
Jättegoda bananer!
Kul att flambera och Embla kastade på kanel, så gnistrade det!
söndag 24/2
Jobbade på förmiddagen, men sen ville jag umgås med familjen så vi åkte till Ribban och gick en promenad i det soliga vädret. Det var nästan varmt. Vi gick ut till kallbadhuset och tittade och sen tillbaka igen.
En öde brygga
Massor av fåglar på stenarna längst bort, men det ser man ju inte... 
Superklart vatten och fåglarna får mat från cafégästerna
Torson sticker upp
En mer befolkad brygga och finaste Elliotten
Elliott fick en varm korv vid kiosken, som jag tycker var perfekt utrustad sommarkiosk :-). Joakim och jag hade fastedag så vi fikade ingenting vi. Efter promenaden åkte vi hem och Elliott åt lite havrepuffar, vi dansade till en låt och sen duschade han innan han vi skjutsade honom till Erik för att leka. Joakim och jag åkte ärenden, Ikea för att köpa soffbord, till Mediamarkt för att byta toner (jag hade köpt fel) det tog hundra år och väldigt oserviceminded personal. Vi åkte några andra ärenden och till lokalen och satte upp en hylla mm. Sen avslutade vi med att handla i Limhamn, till mat.

När vi kom hem var Elliott klar med att leka med Erik... Joakim satte ihop soffbordet, jag påbörjade maten. Åkte och hämtade Elliott. Vi lagade stekt torsk (panerad med mjöl), fänkålssallad, romsås och potatis. Joakim o jag åt fisk, kalorifattig sås och sallad. Det var jättegott och jag blev riktigt mätt. Elliott var också väldigt nöjd med maten.
Gottigottgott!
På kvällen tittade vi på 72 farligaste djur. Åt lite morot- och gurkstavar.
Sen fick jag för mig att laga lasagne alldeles för sent, den var inte klar förrän vid 23-tiden eller så...

Inga kommentarer: