måndag, februari 04, 2019

Vecka 5

Måndag 28/1
Så var det måndag igen och jag skjutsade Elliott till skolan och åkte sen till kontoret. Vi hade måndagsmöte med frukost och fick lyssna på bra musik. Sen hade vi ekomöte och nu är bokslutsarbetet igång. Det var fullt upp hela dagen. Tog en meditationspaus med Joakim på eftermiddagen. Den var välbehövd och bra!
Mango låg fint på vid balkongdörren
När jag kom hem hade Joakim lagat supergod mat till oss. Vi åt grillad fläskkarré och det hade kommit med en bit entrecote också. Till det hade vi en supermumsig potatissallad och dijonpepparsås. Very nice!

Jag hoppade över meditationen och var hemma och hade en lugn kväll med Joakim. Vi planerade lite kring balkongen i vår/sommar och kom på väldigt roliga projekt att göra. Så nu ska vi handla krukor och koppartråd och färger. Så ska det målas krukor (av mig och Elliott) och bindas trådar kring dem. Sen ska vi hänga dem i armeringsnätet och ha jordgubbar och kryddor i dem. Läntar till våren!

Tisdag 29/1
Det var fullt upp på kontoret och tiden flög iväg denna dag. Jag åt väldigt god lunch från gårdagen. Blev tid för en liten meditation med Joakim även denna dag.

När jag kom hem hade Joakim lagat Madras curry, gjort raita och stekt bröd och penslat dem med vitlöksolja. Vi åt och det var så himla gott!
Vi har jättefina tulpaner!
Tittade på TV och tog det lugnt på kvällen. La oss tidigt. Apple-tvn i sovrummet har slutat fungera, så det var lite synd. Somnade tidigt och sov ok hela natten.

Onsdag 30/1
Joakim var uppe och tog en kopp te med mig innan jag åkte till kontoret. Jobbet var galet denna dag, det var 1001 frågor och telefonmöte och annat. Jag hade glömt min lunch hemma, rester från gårdagen, så jag åkte hem på lunchen och åt med Joakim. Vi gjorde även en meditation. Det var trevligt att äta lunch hemma och meditera och det tog emot att åka tillbaka till kontoret efteråt.

Eftermiddagen på kontoret fortsatte i samma tempo som förmiddagen och det var olika saker att göra  i flera olika bolag och det är årsbokslut och nytt år med nya principer och bokningssätt och det var väldigt splittrat och jag var klar vid 17 och då åkte jag hem och hämtade upp Joakim och vi åkte till mina föräldrar. De hade hämtat Elliott på skolan vid tvåtiden.

Vi fick en massa gotter innan maten. Avokado/mangoröra med kallrökt lax, lufttorkad skinka, salami och brie-ost och melon. Supergott och trevligt! Tog inte ett enda foto på det tyvärr...

Sen åt vi Paella och det var hur gott som helst!
Mums för Paella!
Vi spelade myrstacken och Elliott hade sån otur och blev uppäten hela tiden och åkte ut först men han tog det oväntat bra tyckte jag. Stackarn. Vi tittade på mästerkocken och bjöds på mumsiga hallon med socker och grädde, vi drack en himla massa coca (mums) och såg på Renées brygga innan det var dags att åka hem. Det var läggdags meddetsamma så vi la oss direkt vi kom hem. Dock hade jag väldigt svårt att somna pga irriterande vallningar... De kommer hur ofta som helst...

Vi satte på en meditation och jag somnade till men vaknade fort igen. Det var en stökig natt för min del. När jag tyckte jag sovit en bra stund och tänkte att nu ska jag nog äntligen stiga upp, då var klockan inte ens 02... så en lång natt...

Fredag 1/2
Jobbade på kontoret och det var full rulle och Torgny och jag jobbade med bokslutet över lunchen och sen åkte jag och hämtade Elliott när han slutade skolan, för Michael var förkyld så Elliott skulle vara hos oss även över helgen. Hemma åt vi pizza till sen lunch och sen fortsatte jag att jobba med bokslutet. Det gick bra och var klar strax efter 17.

Vi tog fredag och vi var trötta och åt salami och smått till kvällsmys. Vi såg en actionfilm som var OK men inte superbra. Elliott gav den dock tummen upp.
Mango ligger alltid o sover i samma korg i min garderob, hehe
Joakim och jag tänkte kolla på appletvn i sovrummet. Vi fick mammas gamla, då hon köpt en ny. Vi kopplade in den, men ljudet vägrade att fungera.Så det blev att vi la oss att sova direkt istället.

Lördag 2/2
Vi åt frukost allihop och sen skjutsade Joakim och jag Elliott till Hylliebadet där Eriks familj mötte upp och de tog med Elliott att simma och bada och Elliott var med Erik hela dagen.
Lustigt bebishuvud utanför Hylliebadet

Joakim och jag åkte till Mobilia och tittade i affärer och tog en liten fika innan vi handlade mat och åkte hem. Det var trevligt. Fast jag har mina vallningar och det är jäkligt jobbigt, så det var inte så att jag var i toppform precis.
Det är omöjligt att ha pussel hemma
I alla fall om man inte lägger hela meddetsamma
Väl hemma kopplade vi av med lite tv och sen fixade vi mat, vi hade pekinganka. Jag hämtade Elliott hos Erik och sen åt vi anka. Oj så gott! Det var jättelänge sen! Elliott hade ätit hos Erik så han ville inte ha någonting. Det ville däremot gärna katterna som kretsade runt oss hela måltiden.
Tiden flög iväg och vi Vi tittade på 72 farligaste djuren innan vi la oss.

Söndag 3/2

Elliott och jag vaknade vid halv sju. Joakim gick upp vid halv åtta och jag åkte till Clarion Hotel och var där kl 08 och mötte upp Uppsala Annika. Vi åt en jättegod frukost på hotellet (där hon hade haft en grupp och därför bott i 3 dagar.
Gott med hotellfrukost! 
Väldigt fin utsikt också
Det var jättefin utsikt från bordet och trevligt att prata med Annika. Jag följde henne till tåget och mitt i vårt prat stängdes dörrarna, hehe. Vi hade nog kunnat prata några timmar till...  Jag funderade och funderade på hur jag skulle fånga veckans två foto-tema. Ena var randigt och andra var frihet. Tog massor av bilder på väg till bilen, vilket ju är kul. Men det var svårt att hitta några bilder för temat...
Denna är ju fin, pistolen alltså, men oj så stökig bakgrund..
Åkte hem och Joakim och Elliott spelade Supermario, jag hoppade in. Tänkte att vi skulle hitta på något på eftermiddagen, men Elliott hade ont i benet sen gympan då de fått hoppa massor på ett ben. Så han ville vara hemma och slappa.  Och det blev varken hackat eller malet då vi inte kunde komma på något att göra, så jag gick en liten kort Pokemonrunda med Elliott och Joakim lagade jättegod mat till oss. Det blev entrecote med gräddpotatis, grillad majs, vitlökssmör och vinsås.

Gottegottgott!
Mango vill gärna smaka lite...
 Jag dammsög lite. Sen spelade vi Supermario alla tre på kvällen. Det var skoj! La oss tidigt då vi alla var trötta.

Inga kommentarer: