måndag, januari 28, 2019

Vecka 4 2019

Denna veckan har verkligen bara försvunnit! Det är helt tokigt så fort den gått. Imorgon är det fredag och det känns som att förra helgen just tog slut!? Helknäppt!

21/1 måndag
Jobbade på kontoret och vi hade inte måndagsmöte men dock frukost. Det var en bra dag, fick mycket gjort! Hämtade Elliott på skolan när han slutade, vi åkte hem och fixade iordning storfika och fikade och pratade och spelade musik. Det var nice!
Dags för lite fika
 Sen tittade vi på TV.  Jag försökte få ihop ett fototema makromåndag, men det gick inte så bra för jag kunde inte ta makro tydligen... men experimenterade lite med färger i mjölk och foton på såpbubblor med mera. Inget blev dock speciellt bra :-).
fotoexperiment
22/1 tisdag
Vaknade med ont i huvudet, har jag gjort varje dag sen i lördags. Jobbade på kontoret och åt knäckebröd till lunch. Jobbade in lunchen (som jag ofta gör). Elliott tog buss hem själv efter skolan. Det var första gången. Joakim mötte upp honom och de gick hem tillsammans. Elliott tyckte det var smidigt och lätt att ta bussen, så det får han nog fortsätta med :-D.

När jag kom hem så hade Joakim förberett i stort sett allt gällande maten. Vi satte oss en stund och tittade på Gossipgirl efter att jag slängt ihop bröd-deg som skulle vila en stund. Sen stekte vi bröden, dukade fram och åt Gyros.  och vi dukade fram allt som Joakim förberett och åt Gyros. Mycket mycket gott! Elliott och jag spelade Fortnite och läste bok innan det var dags att nanna.

23/1 onsdag
Första dagen jag vaknat utan ont i huvudet. Kan det bero på att jag fick nack-massage av Joakim på kvällen dagen innan? Jätteskönt att slippa ha ont i alla fall. Åkte till kontoret efter att ha lämnat Elliott på skolan. Han kom lite sent för jag ville inte väcka honom när han sov så sött, han fick sova till 07.20. Det tyckte han inte var bra, han hade hellre velat bli väckt kl 07. Så jag får nog göra det i fortsättningen :-). Men han kom bara 1 minut för sent eller så, så det var inte så farligt.

På kontoret var det fullt upp och det kändes som att jag fick riktigt mycket avklarat! Skönt. Nu är det ju årsbokslut snart och vi håller på att boka klart december och stämma av och sånt. Och vi har så mycket papper som inte blivit insatta i sina pärmar så vi har en tjej som kommer in några timmar nu och ska sätta in. Skönt!

Jag gick lite tidigare från jobbet då jag bestämt en fika med Camilla. Vi träffades på Hollandia och jag hade längtat efter en tårtbit hela dagen. Men sen när jag beställt min bit så var den inte lika god som jag mindes, det kan vara så att jag valde fel tårta? Den smakade mest grädde. Men det var gott och mysigt att fika och prata.
Te och tårta
När jag kom hem hade Joakim fixat mat till oss, men innan vi kunde äta fick jag åka och lämna en datorladdningssladd till Elliott, vi hade glömt att lägga ner den i skolväskan. Det gick snabbt och när jag kom hem så åt vi spagetti Carbonara och det var jättegott. Sen tittade vi på Gossipgirl och la oss tidigt.

24/1 torsdag
Vaknade halv sju och var så trött så trött. Inte ont i huvudet, bara seg. Joakim gick upp och gjorde frukost till oss. Trevligt att börja dagen med gemensam frukost. Sen åkte jag till kontoret. 
Vid lunchtid hade jag ont i huvudet igen. Denna beror nog på att jag är spänd i nacken/axlarna. Känns som spänningshuvudvärk och inte som bihåleont som jag mer kände det innan. Tog en Treo.

På lunchen var jag iväg med bilen på skadekontroll. Jättetrevligt ställe :-). De var snälla och han som kollade min skada körde iväg och tvättade bilen efteråt, det bjöd de på. Och jag tog en kopp varm choklad medan jag väntade. Sen kan de inte fixa den förrän i mars, så jag har bokat tid då och det tar 5 dagar. Så får jag ha hyrbil under tiden. Så det är ju skönt.

25/1 fredag
Jobbade hemifrån. Det var bra och jag fick mycket gjort. På lunchen åkte vi till Kinarestaurangen på Drottninggatan och åt. Det räckte för hela dagen och kvällen, vi var så mätta!
Tittade på Wahlgrens värld och åt avokadoröra och nachos på kvällen.

Lördag 26/1
Jag har typ inte tagit ett enda foto på hela veckan. Nu när vi startat fotoutmaning, Åsa, Ingrid och jag så är det som att jag tar ännu färre foton? Precis motsatt effekt mot vad jag hade tänkt mig :-D.
Idag är det lördag och vi ska äta raclette. Det var jättelänge sedan. Hoppas att det är lika gott som jag minns det. 

Planen för dagen var att städa ur kylen och frosta av frysen, att veckoplanera nästa veckas middagar, att gå en promenad, att städa och kanske se en film. Kylen och frysen blev städade och fina. Vi skrev ner allt vi har i frysen på ett papper och ska stryka efterhand vi använder saker och lägga till när vi stoppar in i frysen. Så vi har lite koll på vad där finns :-). Det tog mycket mer tid att fixa med än jag tänkt, så det blev inte mycket mer gjort denna dag.

Elliott kom hit vid tvåtiden. Han hade varit ute och gått och ville gärna bara ta det lugnt. Vi åt raclette och det var supergott! Det tyckte vi alla och åt oss riktigt mätta. På kvällen hyrde vi en Harry Potter film och tittade på den. Det var mysigt. Vi la oss ganska tidigt för att vara en lördag. 

Söndag 27/1
Vi åt frukost och funderade på om vi skulle åka och äta brunch ute eller äta ute på kvällen. Men vi kände oss alla lite sega så vi bestämde oss för att strunta i det och stanna hemma istället. Så vi dukade upp lite frukost till oss.
Lite frukost
Däremot åkte vi till Candy store och Elliott handlade en massa gotter för sitt presentkort han fått i julklapp. Vi hämtade pizza på hemvägen. Elliott ville absolut ha från Dominos och jag från Limhamns pizzeria, så vi hämtade på båda. Sicilianan var väldigt god!
Det var regnigt och mörkt och jag väntade i bilen medan J hämtade pizzan
Jag kokte lite hostmedicin. Den fungerar bra! Joakim hostade en hel del denna kväll, men mitt hopkok hjälpte.
Avsilat hopkok till hostmedicin
Vi tittade klart på Harry Potter. Just innan vi skulle sova kom jag på att jag måste bli klar med fotot till veckans fotoutmaning. Jag arrangerade och höll på och kom till slut på vad jag skulle fotografera.

Temat var negativ yta.
Denn bild blev det inte på negativ yta...
Inte denna heller :-)
Jag lät Elliott välja vilken bild jag skulle lägga in i veckans fototema. Efter detta var jag helt speedad och inte alls trött. Så det var väldigt svårt för mig att somna. Fick sätta på en meditation och lyckades somna till slut, men det tog lång tid-

Inga kommentarer: