måndag, november 26, 2018

Vecka 47

19/11 måndag
Trots sen hemkomst från Berlin kvällen innan så var jag uppe tidigt.
Åkte till kontoret och jobbade. Var hyfsat pigg trots allt :-).
Elliott var här och vi lagade pizza när jag kom hem, det blev sardellpizza.
Mumsig pizza
20/11 tisdag
Jobbade på kontoret på dagen. Hade fika på kvällen och det var gott och trevligt!
Fick jättefina blommor för att vi firat tre år tillsammans jag och Joakim. Blev vi glada för!
Amaryllisbukett, väldigt fin!
När vårt fikasällskap gått hem så hade vi lite tv-kväll. Joakim hade köpt en pomelo. Det har jag inte ätit förut. Den var supergod! Det tyckte även Elliott. Jag älskade när man tog bort alla hinnor och bara åt själva fruktköttet som var lite hårt och smakade som en blandning mellan apelsin och grapefrukt eller nåt åt det hållet. En klar favorit.

21/11 onsdag
Jobbade hemifrån, vilket var skönt för nu började jag känna av Berlinresan. Dvs kände mig lite trött.
Vi plockade ihop vad vi hade från kylen och vi gjorde mozzarella med tomat, basilika och balsamvinäger samt smördegsrullar. Jag hade köpt två sorters salami i iBerlin. Den ena var fantastiskt god men den andra var tyvärr inte alls god (den med pistagenötter). Taskigt! Men allt annat var väldigt gott!
Lite smått o gott
22/11 torsdag
Denna dag var det dags för en jobbtur till Göteborg. Michael och Mattias hämtade upp mig och lämnade samtidigt Heimi till Joakim, som skulle passa honom. Sen åkte vi till stationen och det var på håret att vi hann med tåget, ett rödljus till och vi hade missat det! Men vi hann precis. Torgny var redan på tåget. Vi åkte förstaklass och där fick man frukost och kanelbulle. Det var lite småskakigt tåg men vi hade möte och pratade inför det möte vi skulle på i Göterborg.

Mötet startade på en restaurang vid stationen. De hade supergod sallad och mat. Trevligt!
Min lilla salladstallrik, tyckte själva fatet var väldigt fint också.
Vi blev skjutsade till ett kontor där vi hade ett långt men intressant möte. Efter detta var det tåg hem igen. Denna gång en oerhört skakig resa, man kunde inte titta på datorn ens för det bara hoppade allting. Det tyckte jag inte var så trevligt. Men jag tog ett åksjuketuggummin och så gick jag en stund till restaurangvagnen och pratade i mobil med Joakim. Sen hade tuggummit börjat verka och jag kunde läsa lite i min bok på slutet av resan.

Sen körde han oss till ett kontor och vi gick igenom en massa kring it och bokföring. Mycket bra möte. Sen var det tåg hem igen.

23/11 fredag
Äntligen skulle jag få bil igen! Jobbade på kontoret. Tog tåg och sen buss hem, det tog eeeevigheter. Bussen var jätteförsenad. Jag kom hem precis till 13.30 när pappas bil svängde in på parkeringen. Han var snäll och skjutsade oss till Volkswagen. Han drack en kopp (sötsliskig choklad) och sen fick vi vår bil och pappa åkte hem. Säljaren presenterade hur bilen fungerade. Den är fantastiskt skön att köra. Så det var jätteroligt!

Vi körde hem till Joakims mamma för att hjälpa henne med en sak. Hon hade gjort lite snittar till oss och bakat sockerkaka. Så vi stannade en liten stund och fikade på det, vilket var gott!
Sen åkte vi hem och handlade på vägen. Det blev lite smått och gott till kvällsmat. Äntligen lön igen!

24/11 lördag
Var uppe tidigt. La mig i Elliotts rum och datoriserade lite och Sweet gosade in sig bredvid.
Gosiga Sweet
När klockan närmade sig tio åkte jag till Ikea för att köpa ljus och skrivbord och hurts. Sen in om Emporia för att försöka hitta en vinterjacka då jag håller på att frysa ihjäl utan. Hittade en men håret blev helt elektriskt så vet inte om den kommer att fungera. Tog hem den och provade.
Åkte hem och bakade kakor till pappa som han skulle få i present.
Några av pappas presenter
Framåt eftermiddagen åkte Elliott, Joakim och jag hem till mina föräldrar. Där var det kalas för pappa som fyller 81 år. Vi bjöds på smördegssnittar och annat smått och gott som förtugg. Mumsigt! De som var där var Annika, Rolf, Olle, Uffe, Anna-Carin, Martin, Frej och Tor och så vi. Vi åt kreolskans gryta och det var som alltid jättegott!
Elliott fick glitter i håret
Det bjöds på jättegod tårta och pappa visade gamla filmer för Uffefamiljen (filmer som nu är redigerade och textförsedda och datoriserade). Vi spelade spel och sen tittade vi också på film från Nepal. Det var längesen, faktiskt över 20 år sedan vi var där. Så fort tiden går!

25/11 söndag
Vaknade mitt i natten med huvudvärk men orkade inte gå och ta någon tablett. På morgonen när jag sovit jättedåligt så hade jag såååå ont i huvudet och gick in till Elliott och la mig (han var vaken) och jag tänkte kolla i mobilen lite. Men det var gick inte för jag hade så ont i huvudet att jag mådde illa och att titta på mobilen var helt omöjligt. Tog en Treo och hoppades på bättring. Den hjälpte inte för fem öre. Så jag la mig i sängen och Joakim hämtade alvedon till mig. Joakim fixade frukost till Elliott. Jag låg kvar i sängen hela förmiddagen. Tänkte att jag inte skulle fixa att gå på bio på eftermiddagen, vi hade redan köpt biljetter.

Men värken blev hanterbar efter några timmar och vi åkte till Royal för att se Grinchen. Den var rolig, även om jag nästan somnade någonstans i slutet :-D. Det var inte så mycket "handling" egentligen. Men den var söt ändå. Det var sjukt mycket folk på bion. När vi satt oss och filmen börjat råkade jag välta ut i stort sett alla våra popkorn :-(.
Fint vid kanalen
Det var alldeles mörkt när vi kom ut från bion. Vi gick till Noodle market för att äta, men köket där hade redan stängt. Så vi åkte till Restaurang Kina på Drottninggatan, där det också finns en buffé. Det var i stort sett helt tomt i restaurangen och jag var lite skeptisk. Men vi gick in och sen bara strömmade det in en busslast kineser och en massa andra människor. Så det var ju bra :-D. De hade supergod fläskstek med knaprig svål på buffén! Mums!
Även Elliott uppskattade buffén.
Mätta och belåtna åkte vi hem. Jag var bättre i huvudet men väldigt trött. Så det blev inte mycket mer gjort den kvällen. Det var min namnsdag och Catta som alltid kommer ihåg att gratta hann som vanligt först med att gratta mig :-). Nästa år ska jag banne mig hinna före!

Inga kommentarer: