söndag, oktober 14, 2018

Lördag 13/10 - EFIT

Kl 07
Steg upp och såg att Mango ville komma in.
Släpp in mig fort! :-)
Fixade frukost till Elliott.

Kl 08 ville katt nummer två komma in.
08.20

Tömmer diskmaskinen, Elliott slappar på sitt rum. Jag läser lite böcker. Sweet gör mig sällskap.

Kl 09
Sweet har lagt sig på favoritplatsen...

Dags för mig att åka till Ellenbogen. Elliott ville inte hänga med så jag lämnade av honom hos Michael, han skulle ändå vara där denna dag/natt.

Var på Ellenbogen och de ultraljudade armhålan och konstaterade till min glädje att det var en lymfkörtel som blivit fettfylld och den skulle jag inte oroa mig över. Det kan kännas lite obehagligt, men är ingenting farligt.

Kl 10
Åkte in om Caroli City i väntan på att de skulle öppna på Mattons.
En dekoration på Caroli City

Handlade på Malmborgs och gick in om HM. Är typ aldrig på Caroli i vanliga fall. Men det var sig likt, åtminstone inne på Malmborgs.

Kl 11

En annan dekoration, nu var jag på väg därifrån.

Jag åkte till Matton och köpte kartong för att göra ram till min fårtavla. Så mycket som inte blir klart där hemma pga tidsbrist och detaljer som måste lösas innan man kan sätta upp saker. Det är också störigt med betongväggar med armeringsjärn på oberäkneliga platser. Jag vill gärna försöka få upp lite mer grejor. Svårt att hitta ramar också... Som passar tavlorna/bilderna.

Kl 12
Hemma igen och nu är båda katterna inne. Solen skiner därute. Känner att jag vill fika på balkongen.
Katterna söta med varandra
Kl 13
Mango vill ut igen.
Åker till Espresso i Limhamn för att köpa en minibrownie att ha till fika hemma. Latten tänkte jag fixa själv hemma.
På Espresso
Kl 14
Dags för en fika på terassen. Gjorde en latte och satte mig där ute.
Kaffe o kaka, men kakan alldeles för söt idag..

Får sällskap av Sweet
Sweet med sitt fina hjärta på ryggen
Kl 15
Tittar ut över blommorna på balkongen. Det behöver fixas i balkonglådorna nu... Hinner jag inte ta tag i idag. 
Blommorna på upphällningen, syns inte så mycket på denna bild...

Kl 16
Har ont i huvudet. Undrar om det kan bero på att jag tagit i en balsam-hårprodukt. Tvättar om håret över vasken. Har redan duschat en gång idag. När jag torkat håret igen så är huvudvärken helt borta! Wohooo! Så nog lika bra att kasta denna produkt, det är inte första gången jag får ont i huvudet när jag använt den.
Sweet är kvar på balkongen
Jag försökte skära ut passepartout till min tavla - det papper jag köpte innan idag. Jag råkade tänka lite fel så den blev för stor. Attans också. Får köpa nytt ark och göra om en annan dag. Trist! 

Kl 17
Blev inte klar eller uppsatt idag heller
Gjorde mig redo att åka till Åsa och fira hennes födelsedag!
Hämtade Becka och Hanns på vägen och vi kom nästan fram i tid.

Kl 18
Åsa har fått presenter och nu bjuds vi på Brillat de Savarin på teskedar och gott bubbel!
Tror att Dixie är lite nyfiken
Jörgen ska hälla upp bubbel till oss
Vi pratar, dricker och äter och har det väldigt mysigt! Sen bjuds vi in till matrummet och det är dags för fantastiskt god mat! 

Kl 19
Vi har fått förrätt, toast Skagen. Så himla gott! Älskar löjrom. 
Födelsedagsbarnet! 
Kl 20
Nu är det dags för middagen. Hur god som helst. Jag njöt av varenda tugga! 
Jättegod grillad oxfilé, vinsås, rösti, sallad, aioli
Kl 21
Vi sitter vid matbordet och pratar och har det bra. 
Tar ett foto på fina Dylan som ligger i sin bädd i köket.
Kl 22
Otippat lyckas Åsa få oss alla att dansa lite. Vi övar på fortnitedansen, försöker att lära oss att "flossa". Men den som lärde ut hade nog inte riktigt rätt för sig så det gick inte så bra. Men det var kul! Vi har nog inte dansat sen Beckas o Hanns 40-årsfest... tror jag i alla fall.
Tar ett foto på deras fina inredning
Kl 23
Vi sitter och pratar och avnjuter supergod pannacotta. Har en väldigt trevlig kväll. 
Söta Dixie ligger i soffan
Sen tar jag inte mer foton denna kväll. Men har hur trevligt som helst och tiden flyger iväg. 
Vi åker hem först framåt 02. Alldeles jättesent för min del, men Becka ville stanna längre :-). De åkte ändå med mig hem.  Väl hemma kunde jag inte somna och sen fick jag ont i magen och somnade inte förrän vid 05. Suck! 

1 kommentar:

Becka sa...

Haha, men jag ville väl inte stanna längre? Tyckte det var precis lagom 😊