lördag, oktober 13, 2018

8 - 12 oktober

måndag 8/10
På jobbet var det måndagsmöte och ekomöte och fullt upp som vanligt.
Var på soltemplet på meditation på kvällen. Det var hur längesen som helst som jag var där.
Det var lika välkomnande och mysigt som vanligt. Och en flummig och bra meditation.
Kul att vara där igen! Jättegod fika efteråt.

tisdag 9/10
Jobbade och hämtade Elliott på skolan när han slutade. Vi åkte hem och fixade med mat.
Joakims mamma hade tittat in och lämnat lite blommor till oss.
Fina blommor vi fått
Vi åt tacos fast mer som taco-sallad. Mycket gott!
Mumsig taco-sallad
Elliott gillar också tacosallad
Vi tittade på Pirates of the Carribean på kvällen. Den var ju riktigt rolig! Vi såg bara halva, ska se resten nästa gång Elliott är här.

onsdag 10/10
Full dag på kontoret. Vår nya VD och avgående VD var hos oss och vi hade genomgång av allt möjligt, framförallt framtida rapporter och vad nya VD önskar få från oss. Mycket bra diskussioner. Vi hade lunch på Syriska.
På eftermiddagen hade vi gemensam fika allihop och det var jättetrevligt!
Helene kom för att låna mitt rum så jag hann hälsa på henne innan jag tog mig hemåt.

torsdag 11/10 
Jobbade på för fullt. Halva dagen på kontoret och halva dagen hemma.
Mina föräldrar hade hämtat Elliott på skolan.
Michael kom över med Heimi på eftermiddagen, Heimi la sig i sängen och slappade medan jag jobbade och sen gick vi en promenad hem till mina föräldrar. Det tog ca 20 min, då sprang jag vissa sträckor. Det tyckte Heimi var kul!
Heimi vilar medan jag jobbar
Hos mamma och pappa dukades massor av godsaker fram, mums mums! Och till middag fick vi köttbullar i champinjonsås med klyftpotatis och sallad till. Det var jättegott!
Elliott gosar med Heimi
Vi tittade på TV och sen kom Michael vid halv tio. Elliott åkte med honom hem och sov där.

fredag 12/10
Jobbade på kontoret på förmiddagen och sen hemifrån på eftermiddagen till ganska sent.

Mango lyckades smita ut i trappen någon gång under dagen, för jag skulle slänga sopor och hörde ett mjau jag kände igen. Ropade och det mjauade igen. Helt klart Mango. Jag gick upp trappa efter trappa för att hitta honom, han var allra längst upp på 5:e våningen! Suck! Jag tog honom med i hissen. Det ogillade han, hissen var nog det läskigaste han varit med om. Det var ett stort MJAUUU som han ylade fram. Han var väldigt glad att komma ut ur denna hemska hiss...

Lite senare så hade han lagt en fågel på vardagsrumsgolvet.... suck! Jag hade glömt att stänga vardagsrumsdörren efter att jag släppt ut katterna. Han är en lite för bra jägare för att det ska kännas bra alltså... Stackars alla fåglar och möss häromkring.

Jag hämtade Elliott när han ätit klart med kollektivet, strax efter 19 och vi hade fredagsmys och såg slutet av Pirates of Caribbean. Det var kul och mysigt med fredagsmys!

Inga kommentarer: