måndag, oktober 29, 2018

22-28 oktober

måndag 22/10
Åkte till kontoret ganska tidigt. Vi hade måndagsmöte och ekomöte och sen hade jag lite andra möten.

tisdag 23/10
Jobbade och på hemvägen fixade jag en present från Elliott till sin pappa (Elliott hade bestämt vilken), som fyller år på onsdagen. Åkte och hämtade Elliott och lämnade över presenten vilken han gömde i en garderob. Så kunde han ge den till sin pappa efter skolan dagen efter.
När vi kom hem åt vi tacoskött med sallad och annat gott till. Mysigt!
Middag
Vi kollade lilla aktuellt och vi la pussel. Vi la pusslet klart! Det var ett roligt pussel. Sweet tyckte det var skönt att sova på...
Pusslet klart!
Sen gjorde vi också yogaövningar för nacken. En fin kväll.
Han kom på att han skulle göra en läxa precis innan han skulle sova. Då fixade han också ett födelsedagskort till Michael.

onsdag 24/10
Körde Elliott till skolan och åkte sen till kontoret. Jobbade på och det var fullt upp hela dagen. På förmiddagen åkte jag iväg till läkaren och han sa att proverna från armhålan var klara och att det såg bra ut. Och sen kände han på knölen igen, så den inte hade blivit förändrad och så konstaterade han att allt var lugnt vad gällde den. Han berättade att han ska sluta och gå i pension och att jag kan få ut alla mina journaler därifrån. Så jag fick en lapp att lämna i receptionen så skulle det vara klart att hämtas om en månad. 

Helene kom in på kontoret en liten stund innan det var dags för henne att låna mitt rum så vi hann prata lite och det är alltid trevligt. Sen gick jag hem. 
Sweet ser tokig ut :-)
torsdag 25/10
Jobbade och det var fullt upp även denna dag. Åkte och hämtade Elliott när han slutade. Vi körde hem och mitt wifi strulade. Jag fick för mig att jag kanske missat att betala någon räkning, men det var inte så. Det var min airport som slutat fungera av någon anledning. Jag hörde med Michael och han hade en som han inte använde, så jag fick ta den, så tog han över den ofungerande. Jag passade på att lämna lite kartonger i lokalen när jag ändå var ute och körde. Så det var ju bra. Sen åkte jag hem och med den nya airporten fungerade nätverket igen. 

Lagade fisk med frasigt täcke och det blev inte speciellt gott. Elliott åt en del, men tror inte han tyckte det var så jättegott heller. Vi tittade lite på TV och sen dansade vi lite "just Dance". Så kul att göra det med honom. Efteråt la vi lite pussel och sen yogade vi nackövningar igen.
Yogatime
Jag jobbade en stund och Elliott spelade iPad. Sen gick vi och la oss och läste bok. 

fredag 26/10
Körde Elliott till skolan. Sen till kontoret. 
Vi hade Stockholmsbesök av Patrik som jobbat i Malmö en gång i tiden och chefen bjöd oss alla på lunch. Vi var på Scandic och det var trevligt och gott.
Min salladstallrik
Lamm med massor av grönt
Jobbade på och klockan sprang iväg. Sen hämtade jag ett paket på Malmborgs, med en dunjacka. Hann hem och prova den, den passade inte alls så får skickas tillbaka. Åkte hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott på skolan. Vi åt jättegod tryffelsalami, skinka och annat smått och gott och flera olika sorters supergoda ostar. 
Mamma hade gjort fisksoppa men vi köpte thaimat då hon var sugen på det :-). Det var jättegott! 
Elliott fick leta upp godis (lösa omkastade bokstäver för att hitta det) och jag sydde fast trådändar till en fin halsduk. Vi åt lite chips och tittade på TV. Det var en väldigt mysig fredagskväll.

lördag 27/10
Elliott var uppe tidigt, jag låg kvar och drog mig tills han blev hungrig.
Vi bakade scones men råkade bränna dem... så vi tog rostad macka med leverpastej istället.
Elliott spelade och jag fixade äntligen klart en typ passepartout till min fårtavla.
Passade även på att fixa inramning till broderiet grindslanten som jag och pappa broderat, jag började och han gjorde klart den :-). Så det kändes skönt att äntligen fått klart det!
Jag åkte och handlade en snabb sväng. När jag kom hem så gjorde vi oss klara och åkte till Emporia för att hitta födelsedagspresent till Noah och Evelina dit Elliott skulle på kalas på eftermiddagen. Vi började dock med att äta lite avokado- och räka-maki på sushistället. Jättegott!
Mumsigt
Sen letade vi efter Nile men det fanns inte längre och så letade vi efter TGR men det kunde vi inte heller hitta. Vi höll på att ge upp och åka till Mobilia istället, Noah önskade sig Halloweensaker nämligen. Men så sprang vi på en Lekia. Där hade de INGA halloweensaker alls...
Men vi hittade grejor till Evelina och sen en jättefin mjukisräv, som Noah fick. För han önskade sig även mjukisdjur. Så det var ju super. Packade in allt och åkte till Big Bowl.
Vi var jättetidiga och började undra om vi kanske tagit fel på dag, tid eller plats :-) då ingen dök upp på länge. Men sen kom de och kalaset kunde börja.

Jag åkte till hamnen och lämnade in bilen på ett märkligt ställe, för biltvätt invändigt och utvändigt, en deal jag köpt på Let´s deal och som snart skulle gå ut. Jag fick sitta i ett iskallt rum och vänta i en timme på att bilen skulle bli klar. Fanns liksom ingen annanstans att ta vägen. Men det gick bra det med, det var en ren bil jag fick med mig därifrån i alla fall :-)

söndag 28/10
Vaknade, men drog mig ett tag. Joakim och jag fikade på prinsesstårta och budapestrulle på förmiddagen. Jag gjorde en supergod latte till det hela.
Sen fick jag äntligen tummen ur ändan och satte upp den broderade grindslanten på väggen. Vi flyttade en annan tavla också.
Gjorde köttbullar och köttbullar med oregano och oliver.
Åkte och handlade. Tycker det bara dräller ut pengar när man handlar. Tyckte inte jag köpte så mycket och ändå kostade det massor... Kanske ska undvika att gå i mataffärer :-D.

Hade en skön eftermiddag, lyssnade på musik och pysslade här hemma. Vi åt middag, den ena sortens köttbullar med yoghurtsås, snäll-fetaostsås och couscous. Det var gott!
Tittade på Wahlgrens värld. Dammsög och duschade och höll på med fotobiblioteket i eeeevigheter. Klockan blev massor men som tur är var det ju vintertid. Så där tjänade jag en timme. Upptäckte inte att klockan var en timme mindre förrän vid 22-tiden :-).

Inga kommentarer: