måndag, september 17, 2018

Kräftor och annat gott!

måndag 10/9
Började dagen med sellerijuice, det ska ju vara så himla nyttigt. Har juicat den själv.
Tog bussen till jobbet. Jag fick springa till bussen och springa till tåget...
Inte så van att röra på mig så mycket tydligen, fick ont i höften och benen :-).
Jobbade och chefen var tillbaka från semestern.
Vi hade mycket att gå igenom och det var en fullmatad dag.

Åkte buss hem och det tog eeeeevigheter, typ 50 minuter. Joakim hade fixat mat och vi åt köttfärslimpa med gräddsås, gurka och ris. Jättegott!

tisdag 11/9
Vilken jobbdag! Herregud. Stressigare än stressigast och massor av saker och rapporter som skulle bli klara. Projekt och annat som skulle gås igenom. Jag hann knappt andas! Som tur var gick jag och handlade på Willys på lunchen, så jag fick lite paus...

Hämtade Elliott hos Michael. Elliott hade beställt tacos till middag,  de hade ätit fajitas dagen innan så det var ju lite dumt men Elliott åt med god aptit och det gjorde vi också. Hur gott som helst!

onsdag 12/9
Jobbade hemifrån. Så oerhört mycket att göra även denna dag. Jag hade tänkt ta lite långlunch och åka till lokalen med Joakim och måla. Men det var omöjligt. Så jag jobbade nonstop till kl 17.30. Sen kastade jag mig in i duschen och när jag var klar åkte vi till mina föräldrar som hämtat Elliott på skolan. När vi kom dit var de ute i trädgården och spelade pingis allihop. De har ju ett utepingisbord, vilket uppskattas mycket av Elliott!

Vi fick massor av smått och gott innan maten och sen bjöd de på en massa goda skaldjur. Räkor i kräftlag, kräftor, havskräftor och goda såser att ha till. Det var hur gott som helst och vi åt massor!
Räkor i kräftlag, sååå goda!
Kräftor!!! Mums! 
Vi hade en jättetrevlig kväll!

torsdag 13/9
Minns inte vad vi gjorde på torsdagen...

fredag 14/9
Kräftskiva! Vi åkte vid 10-tiden från kontoret till Gislöv. Där flyttade vi ut möbler och in långbord i uterummet och dukade upp för eftermiddagens kräftskiva med det danska kontoret.
Det var fantastiskt fint väder, solen sken och vi satt ute och åt pizza när det var lunchtid.
Elliott var hos Joakim och de passade även Heimi.

Kräftskivan var väldigt trevlig och började med kubb och snacks.
Kubbspelare
Sen traditionsenlig kräftskiva med sånger, glatt humör, supergoda kräftor, pajer och annat gott!
Dukat och dags att sätta sig till bords
Väldigt goda kräftor!
Annat smått och gott! 
Jag höll mig mycket i köket och plockade undan och diskade och sånt, där trivs jag bäst :-D.
Sen var det quiz som Åsa och Christina hade fixat, det var kul! Vårt lag vann inte men vi kunde i alla fall en hel del. Vi åt efterrätt och man kunde fortfarande sitta ute också. Verkligen bra väder trots att det är så sent på hösten. Sen blev det lite stressigt när vi skulle hem, då det skulle plockas undan och jag inte ville komma hem alltför sent. Christina, Åsa och Mats åkte bil med mig. Heimi hämtades hos oss när jag kom hem och allt hade gått bra därhemma. Vi somnade alla alldeles för sent!

lördag 15/9
Steg upp var väldigt seg och trött. Hade funderingar på att åka till lokalen och fixa lite innan vi skulle ut och spela golf. Men det orkade jag inte och dessutom var Elliott ju hemma så mysigare att vara hemma på förmiddagen. Vi åt frukost allihop, det blev rostade mackor med lite blandat till. Bland annat morots- och gurkstavar som var över sen gårdagskvällen.

Vi packade in oss i bilen vid 14-tiden och åkte och köpte lite röd pölsa hos pölsemannen i limhamn innan vi åkte till golfbanan i Lomma. Där väntade Annika, Olle, Rolf och mina föräldrar.
Vi spelade allihop och det var lite kallt men jättekul! Jag gillar det verkligen, man går och det är så kul att slå bollen :-D. Elliott och jag spelade tillsammans och han var superbra tyckte jag! Det var första gången han spelade (tredje gången jag spelade) och han puttade super-rakt. Så det var skoj! Det tyckte vi allihop och det är nästan så man ska ut och slå bollar någon gång för att öva lite. Det blåste en del och var lite kallt, men det var fint där och kul att spela!
En söt liten golfare
Elliott in action
Efter golfen åkte mamma med oss och vi körde hem till Annika som dukat upp tilltugg och bjöd på fondue. Jättegott! Och trevligt!
Elliott och mamma vid matbordet
Till efterrätt fick vi prinsesstårta. Också himla gott! Mätta och trötta åkte vi hemåt och lämnade Elliott hos Michael och sen hem för att sova.

söndag 16/9
Vaknade strax efter åtta. Joakim var också vaken och vi gick upp och drack lite te och åt frukost.
Tittade på ett avsnitt av Newgirl och sen bestämde jag mig för att måla i lokalen lite.
Jag var där i nästan 5 timmar och fick målat alla väggar en andra gång, Joakim hade målat alla väggar tidigare i veckan. Skönt att vi börjar komma någonstans. Sen var jag ganska mör :-D. Åkte hem och vi drack vars en islatte. Sen åkte vi till Annas och fikade. Gick en runda på ljungen och sen delade vi en pizza i Höllviken. Handlade en massa gotter på vägen hem och det mumsade vi i oss på kvällen och tittade på Deep Impact. Jag somnade nästan mitt i så vi slutade titta och gick och la oss :-).

Inga kommentarer: