måndag, september 10, 2018

Första veckan i september

måndag 3/9
Dags för jobb igen. Skjutsade Elliott till skolan och sen åkte jag till kontoret. Det var fullt upp hela dagen! Jag var hos läkaren och kollade en knuta i armhålan. Han kände den, den förra jag var hos kände inte den och tyckte inte jag behövde oroa mig. Men han jag var hos idag han tyckte vi skulle kolla den i alla fall, han trodde inte heller att det var någonting. Men man vill vara säker tyckte han så remitterar mig till ett ställe för att ta ett prov. Så det känns ju skönt. Den stör mig nämligen. 

Köpte sallad på Willys till lunch och det var supergott. Speciellt något som hette blomkålsris. Citronsyrligt och mumsigt! 

Efter jobbet mötte jag upp Uppsala- Annika på Hyllie. Hon mellanlandade i Malmö och passade på att ta en fika med mig. Vi var på Espressohouse på Emporia och det var jättetrevligt! 

Handlade lite matgrejor innan jag åkte hem och väl hemma gjorde vi en grönsaksjuice och satte oss att titta på TV lite. La oss tidigt. 

tisdag 4/9
Så bra att jag har scarves alltså. Jag blir varm och kall om vartannat hela tiden och då är det så skönt att ha en scarves att ta av och sätta på :-D. Även kofta är smart, kan man ju också ta av och på efter behov. Jag föredrar nog att vara frusen framför att vara varm alltså.
Sweet spänner ut mystassen när man pratar med honom

onsdag 4/9
På morgonen cyklade jag med Elliott en bit mot skolan, sen cyklade jag hem igen. Det var jättefint med dimma i kalkbrottet :-). 
Det stora fältet i morgonljus, vi stannade vid ett poke-stop


Kalkbrottet med dimmoln

Jag jobbade hemifrån och det gick bra! På lunchen åkte Joakim o jag och handlade lite till maten. Sen jobbade jag vidare. Mötte upp Elliott vid tornet när han cyklade hemåt. Han var hungrig så han fick lite sprattus sprattus och keso. Jag jobbade vidare. Vi lagade mat och jag gjorde fröknäcke. Det var himla gott och vi åt upp hela fröknäcket samma kväll :-).

Det var föräldramöte denna dag och jag var säker på att det var kl 18.30. Just när maten började bli klar vid 17.15 kom jag på att jag kanske borde dubbelkolla tiden för mötet. Då var det 17.30! Suck! Att jag aldrig lär mig? Men jag hann kasta i mig några tuggor och sen rusa iväg till föräldramötet och nästan komma i tid :-).

När jag kom hem fick jag äta i lugn och ro och det var jättegott! Torsk med vinsås.
Jag gjorde en röra på ishavsrom, yoghurt, räkor, citron och dill. Den hade vi till fröknäcket på kvällen. Vi kollade lilla Aktuellt med Elliott. Sen gjorde vi frukt- o grönt smoothie och drack. Frostade även av frysen och skrev upp vad vi har i den. Oj vad vattnet rann ut över golvet... men det gick bra och skönt att ha det gjort!


torsdag 9/6
Cyklade med Elliott till tornet, sen cyklade han resten av vägen till skolan själv. Super ju!
Jag cyklade hem och åkte till kontoret.
Lunchade med mamma på sockerbit. Tog en fantastiskt god kopp te och scones till det. Uppskattar mycket våra lunchfikor! Väldigt trevligt!
Mumsig fika!
Mamma hängde med upp till kontoret och vi bokade biljetter till Pernillashowen i april nästa år :-).

fredag 7/6
Jobbade på kontoret. Gick lite tidigare då jag skulle kolla synen på Glasögonmagasinet.
Jag har fått mycket sämre syn på ena ögat och har rätt stort brytningsfel. Så linser är inget jag kan ha och de tycker jag ska ha rumsprogressiva glasögon. För annars får jag ha terminalglasögon, läsglasögon och TV-glasögon... typ. Jaja,  dyrt kommer det att bli :-(. Och då gäller det att jag hittar bågar som är sköna och som jag tycker är OK. Det blir inte det lättaste då INGA glasögonbågar verkar passa mig. Så jag får ta med mig Joakim så får han hjälpa mig att hitta de som är minst fula. På hemvägen åkte jag in om Mobilia och köpte blommor till Joakim. De var fina :-).
Fredagsbukett
Sen firade vi att det äntligen är fredag och Joakim hade marinerat kött i chimichurri och gjort potatis och det var supergott och fräscht. Mums!
Mumsig mat
Vi såg en film, Sierra Burgess is a loser. Den var kul :-). Älskar att vi kan titta på alla möjliga sorters filmer tillsammans och gilla det. Både draman och komedier och allt där emellan. Underbart!

Mango låg och var söt
lördag 10/6
När jag vaknade kände jag mig pigg och bestämde mig för att åka till lokalen meddetsamma.
Det ösregnade ute och vattnet sprutade ur stuprören så man knappt kunde ta sig in utan att bli blöt :).
Fint utlopp för vattnet :-)
Jag slipade lite som var spacklat och la papp på golvet så att vi kan måla så småningom.
Fint tejpad papp på golvet
När jag var klar åkte jag hem och Joakim hade dukat upp lite frukost/lunch till oss. Nattjästa bullar och latte. Supergott! Vi tittade på "New Girl" och drack te av en teblomma vi haft liggande länge. Jättegott!
Gott jasminte
Vi städade och våttorkade alla golven. Äntligen! Tvättade och fixade annat hemma också.

Jag åkte och hämtade Elliott som varit på brunch i kollektivet.
Lite mys med Heimi.
Vi åt hemmagjorda hamburgare till middag, mycket mumsigt!
Elliott slappar i sitt rum
På kvällen hade vi fredagsmys med morots- och gurkstavar. Vi började titta på en film men den var inte så bra så vi såg lilla Aktuellt istället. Det var mycket bättre!
Elliott fick en godispizza som lördagsgodis och den uppskattades verkligen!
Elliott med lördagsgodiset
söndag 11/6
Elliott bestämde att leka med Alexander H denna dag. Innan han åkte åt vi grillad macka med fetaost till frukost. Vi skjutsade honom till sin kompis. Sen åkte vi och röstade. Och sen till lokalen och målade taket. Vi fick ont i armarna och nacken men det blev fint!
Mango på favoritplatsen
Trött efter nattens äventyr
Ville gärna ha lite kel
En stund senare låg han på golvet... 
Vi åkte hem och vattnade på balkongen, oj vad torrt det blir meddetsamma. Flera blommor har vissnat en del, så jag klippte och pysslade med dem en lång stund. Det kom en massa småbarn och ville klappa Mango hela tiden, de såg att jag klippte blommor och bad om att få några. De fick någon blomma var :-). Mango tröttnade på uppmärksamheten och valde att gå in.
Sweet tvättade Mango, det är alltid Sweet som tvättar Mango och aldrig Mango som tvättar Sweet.
Joakim och jag gick en liten promenad längs kalkbrottet. Behöver komma ut och röra på oss lite och det var skönt. Blev ingen långpromenad, men lite är bättre än inget.
Vi hade tänkt äta pizza, men så blev vi så sugna på en köttbit så vi handlade vars en entrecote och Joakim svängde ihop en rödvinssås och gjorde supergod sallad plus vitlökssmör. Det var så fantastiskt gott och vi var väldigt nöjda med att ha ändrat middagsvalet. Vi la oss tidigt och tittade på "New girl" tills vi somnade.

Inga kommentarer: