måndag, september 24, 2018

70-års kalas mm


söndag 16/9
Vaknade strax efter åtta. Joakim var också vaken och vi gick upp och drack lite te och åt frukost.
Tittade på ett avsnitt av Newgirl och sen bestämde jag mig för att måla i lokalen lite.
Jag var där i nästan 5 timmar och fick målat alla väggar en andra gång, Joakim hade målat alla väggar tidigare i veckan. Skönt att vi börjar komma någonstans. Sen var jag ganska mör :-D. Åkte hem och vi drack vars en islatte. Sen åkte vi till Annas och fikade. Gick en runda på ljungen och sen delade vi på en pizza i Höllviken. Handlade en massa gotter på vägen hem och det mumsade vi i oss på kvällen och tittade på Deep Impact. Jag somnade nästan mitt i så vi slutade titta och gick och la oss :-).

måndag 17/9
åkte till kontoret där vi hade måndagsmöte och sen gick Åsa och jag till Swedbank för ett bankmöte som vi inte trodde skulle ge oss något men som visade sig vara väldigt matnyttigt för oss! Så det var ju kul! Tillbaka till kontoret, åt rester från gårdagskvällen till lunch och det var väldigt gott!

Jobbade på och plötsligt var det dags att hämta Elliott för att åka till Caroli och gå på restaurang och fira Cattas mamma som fyllde 70 år denna dag!
Mamma och Elliott
Min mat, såg godare ut än den smakade tyvärr :-)
Vi åt mat och servitören verkade stressad. Förrätterna var supergoda men middagen var lite sådär.
Till efterrätt hade de med tårta, den var supergod!
Här kommer tårtan fram
Mina föräldrar cyklade hem, det är jag lite imponerad av! Det är ju långt. De har mer energi och kondition än vad jag har...  Jag och Elliott skjutsade Cattas mamma och hennes väninna hem.

tisdag 18/9
Var sååå trött när jag skulle stiga upp, men klockan ringde och Elliott som också var trött vaknade samtidigt som jag. Fixade ägg o kaviarmacka till honom till frukost. Släppte in katterna. Sen cyklade jag med Elliott en bit till skolan och när jag cyklade tillbaka så trillade det ner en döende duva från ett stort träd och landade alldeles bakom mig. Jätteläskigt. Den flaxade lite med vingarna och låg där på ryggen och jag tänkte att jag inte borde lämna den, att egentligen borde någon göra slut på den men jag kan absolut inte göra något sådant! Hade jättedåligt samvete och tyckte det var så läskigt. Vad hade hänt med duvan egentligen? Var den sjuk? Fick den hjärtinfarkt? Var den gammal? Är det så de dör? Var den skadad? Eller kanske hade den bara svimmat av chock?
Ställde cykeln och sprang till bussen och hann med en som precis kom. Läste på bussen, superbra ju!

Efter jobbet tog jag tåg och buss hem, åkte buss med Hanns. Kul att träffa någon man känner :-). Hemma hade Joakim fixat middag. Nudelsallad med massor av gott i och så marinerad grillad fläskkarré till. Vi åt och det var supergott!
Middagen

Mango kom in med en present. Han mjauade ett jätte-MJAU och släppte en mus på golvet. Den levde! Den sprang in bakom bokhyllan! Joakim och jag spenderade en stund med att få musen att springa ut igen... Mango och Sweet stängde vi in. Vi lyckades i alla fall rädda den och få ut den.
Sen tittade vi på TV och tog det lugnt resten av kvällen.

onsdag 19/9
Tog buss och tåg till jobbet. Den första bussen kom inte, så det tog lite tid... Men jag kom fram till jobbet till slut och det var skönt att läsa på bussen. Läste ut boken "Hönan som drömde om att flyga", den var söt. På jobbet hade vi styrelsemöte och det var intressant och bra.

Efter jobbet tog jag buss och tåg hem, Elliott var redan hemma, han hade cyklat och Joakim mött upp honom vid tornet. Elliott är lite osäker på sista biten av vägen hem.

Lagade schnitzel med potatis och paprikasås till middag. Det blev gott! När vi ätit tittade vi på TV. Elliott och jag dansade lite "Just dance" vilket var jättesvårt men kul. Läste med Elliott på kvällen. En ny bok som verkar lite läskig...

torsdag 20/9
Ville inte stiga upp när klockan ringde, var så trött och hade velat sova längre. Men Elliott och jag masade oss upp, vi var båda trötta. Jag hittade Mango utanför balkongdörren tuggandes på en mus... Öööörk! Så jag fick släppa in honom och slänga musen... till hans stora besvikelse. Usch och fy för att de jagar och lyckas...

Elliott fick ägg o kaviarmacka och sen cyklade han själv till skolan, han ringde när han var framme och det hade gått jättebra! Så skönt att han kan cykla på egen hand, så slipper han bli sen för att jag aldrig blir klar i tid. Själv åkte jag till kontoret och jobbade :-). Hade schnitzelrester med mig till lunch. Gott!
Min lunch
Efter jobbet mötte Joakim upp mig på stan och vi gick för att hitta glasögon till mig. Oj vad vi provade bågar... Provade hur många som helst. Hittade dock inga som kändes helt bra. Alla ser liksom lite för stora ut. Det var skönt att ha Joakim med då han var bra på att välja ut sådana som såg  ok ut :-). Får gå och prova fler en annan dag. Jag får kanske nöja mig med att de är funktionella och inte ser allt för fula ut. Vi köpte med oss pizza hem och det var ovanligt gott. Jag tog tonfiskpizza som vanligt.

fredag 21/9
Fredagsmys med Elliott. Vi tittade på Lilla Aktuellt och åt morots- och gurkstavar samt pistagenötter och cashewnötter. Mysigt. Elliott och jag gjorde lite "Just dance" också. Hur svårt som helst, men kul.

lördag 22/9
Vi åt frukost med Elliott. Michael hämtade Elliott och de åkte till Köpenhamn.
Sweet är väldigt glad att vi får tidning på helgen :-)
Jag åkte till lokalen och målade två väggar. Precis när jag var klar tittade mamma in och då ösregnade det ute så hon var alldeles blöt när hon kom, stackaren. Vi pratade och hon hann torka lite. Det regnade inte när vi kom ut sen så det var ju bra! Jag fick lite grekiska tapas med mig hem.

Åkte hem och Joakim och jag åkte och handlade lister, penslar och mer färg. Sen åkte vi till lokalen igen och målade lister, fönsterkarmar och pysslade runt. På hemvägen handlade vi lite på Lidl och sen åkte vi hem och dukade upp de grekiska tapasen och lite annat och det blev vår middag. Jättegott!

söndag 23/9
Åkte till lokalen på förmiddagen och målade lister och dörrkarm och fönster. Drog av all tejp. Åkte hem och Joakim fixade kaffe och frukost.
Vi tog det lugnt resten av dagen. Skulle ha städat men det orkade vi inte. Vi lagade middag, kyckling i ugnen. Vi la oss redan kl 21 då båda skulle upp tidigt på måndagen.

Inga kommentarer: