söndag, juli 08, 2018

Första jobbveckan

2/7 måndag
Första dagen på kontoret efter semestern. Kul att vara tillbaka, uppdaterade alla kring hur läget är med vår chef, han är fortfarande kvar i  Frankrike på sjukhuset där. Så synd om honom. Han får bara vara i ett och samma rum och hjärtfrekvensen är fortsatt låg pga borrelian som gjort AV-block på hjärtat. Tycker sååå synd om honom. 

Joakim och jag bestämde att vi båda ska ta paus varje dag och göra en meditation samtidigt, jag på kontoret och han hemma. Så det gjorde vi och det var himla bra. Jag skickade en meditation vi aldrig provat och så pratade vi sen efteråt om hur den var. 

Efter jobbet åkte Joakim och jag till Annas Café i Höllviken, vi köpte med oss en latte och bullar och så åkte vi till ljungen och satte oss att fika vid havet. Denna gång kom jag riktigt nära kossorna som badade på ett annat ställe och jag hade min mobil med mig :-). Det var jättefint och lugnt och mysigt! Kändes nästan som att jag haft semester hela dagen efteråt :-D. 
Badande kossor
Vacker kossa vid havet
Det var jättevarmt och vi gick en liten runda. På hemvägen åkte vi in om Toppengallerian och gjorde en favorit i repris och köpte med oss lite skinka och salami och dukade upp gotter och åt på kvällen. 
Mumsigt
Sen bestämde jag mig för att permanenta håret och det var inte så lätt som det brukade och tog längre tid än jag hoppats på. Det var en annan permanent än jag brukar använda och den slet mycket mer på håret. Men men, det är ändå skönt att få lite volym i det. Tittade på Beck och åt mellan varven... hehe.

3/7 tisdag
Jobbade på även denna dag. Mycket att göra, men roligt. Blev dock jättetrött i huvudet så tidigarelade gemensamma meditationen med Joakim. Den är så välbehövlig och det är så kul att vi gör det båda två :-). Även om vi är på olika håll. Joakim messade en söt bild på Sweet. Hehe.
En stolt Sweet
Elliott och Michael kom upp på kontoret på eftermiddagen och lämnade Heimi hos mig, de skulle ut och äta lunch och spela Pokemon. Sen kom de tillbaka och hämtade Heimi. Jag åkte och handlade på Malmborgs innan jag åkte hem.

Elliott kom till oss på eftermiddagen och vi skulle titta på fotbollen.Michael lämnade honom och ordnade så att vi kan se filmer som ligger på hans server. Men sen skulle vi se fotbollen och den gick inte på playkanalerna (vad vi kunde se) och vi har ingen vanlig tv i vardagsrummet. Så vi fick lägga oss i sängen och kolla på matchen på den lilla tvn. Det var Sverige som spelade. Det var en jättebra och spännande match. Joakim hade gjort apelsinläsk till oss. Vi såg hela matchen.

Efter matchen där Sverige vann dukade vi fram lite allt möjligt som vi hade hemma. Och jag gjorde fetaostsnurror och avokadodippa. En lustig blandning med matjessill och kallskuret, melon och mozzarella :-D.
Plockmat
När vi hade ätit det matiga så satte vi resten på soffbordet och tittade på film. Vi såg "Laputa" - en japansk tecknad film som är jättebra!
¨
4/7 onsdag
Denna dag var det dags för Roskildefestivalen för Elliott, så jag skjutsade honom till Michael på morgonen. Sen körde jag till kontoret och jobbade. Tog meditationspaus med Joakim även denna dag. Jag var så trött så när meditationen var slut satt jag 10 min till i ren tystnad och fortsatte med en egen meditation. Jätteskönt! Sen jobbade jag mycket bättre på eftermiddagen.

Efter jobbet träffade jag Helene. Vi gick till Hollandia och fikade. Det var jättelängesen vi sågs och jättekul att träffas som alltid! Hon och Torkild åker snart utomlands i 3 veckor. Så det var tur att vi fick till denna träffen innan de åker iväg :-).
Mumsigt te och en tårtbit

Jag hämtade med pizza hem och vi hade en lugn kväll med pizza och tv. Tittade på ännu ett Beck-avsnitt. Kul att vi gillar den båda två! Mamma messade att de var på allsång på Kajutan, verkade mysigt! Vi får också åka dit någon dag, om inte annat så när opera-Nisse sjunger där. Den 18 juli.

5/7 torsdag
Åkte till jobbet som vanligt och denna dag hade jag möte med revisorn för att få alla årsredovisningar underskrivna. Det var första gången jag var där. En jättekär receptionist gav mig kaffe och kakor och jag satt och njöt av dem medan jag väntade in revisorn. Han är så kär och ordningsam och alla papper blev genomgångna och påskrivna och kopierade och uppsorterade. Mycket trevligt!

Jag åkte tillbaka till kontoret och skickade iväg årsredovisningar till bolagsverket och la in dem på servern och sen jobbade jag på. Efter jobbet hade Joakim och jag någonting mycket spännande. Det var en kvinna som kom hem till oss och gav oss healing. En väldigt intressant upplevelse. Någonting ingen av oss varit med om förut :-D. Hon var väldigt trevlig och vi pratade en del spännande saker med henne. Hoppas att healingen har effekt, hehe.
Det blev ett avsnitt Beck även denna kväll. Och vi tog en liten kvällspromenad längs kalkbrottet. Det var jätteskönt och lagom varmt ute på kvällen.

6/7 fredag
Var först på kontoret denna dag. Jag höll på med interima avstämningar typ hela dagen, tja mellan alla andra saker som skulle göras. Och det känns som att jag inte kommer någonstans. Men jag har i alla fall fixat försäljningen, likvidöversikten, två månaders avstämningar och en massa annat. Så det är ju inte så att jag inte får någonting gjort... även om det känns så för att det är så mycket kvar på min lista...

På lunchen åkte jag hem och åt med Joakim, jag skulle tagit med lunch men glömde den. Vi hade spagetti carbonara över sen gårdagen som vi åt. Vi hade fått vår bärbara massagebänk med posten på förmiddagen! Så vi fällde upp och kollade om den verkade bra. Den verkade super! Sen körde jag tillbaka till jobbet och det var fullt upp hela eftermiddagen.

På jobbet bestämde jag mig för att lyssna lite på sommar. Det är så kul! Idag lyssnade jag på Mark Levengood och på Mandelmanns. Jag älskar Mandelmanns. De är så himla söta! Blev helt glad av deras sommarprat :-).

Torgny är fortfarande kvar på sjukhuset i Frankrike och de behövde hjälp med lite kattpassning så vi åkte och tittade till deras katt här i Malmö. Den låg och sov och verkade ha det hur bra som helst. Vi gav den lite mat och sen åkte vi för att handla i Limhamn. Innan på dagen hade Joakim satt upp armeringsjärnet och snickrat ihop två fina kryss i trä att hålla ut det från väggen med. Det blev jättefint! Så kul! Nu ska vi försöka hitta stora blomlådor och ha klematis och annat klättrandes där!
Joakim gjorde iskaffe till oss och så satt vi ute på balkongen och avnjöt dem. Sen gick vi in och lagade mat. Det blev sallad med sardell- och kaprisdressing/sås och entrecote. Jättegott!

Elliott ringde från Roskilde och de hade det jättebra och det bästa band han sett där var Superorganism. Han hade slått sitt förra gå-rekord två dagar i rad och denna dag gått 1,4 mil. Inte illa! Han hade också fångat någon jättebra pokemon, det hade jag med! Och han hjälpte mig med hur jag ska bli av med at min bag blir full hela tiden. Imorgon kommer han hem igen och det längtar jag efter! Vi hade äggvitor över så jag gjorde maränger på kvällen.
Jättegoda maränger!
Det är så härligt att katterna trivs så bra med att vara ute. Jag tänker på det varje dag! De har blivit som nya katter. Så otroligt keliga när de är inne, så livsnjutande ute och Sweet har inte kissat på någonting inomhus på flera veckor! När man går ut och går så följer de med en bit. De är så söta!

Lördag 7/6
Elliott kom till oss direkt från Roskilde och lagom till slutet av fotbollen Sverige - England. Jättetråkig match. Vi åt maränger, jordgubbar, glass och grädde. Till middag blev det något vi alla älskar, vinkokta musslor, 2 kg. Jättegott! Med vitlöksbröd och gott spad att dippa i såklart!
Goda musslor! 
Söndag 8/7
Jag och Elliott åkte till SF bio där han gick på biokalas med några av sina vänner. Jag var på Svågertorp under tiden och på IKEA. Tog evigheter, men blev klar innan jag skulle hämta Elliott igen. Han var på Burger King med dem och jag åkte dit och hann prata lite med Majas föräldrar. Maja ska gå i samma klass som Elliott nästa termin när de splittar upp klasserna.

Kom hem efter biokalaset och Joakim och jag såg Beck. Vi åt bruschetta som Joakim hade gjort till oss. Gjorde latte och efter Beck åkte vi och handlade två saker jag glömt köpa på Lidl. Där träffade vi mamma och hon cyklade hem till oss och fick lite soltorkade tomater som vi hade köpt till henne. Vi pratade om hövdinghjälmen och sen cyklade hon hemåt.

Jag lagade piccadillo för första gången på evigheter. Det blev gott. Elliott ville spela dator och så. Joakim och jag kollade på Beck. Jag nattade Elliott alldeles för sent. Vi läste bok och sen pratade vi en massa. Det är så mycket att prata om vissa kvällar, när Elliott och jag har läst klart. Klockan var alldeles för mycket, men mysigt att få prata lite på riktigt och längre med lillskrutten. 

Inga kommentarer: