söndag, september 03, 2017

Zzzzz...

Oj så dåligt jag sovit denna semestervecka. Varit sjukt trött och vissa dagar har jag nästan gått som i dvala. Hur tråkigt som helst. Varför kan man inte sova när man egentligen är trött?

Har försökt att göra det bästa av det hela. Läst en bra bok Himlen kan vänta - Lotta Grey
Tittat på TV. Ätit god mat och försökt att koppla av. Tanken var att vi skulle åka till Småland, men det blev inte så då ingen av oss mått bra. Sen tänkte jag åka till Gislöv och passa katt och bo över tills imorgon med Elliott men han blev sjuk igår. Så det blev inget med det heller. 

En eftermiddag åkte Joakim o jag till Klagshamn och tittade ut över havet. 
Fin utsikt och dags att åka hem... :-)
Hade med lite varm korv o bröd. Det var mysigt. Men när det mörknade var där lite obehagligt. Så då skyndade vi hem. Två polisbilar mötte oss på parkeringen. Dit vill jag inte åka när det är mörkt kan jag säga... läskigt ställe kvällstid. Men väldigt fint på dagtid :-). 
En dag tog jag en fika på Espresso
Vi var också en sväng om Hallongården och fikade en dag när vädret var bra, det har det varit nästan varje dag! Utom såklart när jag cyklade in till stan utan regnkappa. Då regnade det när jag skulle cykla hem... 
Fick frukost på sängen av Joakim en morgon
Det är väldigt skönt att Elliott har nära till skolan, det är en lagom promenad att gå dit. Vi hämtar en av hans kompisar på vägen. Snart kan de säkert gå själva, men där är jag inte riktigt än... hehe. 
Så jag får 4 000 steg gratis de morgnar jag lämnar. Väldigt bra för mig som rör på mig alldeles för lite. Att bilen är sönder är också bra, så cyklar jag desto mer. 

Häromdagen smakade Elliott på chilifrukt med Joakim. Hehe. Tyckte han var lite spännande. Och Joakim har skaffat ett "longboard" (typ skateboard man inte gör tricks med) och Elliott gillar att sitta på den och åka fram och tillbaka i vardagsrummet :-D.
Fina liljor från Joakim
Igår var jag på Spegeln med mamma på eftermiddagen. Vi mumsade i oss väldigt goda tapas innan själva föreställningen. Mycket mysigt! 
Mumsiga tapas
Sen såg vi filmen "Kedi" om hemlösa katter i Istanbul. 

Den var fin, många söta katter och vackra bilder. Någonstans i mitten blev det lite för långsamt så jag somnade nästan till, men jag piggnade till igen och filmen var i sin helhet väldigt söt! Så det är kul att ha sett den. Mamma och jag hade cykelsällskap en stor del av vägen hem. Jättekul med bio i bästa sällskap! 

Hämtade pizza på kvällen. Beställde en calzone men när jag kom hem hade jag fått en gyroscalzone... Inte alls vad jag var sugen på... Ringde dit och kunde få en ny pizza om jag ville, men orkade inte åka dit igen... Istället ska vi nästa gång få en gratis pizza... Joakim o jag åt och pratade och tittade på Bron. Sen började vi spela musik för varandra och kunde inte sluta och bara spelade fler och fler och klockan blev alldeles för mycket, kom allt för sent i säng. Men det var en rolig kväll!

Elliott skulle sova över hos sin kompis Alexander denna lördag. Han hade sett fram emot det sååå mycket. Han åkte dit på eftermiddagen. Men så blev han hängig och fick ont i halsen, så Michael hämtade honom och de kom över till oss för att berätta. Elliott var jätteledsen över att vara sjuk och inte få sova över som han sett fram emot så mycket. Jag tröstade honom och sa att det är tråkigt men sånt som händer och att de får göra om det en annan gång. Och ska man se det positivt var det ju bra att han blev sjuk på kvällen och inte mitt i natten :-). Sen ville han sova hos Michael. 
Joakim rökte lax
Jag sov faktiskt OK natten till idag. För första gången på typ hela semestern. Det var himla skönt. 
Jag hörde hur det var med Elliott. Han hade inte feber men ont i halsen. 
Jag cyklade för att fika med Helene på Triangeln. Det gjorde vi och det var som alltid väldigt kul. Sen skulle jag cykla hem men det kändes väldigt konstigt när jag skulle trampa. Det visade sig att en plastpåse snurrat och trasslat in sig helt i alla kuggar vid växeln... Suck! Tog en evighet att plocka bort. När jag sen cyklat genom Pildammsparken kom jag till en cykelpump och tänkte äntligen ta tag i att fylla på lite luft i däcken. Det hål som passade i själva pumpen, det tömde mitt framdäck på luft istället för att fylla på. Aaargh!!! Och sen passade inte munstycket till att pumpa in luft... så jag kunde inte cykla hem. Fick ta en taxi hem då jag var långt från buss och behövde komma hem fort för att hinna med kattpassning i Gislöv och sen hem innan kvällen för att ha Elliott. 

När jag kom hem hade Joakim kryddat, glacea:t fläskkarrée på spett och höll på att grilla dem med rökspån. Jag fixade vitlöksaioli till och sen dippade vi köttet i den. Mycket mumsig lunch. 
Jag lånade en bil och hämtade min cykel och körde till Gislöv och här är jag nu. 
Har släppt ut katten och när hon varit ute så det räcker ska jag locka in henne med ny mat osv. Sen ska jag hem och Elliott ska äta o sova hos oss. 
Känns lite tråkigt att semestern är slut och jag inte är utvilad... Att jag inte fått komma iväg till Småland och inte fått min sömn. Det är långt tills nästa semester. 

Imorgon ska jag jobba, lämna in min bil på reparation och sen på meditation. Så en full dag. 

Inga kommentarer: