tisdag, september 05, 2017

Sjuklingar

Och så var det redan tisdag. Elliott är fortfarande sjuk med ont i halsen och feber. Han är hemma med Michael, de passar 3 vovvar och Michael skulle arbeta hemifrån denna veckan så det var ju bra.
Själv är jag på jobbet och här är det mycket som ska fixas och det går bra. Fått undan mycket redan.
Hemma är Joakim också däckad med superont i halsen.
Jag har lite känningar men har klarat mig än så länge. Så hoppas mota bort mina känningar med coldzyme och med att ta det lugnt. Håller tummarna! Otroligt om jag skulle hålla mig frisk när omgivningen är sjuk, men vem vet?

Hur som helst så var jag på jobbet igår och jobbade till halv fem. Fick bråttom sen för bilen skulle lämnas in på reparation senast kl 17 och det var världens rusningstrafik och jag fick ringa dem och be om dispans, så jag kom lite mer än 5 min sent och de var snälla och stannade kvar :-).
I eftermiddag får jag veta om jag ska betala allt eller om något går på försäkringen.
Det är kopplingen som blivit utsliten så dyr historia.

När jag lämnat bilen hade jag inte så lång tid på mig att ta mig till meditationskursen kl 18. Bussen som skulle komma kom aldrig och det trasslade hit och trasslade dit. Men jag kom till meditationen precis i tid. Den var lika fantastiskt bra som alltid! Ger mig otroligt mycket.
Lite söta figurer utanför meditationsstället
Idag var jag på jobbet vid 09, lite senare än jag hade tänkt mig. Sovit dåligt som vanligt. Men jag var ändå pigg i huvudet för jobb och fick gjort riktigt mycket bra i ett lugnt tempo.

På jobbet ringde Joakim mig och berättade att han pratat med verkstaden om bilen. Det verkar som att det läckt ut olja på kopplingen, vilket det inte ska göra och detta har gjort att min koppling slitits för snabbt. Så med högsta sannolikhet går det mot KIAs försäkring och kommer inte att kosta oss 10 900 kr.... Vilket glädjebesked! En lättnadens suck dras härmed! Och jag hoppas verkligen att den gäller, annars går länsförsäkringar in och då blir det i alla fall bara halva priset.

Efter jobbet åkte jag till Gislöv och passad katten. På vägen gick jag in om en köttaffär i Trelleborg och köpte goda mjuka fläsksvålar. De Joakim brukade köpa med sig ibland. Där kände jag att jag saknade Trelleborg lite, tycker det är en mysig liten stad.
Katten blev glad när jag kom och var väldigt kelig denna dag. Hon gick ut och jag satte mig och pratade i telefon. Sen ställde jag klockan på 20 min och försökte sova/vila. Det var skönt.
Katten ville inte så gärna vara med på bild, ville mest bli kelad med
Tömde kattlåda, vattnade, gav mat o medicin till katten och sen åkte jag hem.

Elliott kom över och vi hade iPad-mys och spelade Plants vs Zombies. Elliott hostade mycket och hade jätteont i halsen och lite feber. Tack och lov inte jättehög. Vi gjorde fetaostsnurror med en väldigt stark fetaost, smakade för mycket för Elliott. Sen la vi oss.
Och här ligger jag nu i sängen och lyssnar på Elliott som hostar och gnyr lite. Ligger lite trångt, oroar mig för E och har svårt att somna. Surprise! :-)

Inga kommentarer: