onsdag, augusti 30, 2017

surströmming och lite annat

Inte tagit mycket bilder den här perioden. Typ nästan inga alls. Då har man inte mycket att hänga upp vad man gjort på :-). Bilderna berättar vad man gjort om dagarna... svårt komma ihåg utan, ska bli bättre på att ta foton. Alldeles för dålig på det för tillfället och det är ju synd.

20/8 söndag
Konstaterar att min bil inte fungerar som den ska och att det är någonting fel med kopplingen, troligtvis är den utsliten. Suck. Dyrt att reparera. Säkert mitt eget fel för jag inte kört riktigt som man ska. Men det gör jag nu för tiden. Minns inte vad jag gjorde annars denna söndag.

21/8 måndag
Det var dags att jobba igen. Det var kul att jobba men jag mådde inte så jättebra. Hade inte sovit mycket på natten. Jag hade med mig fried rice till lunch och satte mig ute och åt. Jättevarmt i solen och skönt att sitta ute. Cyklade hem om innan det var dags för meditation hos Marie. Cyklade dit. Jag var helt slut denna dag och lite orolig för min hälsa och sömnbrist. Meditationen hängde jag inte mycket med i då jag mest kände hur dåligt jag mådde. Men det var ändå skönt att vara där och trevligt och god fika. Sen var det alldeles mörkt när jag skulle cykla hem och en öde landsväg. Så det var inte speciellt trevligt. Där går inga bussar, så hade inte mycket val. Ska bli skönt när bilen är ok igen. Men det fanns inga tider att reparera den förrän den 5 september. Så får cykla tills dess, vilket är positivt på många sätt :-). Så länge det är dagtid.

22/8 tisdag
Jobbade och mamma var på stan så vi tog en lunch-fika tillsammans på Coffee house på Triangeln. Det var jättegott och mysigt! Och hon hade köpt kläder till Elliott, så jättesnällt! Och en regncape till mig, nu när jag cyklar.

23/8 onsdag
Vi hade besök av Rebecka från Stockholm på kontoret. Jag satt i möte med henne och gick igenom internationella radiopengar. Det var ett bra och konstruktivt möte. Hela kontoret blev bjudna på lunch på Beebar. Det var jättegott, högrev med två goda såser + potatis. Och så är det ju alltid goda sockerkakan till kaffet. Very nice!
Den goda lunchen
Jobbade på och pratade lite mer med Rebecka och sen var det dags att åka hemåt.

24/8 torsdag
Jobbade på dagen och klockan fem åkte jag hem till mina föräldrar, tog bussen dit. De hade hämtat Elliott på skolan. Och vi hade bestämt att äta surströmming med mitt brorsbarn Martin och hans sambo Megg. Ingen av dem hade ätit surströmming förut. Så det var spännande!
Elliott och jag var där lite före så vi mumsade i oss lite god skinka och salami och pratade med mina föräldrar. Pappa stekte kantareller och när Megg och Martin kom åt vi dessa, så himla gott! Martin tyckte inte om svamp så Elliott fick hans portion och eftersom Elliott älskar kantareller var det ju toppen! Vi spelade boccia medan potatisen kokade klart och innan vi skulle äta.

Sen åt vi surströmming och det var SÅÅÅÅ gott! Och roligt var att Megg faktiskt tyckte att det var ganska gott :-D. Så hon åt mer än en filé. Det var imponerande! Martin tyckte nog inte så mycket om det men åt ändå, också lite imponerande, hehe.Även Elliott smakade, men han tyckte inte om det alls. Så han åt tunnbrödsklämma med sprattus sprattus istället :-). Och så åt vi kräftor också.
Elliott spelade myrstacken med de övriga medan mamma o jag satt och pratade. Martin o Megg hade med tårta och bär från sin koloni till efterrätt, pappa hade gjort två efterrätter också. 
Jättetrevlig kväll och Elliott och jag fick skjuts hem av Martin och Megg.

25/8 fredag
Jobbade på kontoret, cyklade dit. På eftermiddagen var Elliott där och hälsade på, han skulle gå och vaccinera sig inför Thailandsresan. Men vaccinet var tydligen slut så det blev inget med det. Det var han lite besviken för när han nu hade laddat in för det...
Finbesök i soffan på kontoret
26/8 lördag
Vi hade hemmagjorda hamburgare till middag, Elliotts önskemål. Det var jättegott. Vi spelade Pentago och "Finns i sjön" och så tittade vi på lilla Aktuellt, åt lite blandade nötter och sen morots och gurkstavar med dippa. Ingen cola. Gott och skönt att inte äta så onyttigt en lördagskväll.

27/8 söndag
Hade mysmorgon med Elliott. Vi åt frukost, spelade Plants versus zombies. Spelade kort (Finns i sjön) och Pentago. Pentago är ett roligt och lite klurigt fem i rad spel.
Pentago
Handlade på Ica Maxi och sen lagade jag chicken tikka en stor portion så jag kunde frysa in tre luncher och ändå ha över till dagen efter också. Vi åt det och tittade på Bron.

28/8 måndag
Äntligen semester igen. Denna semester tänker jag bara ta det lugnt. Hade hemmadag, städade hela förmiddagen. Grundlig städning i vardagsrum, kök och toa. Sen orkade jag inte mer så jag stäadade inte de två rum som var kvar.
Cyklade till Ica och hämtade ett paket och sen hämtade jag Elliott på skolan. Hade lite svårt att hitta honom, då de hade gått till Wihlborgs Arena :-). De ska visst vara där varje måndag och spela fotboll och annat på eftermiddagen. Bra ju. Det var jättevarmt ute när vi gick hem. Elliott kände det som att hans rygg skulle brinna upp :-D.
På väg hemåt
Elliott gick över till Michael och jag satte mig att läsa i solen på balkongen vilket var väldigt skönt och avkopplande. Åt rester till middag och tittade på "Bron" hela kvällen tills det var dags att sova.

29/8 tisdag
Var hemma och tog det lugnt, orkade inte städa klart Elliotts rum eller sovrummet. Istället satte jag mig vid datorn och la in lite kvitton och annat som legat på vänt. Joakim och jag gjorde en liten utflykt till Hallongården och fikade. Jag tog pannkakor, Joakim kycklingwrap. De ringde från fritis och Elliott hade skadat tån (blivit hårt trampad på) så han ville hem. Michael hämtade honom för han var närmast.
Framåt kvällen cyklade Elliott och jag till pizzerian vid Ica och köpte med oss pizza hem. Elliott fick jätteont i magen medan vi cyklade och gick dubbelvikt när vi kom hem. Men han fick vetevärmare att ha på magen och det gick över efter ett tag. Han åt en hel pizza oavsett, så det magonda hade nog inte med just det att göra. Konstigt. Men skönt att det gick över. Vi åt hallon till efterrätt. Elliott gjorde läxan och sen gick vi och la oss.

Har en orkidée som blommar galet mycket! Jättefin! Det är andra gången den blommar!
Många blommor på denna orkidée

Inga kommentarer: