torsdag, december 03, 2015

Hoppsan!

Så har det nästan gått en hel vecka igen. Tiden bara flyger iväg och inget hinner man med :-). Eller jo, man hinner med en hel del, men inte allt man skulle vilja.

I fredags efter jobbet var Helene, Elliott och jag hemma hos Camilla och Josefin och de bjöd på tacos.
Det var jättegott med tacos
De bjöd också på en väldigt mumsig citronkladdkaka. Vi satt och pratade och så spelade vi Fia med knuff. Elliott ville inte vara med, hehe. Det var en mycket trevlig kväll!

På lördagen började jag fixa lite hemma, flyttade in en hylla från balkongen till toaletten, för att kunna få mer plats för kattlådan. Hade en stor vit hylla där innan, den på balkongen är mindre och en hörnhylla. Det blev kanske inte så fint, men det är mycket mer praktiskt.

Jag hann dock inte bli klar så alla grejor stod huller om buller när Elliott och jag åkte iväg till mina föräldrar. Där packade vi in en present till Peter och sen åkte vi till Södra Sandby för att fira min brors födelsedag. Lotta och alla barnen var hemma, så himla trevligt! Så kul att träffa allihop. Vi fikade på lussebullar och te, sen fick vi god gryta till middag och glass, hallon, vinbär, maränger o grädde till efterrätt. Mycket mumsigt! Vi spelade även myrstacken. Jag var hur mätt som helst när jag kom hem.


På söndagen var jag hemma och pysslade, städade framför allt. Philip var och lekte med Elliott på seneftermiddagen. På kvällen var jag hos J och bjöds på väldigt god spagetti carbonara och hade en trevlig kväll.

På måndagen jobbade jag och var jättetrött. Vi hade måndagsmöte och ekomöte och bokslutsmöte. Efter lunch var jag med en jag känner hos två olika advokater och det tog hela eftermiddagen. Och när vi var klara så var det dags att laga middag i kollektivet. Inga hade gjort det mesta så vi dukade och fixade med det som var kvar att göra. Det var jättegod middag och efteråt diskade vi och plockade undan. Elliott och jag gick hem efteråt och han spelade lite minecraft och jag packade in alla 24 presenter till hans kalender :-). Sen gick vi och la oss.

På tisdagen jobbade jag på kontoret på förmiddagen. Sen hade jag tid hos sjukgymnast på eftermiddagen. Jag trodde att vi skulle träna, men han började med att massera mina spända ryggmuskler, så det var ju en trevlig överraskning, hehe. Massage är aldrig fel. Och efteråt gick vi och gjorde några boll-övningar som jag ska göra hemma. När jag var klar där åkte jag till skolan och hämtade Elliott, Philip och Noah. De skulle alla med hem och leka. De var hos Michael. Jag jobbade på och halv sex gick jag över till Michael som hade gjort spagetti o köttfärssås åt oss alla. Det var gott! Efter maten gick jag ner och var på styrelsemöte i två timmar.

När jag kom hem skulle jag hämta Elliott men han ville sova hos Michael och det fick han såklart. Så jag gick hem och pysslade lite och så tittade jag på ett avsnitt av Modus. Jättebra serie ju!!! Satte upp adventsljusstake, julstjärna och röda lampor på balkongen. Äntligen lite jul här också :-). Men jag hittar inte mina röda gardiner, förstår inte var jag kan ha gjort av dem? Ska gå ner i uteförrådet och se om de kanske är i jullådan...

Och igår var det onsdag och jag jobbade på kontoret fram till lunch. Åt lunch på Beebar med Åsa och Torgny, det var gott och trevligt. Sen åkte jag hem och jobbade hemifrån tills det var dags att hämta Elliott. Hämtade honom och sen lagade jag mat i kollektivet. Gjorde broccolisoppa. När det var klart var det dags för teckningskurs. Jag åkte iväg till Limhamn och Bagdad Café och det var himla kul, för vi fick teckna med blyerts först, sen kol och slutligen vit krita. Hur roligt som helst! Alla gjorde jättefina teckningar!

Inga kommentarer: