fredag, oktober 02, 2015

Veckan...

Tisdag:
Elliott och jag steg upp lite senare än vanligt då det var studiodag och Elliott skulle vara hemma från skolan. Jag cyklade till kontoret och jobbade där på förmiddagen och hemifrån på eftermiddagen. Slutade lite tidigare då mina föräldrar hade passat Elliott och Lenny ett par timmar. Jag åkte dit och fikade en stund. Elliott och Lenny hade haft det sååå roligt, sa de, och de hade fått massor av hallon :-). Vi åkte hem så vi var hemma strax efter 17. Jag åkte iväg till meditationen kl 18 och den var som alltid såååå bra! Trevliga personer, superbra meditation och god kvällsfika.

Onsdag:
På onsdagen vaknade jag alldeles för tidigt och kunde inte somna om. Jag la mig 00 och vaknade 03... Låg och vände o vred på mig en timme ungefär, sen gav jag upp. Gick upp och duschade och tänkte att jag får göra nåt vettigt av tiden innan jag skulle till jobb, så jag gick ut en runda. Jag gick i en timme och det började dagas allteftersom tiden gick.
Solen går upp
Var hemma igen strax efter 06. Gjorde bananpannkakor och te till frukost. Elliott kom över och vi gick till skolbussen. Sen åkte Michael och jag till jobbet. Jag var typ hur trött som helst!!! Men jag jobbade på och det gick väl ändå hyfsat bra. Gjorde en islatte för att piggna till.
Nice att kunna göra islatte på jobbet
På lunchen träffade jag Helene och vi åt på Beebar.
Vi hade VD:n på besök och chefen bjöd på tårta på eftermiddagen. Mycket goda tårtor!
Tårtorna
Jag åkte och hämtade Elliott och Lenny på skolan kl 16 och körde dem hem. Sen fick jag ila iväg igen då jag skulle vara hos frissan inne i stan kl 17. Jag hade skaffat ett Grouponerbjudande. Frisörskan var så himla speciell, jättekonstig :-D. Hon klippte på ett sätt som typ är tvärtemot hur alla andra gör, hon pratade jättekonstigt och jag undrar om hon inte hade en diagnos av något slag alltså, men hon var ganska rolig på sitt udda sätt! Jag undrade verkligen vad hon skulle säga härnäst :-D. Tokigt! Och hon klippte mig jättekort, lite för kort i nacken för att jag ska trivas och det blev väldigt mörkt. Men jag tror nog att det var en bra klippning ändå om den får växa till sig lite. Typ bli någon cm längre :-)
Det är inte lätt det där med hår alltså...
Fina ljus vid Caroli
Hur som helst så kom jag hem och Elliott ville sova hos mig. Han tyckte att håret var mörkt och att jag såg ut som en pojke, men han tyckte också att det var fint, hehe. Min lille påg! Han är så go. Vi satte oss och kollade på Lilla Aktuellt och så åt vi brie o kex. Det var mysigt! Jag sov mycket bättre med honom hemma. Han sover så bra så då blir jag mycket mer sovbenägen också. Gillar att höra honom snusa bredvid och titta på honom när han sover så fint. Han är mitt guld!

Torsdag: 
Elliott o jag duschade och åt frukost innan vi gick till skolbussen. På jobbet var det mycket att göra. Efter skolan var Elliott och Lenny  här och lekte. De byggde lego mm.
Det till vänster är en sol och till höger en måne :-)
 Jag hade behövt jobba hela kvällen också men Elliott ville sova hos mig så det lät jag bli :-). Han var jättetrött så vi la oss före 20 och han somnade väldigt snabbt. Fast vi låg och pratade en stund först. Det är det bästa med att "natta" att det blir en mysig pratstund. När Elliott hade somnat lyssnade jag på ljudbok. Sov helt OK även denna natt.

Fredag:
På morgonen efter att ha lämnat Elliott på skolan så åkte jag in om mina föräldrar och skrämde mamma genom att knacka på balkongdörren :-). Jag ville kolla så hon var vaken innan jag ringde på. Jag lämnade kärnmjölk och en kam som mamma glömt hos mig. Stannade och pratade lite innan jag åkte hem för att jobba. Katterna hade det bra och var så gosiga så.



Finaste Mango


Sötaste Sweet
Jag hämtade Elliott strax efter 14 och vi åkte in till stan. Där träffade vi Camilla, Jonas och Josefine på Hollandia. Så kul att barnen också var med! De är så stora nu och så gulliga. Roligt att fika med dem allihop. När vi fikat klart gick Elliott o jag till Triangeln för att leta presenter till helgens födelsedagskalas. Vi hittade en del. Elliott var väldigt glad över att han när vi var inne på Bodyshop fick ett prov på hudkräm av butiksbiträdet. Alldeles gratis och så luktade det så gott så han blev alldeles lycklig (jordgubb). På kvällen såg vi LasseMajas detektivbyrå och åt lite ostar o chips. Elliott sov hos Michael.

Inga kommentarer: