söndag, oktober 04, 2015

Helgen

Lördagsförmiddagen spenderade Elliott och jag med att leka med lera. Det var kul!
Några av våra alster :-)
 Elliott gjorde i ordning några födelsedagskort också innan det blev dags för lunch. Vi åkte med Michael till Emporia och jag åt avokadomaki. Det är min favorit. Kostar bara 35 kr och är mättande och hur gott som helst :-).

När vi kom hem så städade jag och putsade alla fönster (och speglar). Så himla skönt att jag äntligen tog mig an fönsterputsandet. Det behövdes. Nu skulle jag bara vilja ta tag i loftgången och balkongen också... Och garderoben. Men det kommer nog om jag bara ser till att vara hemma lite mer.
Katterna var nyfikna på fredagsbuketten
Mango fick syn på något på balkongen
Jag passade också på att sitta lite på balkongen i den strålande solen. Fantastiskt fint väder idag!

En viss katt vill gärna vara nära... 
Strax före 17 gick Elliott och jag hem till Becka för att fira Josephine och Isabelle.
På väg till kalaset
Vi bjöds på bubbel och mumsiga förtugg, bla krustader med skagenröra som var väldigt goda!  De hette Garlic Rye Crisps och var verkligen krispiga. Sen mumsade vi i oss tacos och det bjöds på glasstårta till efterrätt. Mycket gott och trevligt! Barnen tittade på film och åt godis o popcorn. Elliott o jag gick hem samtidigt som Beckas mamma, så vi hade sällskap hela vägen hem.

När jag kom hem så hittade jag inte min mobil och Michael var ute med hundarna så jag kunde inte låna hans mobil och ringa dem och höra om jag kunde ha glömt den där. Istället cyklade jag hem till Becka och knackade på, hehe. Mobilen var inte där, så jag fick cykla hem igen och leta. Jag hittade den på ett ställe jag aldrig brukar lägga den på och kan inte förstå varför jag la den där? Men skönt att jag hittade den! Utan mobil har jag ju ingen kommunikation alls här hemma.

Sen kom jag på (Eller Michael sa det dagen efter) att jag kunde ju ha sökt efter mobilen via datorn... då hade jag ju sett att den var här hemma. Jaja, då vet jag det till nästa gång :-). Elliott sov hos Michael som fått två fina hunddamer att passa i en vecka. Elliott såg mycket fram emot att få sova med dem. Den ena vovven liknar Oscar väldigt mycket.

På söndagen sov jag ut lite och när jag vaknat gjorde jag bananpannkakor till frukost. Elliott kom över och han spelade lite Minecraft medan jag mumsade i mig min frukost. På Elliotts begäran blev det tagliatelle med ostsås, tomatsås och bacon till lunch. Det var gott! Precis innan vi skulle iväg på kalas så ringde det på dörren och det var Björn som jag haft som chef en gång. Han skulle titta på Hyreskooperativets bokföring, den som jag sköter idag. Eftersom jag inte vill vara kassör nästa år och ingen vill ta över så ska vi eventuellt anlita en extern firma. Så för att kunna ge oss en offert fick han titta på hur mycket det är och vilken typ av bokföring det gäller.

Sen var klockan alldeles för mycket och Elliott och jag fick skynda på till firandet av mitt brorsbarn Frej. Vi blev väldigt sena... Vi bjöds på fläderbärssoppa. Det har jag aldrig ätit förut! Sen spelade vi boccia och Elliott o jag spelade tillsammans. Trots att jag var jättedålig så fick vi ihop hela 9 poäng minsann! Men Frej vann :-). Uffe grillade köttfärsspett med fetaost, till det fick vi rotsaksgratäng, potatisgratäng, svartkål med parmesan och pinjenötter o sallad. Jättegott!!!
lite av middagen
Det spelades spel och det jag var med på var "helt genialt", ett av mina favoritspel. Till efterrätt bjöds vi på supergod äpplekaka med marängtäcke o hemlagad vaniljsås. Och kladdkaka men jag var så mätt då så jag orkade inte smaka på den. Marängäpplekakan var dock hur god som helst! 

Inga kommentarer: