måndag, juli 13, 2015

Grillning, kalas o helg

I torsdags var vi bjudna på grillning hos moster Annika och Rolf. Elliott var förkyld så han kunde inte följa med men jag åkte dit på egen hand och kom minsann först av alla :-). Det hör inte till vanligheten! Mina föräldrar, Olle o Berit var också där. Vi fick massor av förtugg, mumsigt var det!
Förtugg
Sen grillades det trots regn och det var jättegott! Vi hade frågesport och deras kompis Theo kom förbi. Det var en mycket trevlig kväll och innan jag åkte hem (alldeles för sent) så bjöds vi även på ostar.

 På fredagen var jag hemma med Elliott som fortfarande var förkyld men mycket bättre, så det var ju himla bra att det inte blev en så segdragen förkylning som min... Jag jobbade lite på förmiddagen o Elliott höll mig sällskap och spelade iPad o byggde lego. Sen slutade jag jobba och vi byggde pärlplattor och pysslade. Vi åkte och handlade till kvällens middag och det blev kycklingvingar o kycklingben med potatis till. Det var gott! Sen tittade vi på Pirates of the Carribean på kvällen. Lite chips blev det också. Vi såg halva filmen. Michael var med och gick hem när vi tittat klart. Elliott gick ut o lekte en liten stund. Vi la oss alldeles för sent och jag mådde skumt när jag la mig och kunde inte sova alls. Först efter kl 04 lyckades jag somna, då i Elliotts rum. Vi sov tills kl 09. Det hör inte till vanligheten.

På lördagen var jag trött, men inte så trött som jag trodde att jag skulle vara. Jag jobbade på förmiddagen. Elliott var ute o lekte. Sen plockade jag undan i lägenheten och så satte jag mig en liten stund på balkongen och läste. Det var skönt! Just då var solen framme. Solen gick i moln och Elliott kom in och en stund senare åkte vi till Lund och firade Embla som fyllde 17 år! Alla barnen var med o mina föräldrar var också där. Det dukades fram jättegoda tilltugg när alla kommit (korv, skinka, salami, mango, ananas, vindruvor, rödbetschips och rotsakschips).
Några av tilltuggen
Vi fick träffa Emblas pojkvän för första gången, det var skoj! Vi spelade boccia och det var riktigt skönt ute och vi var säkert ute nästan 3 timmar! När vi kom tillbaka fick vi vedgrillat fläskkött och grillade korvar av olika slag, potatis, sockerärtor och sallad.
Blommande sallad
Mycket mumsigt! Vi spelade spel och pratade och så åt vi tårtor och spelade helt genialt och jag vann minsann :-D. Elliott hade det så bra så bra!
Elliott gjorde ett kort till Embla och gav henne pengar från egna spargrisen,
Han hade också pärlplattat en ubåt till henne :-D
På söndagen var vi en sväng på Ikea och Elliott o jag åt lunch där. Jag skulle köpa en billig tyggarderob (på rean) men den var slutsåld så jag köpte ingenting alls. På hemvägen skjutsade vi Elliott till sin kompis Victor och de lekte flera timmar. Jag gick hem o jobbade, kunde inte låta bli. Men jag lyckades slita mig tillslut så jag kunde dammsuga lite istället. Michael skulle göra pasta med pesto till middag, jag fick idén att göra egen pasta. Så det gjorde jag och det är så skoj och blir så gott!
Lite av den egentillverkade pastan
Vi åt på Michaels uteplats. Han hade stekt kabanossikorvbitar, halloumi och bacon också som vi hade till peston. Efteråt åt vi jordgubbar, jag med mjölk o socker. Det absolut godaste sättet att äta jordgubbar på :-). På kvällen tittade vi klart på Pirates of the Carribean hos mig. Jag tyckte faktiskt att den var rolig! Mindes inte att jag tyckte den var så bra när jag såg den första gången. Elliott gillade den också :-). Han vill se de andra också. Jag har bara för mig att de var något långtråkiga... men vi får väl se, jaga kanske kommer ihåg fel?

 Idag är det måndag och Åsa är tillbaka på jobbet efter semestern, vilket är skoj. Vi var 4 stycken idag och det blev riktigt mycket gjort faktiskt! Skönt! Jag hade med mig rester från gårdagens middag till lunch. Michael o Elliott har semester och de hade varit på sommarkul och Elliott fick skjuta pilbåge, spela tennis, basket och en massa annat roligt. När jag kom hem kom Elliott rusande mot mig och sa att "mamma jag har inte träffat dig på heeeela dagen" och så fick jag en stor kram :-D. Sötnosen!!! Jag har det så lyxigt att jag kom hem till lagad middag - hemma hos Michael - vi satt på uteplatsen. Han hade gjort lammfärsbiffar, klyftpotatis, fetaostsås och sparris med parmesanost. Mycket mumsigt. Nu är jag hemma hos katterna och har öppnat posten som bara bestod av räkningar och nu tänkte jag försöka läsa lite i min bokcirkelbok som ska vara färdigläst tills på torsdag. Hur ska jag hinna? Den är jättebra, men tjock, 586 sidor... Jag har fortfarande ont i halsen, men i övrigt känner jag mig nästan frisk. Omotiverat trött dock. Och nu ska jag minsann ta tag i lite saker. Som att försöka träna musklerna i ryggen , ska ringa en sjukgymnast samt försöka äta lite nyttigare och ta det lugnare.

Inga kommentarer: