söndag, mars 22, 2015

Hoppsan!

Oj så många dagar det gått sen sist! Förstår inte hur det gick till?
Fina tulpaner
I onsdags var jag på bio med mamma, vi åt sniglar på Mando innnan och det var mumsigt! Sen såg vi filmen "Stilla hjärta" på Spegeln, där är så mysigt nu sen de gjort om i foajén. Filmen var inte riktigt vad vi hade tänkt oss men den var ändå bra på sitt sätt :-D. Det var en himla trevlig kväll och vi tog samma buss hem. Jag har kommit på att den ena bussen faktiskt går nästan hem till mig, så då har jag två att välja på nu istället för en. Det är bra! 

På torsdagen hade vi revision och vi var på lunch med revisorerna. Vi var på Akropolis och det var gott. Jag blev väldigt mätt! Revisionen var klar kvart i sex ungefär. Åkte hem och matade katterna innan jag åkte till mina föräldrar som hade hämtat Elliott.
De hämtade antipasto mix från di Penco och det var hur gott som helst. Jag mumsade i mig massor trots att jag varit så mätt efter lunchen :-). Vi tittade på AFV och spelade svartepetter. Elliott sov hos mig.

På fredagen var det slutrevision och massor att göra. Vi hade en mycket god och trevlig lunch på BeeBar. Lammstek med potatisgratäng och mycket god sås. Revisionen gick bra! Jag blev klar vid halv sex och fick snällt nog skjuts hem.
Gick till matsalen där det bjöds på grekisk afton med grillspett, grekisk sallad, tzatziki och klyftpotatis och till efterrätt friterade bananer med glass på filippinskt vis. Mycket gott! Beckafamiljen var där så det var roligt att träffa dem också ju!

Vi hade Elliotts klasskompis Noah med och när vi ätit klart gick vi upp och hade filmkväll med lite snacks. Sen sov Noah över hos Elliott o Michael. På morgonen gick jag dit och åt frukost med dem kl 07, de vaknade redan vid 06... Och när vi ätit frukost följde de med hem till mig och var här och spelade wii tills Noah blev hämtad halv tio. Jag spelade också med dem och det var skoj :-D. Jag stekte lite pannkakor till dem också, det var uppskattat.

Elliott och jag la oss i sängen och vilade tills klockan var tolv. Då packade vi ihop alla sim-grejor och åkte till Espresso i Limhamn för att fika innan simkursen, men de hade varken fetaostmacka eller ägg o kaviarmacka. Så vi åkte därifrån igen.
Vi studerade blommorna som nu inte bara var krokusar utan även tulpaner och början till påskliljor
Elliott visar var det fanns en lila krokus förra gången han var där med sin mormor :-)
I stället hamnade vi på Systrar och Bröder där Elliott åt en ägg och kaviarmacka och jag tog en getosttoast.  Sen var vi på simskolan och Elliott börjar bli en hejare på att crawla och "rotera" dvs vända om till ryggläge och andas och sen fortsätta crawla.

Efteråt så körde jag Elliott till sin kompis Alexander H och där var han efterlängtad :-D.
Själv körde jag hem och jobbade en stund, plus fixade så katterna kunde vara själva resten av kvällen.
Sweet leker med sin kattleksak

Sweet vill ut på balkongen

Sweet ser lite rolig ut :-)
Jag åkte hem till mina föräldrar som hade köpt MASSOR av sushi! Uffefamiljen kom + Hilda och vi mumsade i oss sushi som var hur god som helst! Roligt att träffa dem alla! Sen åkte vi in till Nöjesteatern och tittade på Hair - en julklapp från Uffefamlijen. Det var roligt! Jättekul att se på dansarna, vissa sjöng jättebra och det var mycket som hände på scenen. Den var dock 3 timmar lång och jag var sjukt trött så det var knappt jag kunde hålla mig vaken, hehe. Fick skjuts hem och gick och la mig typ meddetsamma.

Idag är det söndag och jag vaknade med ont i hela kroppen och huvudvärk...
Mango ville ha mitt vatten.
Mango nådde inte ner till vattnet
Då ville han välta omkull glaset
Jag gav honom vatten ur min termosmugg så att han fick släcka törsten....

Michael och Elliott bjöd över mig på frukost (lyxfrukost med hemmagjord pesto, mozzarella och massa annat gott).
Elliott kom över till mig sen och vi spelade "helt genialt". Michael satte in en airport eller nåt till mig så att mitt trådlösa nu ska fungera bättre, vilket gör att jag ska kunna streama igen! Han säger att det fungerar nu, jag har inte testat än.
Sweet slappar i soffan

Elliott och jag åkte in till Mobilia och mötte upp Ingrid. Vi åt brunch på ett nyöppnat ställe och det var mumsigt. Speciellt baconet som mest smakade perfekt stekt fläsk :-D.
En efterrätt på brunchen som vi nästan missade :-)
 Mycket trevligt var det och sen gick vi och tittade lite i några affärer. Elliott och jag köpte vars en bok med olinjerat papper. Och när vi skilts från Ingrid och kommit hem så gjorde vi vår första "händelse" i denna "händelsebok". Roligt!
Ritar i händelseboken
Sen påskpysslade vi ihop några påskkycklingar.
Målar ägg men tyckte inte om att bli kladdig om fingrarna :-D



Och vi spelade "helt Genialt".
Funderar på nästa drag

Efteråt var jag så trött så trött. Elliott satte på Emil och tittade på den med mig halvslumrande i soffan. Min huvudvärk blev inte bättre, jag ville mest sova.

Elliott o Sweet myser lite
Elliott gick hem till Michael och jag skulle sova lite tänkte jag. Men så kom jag på att jag skulle tvätta Elliotts ytterkläder och att jag skulle göra en jobbgrej och sen tänkte jag att det ju verkligen är dags att blogga också. Så jag sitter här vid datorn men nu orkar jag inte mer för huvudet. Det är helt klart spänningshuvudvärk och beror säkert på att jag sov i "min" säng i natt som är alldeles för mjuk. Så jag är verkligen inte i bästa form denna dag...

Inga kommentarer: