torsdag, januari 08, 2015

Jobb

Igår var det dags att börja jobba igen på riktigt, efter julsemestern. Det var skoj!
Mango som blivit van vid sällskap om dagarna tittade efter mig när jag gick.

Det var skönt att jobba en hel dag. Jag hade med mig lunch så det gick ingen tid på att ge sig iväg ut att leta lunch heller. Jag skulle hem till 17 och äta pizza med Michael, Elliott, Lenny och hans mamma och syster. Chefen skulle till Svågertorp så jag fick skjuts hem och hann i tid, annars hade jag blivit jättesen. Så det var ju toppen!

Vi åt pizza hos Michael allihop. Sen gick jag hem till katterna. Lennyfamiljen och Elliott kom över till mig efter en liten stund och Lennys mamma och jag drack kaffe och pratade. Barnen spelade wiii och tjoade och skrattade så det var alldeles galet! Vid åtta gick de hem och Elliott och jag la oss. Han hade jättesvårt att somna, det tog över en timme från det vi lagt oss.
Jag har frågat Elliott massor av gånger om han inte hellre vill ha mitt rum som sitt rum, det är ju mycket större och bra som lekrum. Han har alltid sagt nej och velat ha sitt lilla. Men igår kväll så sa han att han tycker så mycket om mitt rum och då frågade jag igen om han ville byta. Det ville han.
Så nu ska jag mäta och se så jag får plats med skrivbord och säng i lilla rummet. Får jag det så tror jag nog att vi byter. Helt onödigt med all golvyta till mig, jag använder den ju inte, det skulle däremot Elliott och hans kompisar göra :-).

Idag var jag på jobbet och det var roligt och jag fick mycket gjort och satt mycket i möten. När jag kom hem gjorde jag rent båda kattlådorna och bytte till en ny sorts sand i den ena och ställde undan den andra tillfälligt. Sweet ville genast lägga sig för att sova i lådan... suck! Så äckligt... Men jag flyttade bort honom :-D. Sen kom Ida, Elliott och Lenny inrusande och busade med katterna och stojade och stökade. De gick över till Michael en stund och sen kom de tillbaka och då fikade vi på scones och pålägg. Lennys syster kom också hit och de lekte (mest med katterna) och sen gick allihop över till Michael. Jag dukade undan och åt lite ostkaka och sen kom Elliott själv och då satte vi oss i soffan med katterna och tittade på ett avsnitt av "Djungeldjuret Hugo". 
Elliott var sååå glad att Mango ville sova hos honom... :-)
När det var slut var det tandborstning och så gick jag över med honom till Michael för han ville och skulle sova där i natt.

Dexter blev jättelycklig när jag kom, han är så söt!!!
Nu sitter jag i soffan och datoriserar men tänkte se ett avsnitt Homeland innan jag ska lägga mig så jag ska slå ihop datorn och göra det nu så jag inte kommer i säng för sent. Fast jag skulle vilja mäta Elliotts rum och se om mina möbler går in där först... hehe.

Inga kommentarer: