söndag, december 07, 2014

7:e december

I morse sov jag ända tills klockan halv åtta och drog mig till åtta. Fixade iordning inför simkursen och hämtade Elliott hos Michael tjugo i nio. Det gick jättebra på simningen! Elliott dök i och crawlade hela vägen över bassängen utan hjälp. Så kul att han liksom kan simma själv nu :-D. Då kan vi börja på fortsättningssimkurs nästa termin. Där jag slipper vara med i vattnet! Tjohoo! Det är roligt att vara med när jag väl är i vattnet, men allt det där duschandet alltså... i dessa ofräscha duschar, det är jag gärna utan. Så kan jag åka med Elliott till ett riktigt badställe istället, mellan simkurserna. Det blir super tror jag.

Efter simkursen åkte vi hem till mig och bakade lussekatter.
Några lussekatter under produktion
Elliott var bara med och bakade en liten stund, sen skulle Michael gå ut med sina tre låne-whippar och då ville Elliott följa med på hundpromenaden. Så jag fixade klart alla lussekatter (som ska vara till Elliotts klassfest) och sen gick jag över och sa hejdå till Elliott o åkte till mamma och hämtade upp henne. Vi körde till Spegeln och där hade blivit så himla fint nu efter renoveringen. Jättemysigt!
Jag har ju jobbat där en gång i tiden och då var det inte alls lika fint. Toaletterna är äntligen renoverade också och hur fina som helst.
Ena delen av foajén, den som är mest lik som det såg ut innan.
Det var ju inte den jag skulle ha tagit foto på utan det andra :-)
Ena väggen på toaletten, jättesnygga tapeter tyckte jag! Jättefin färg.
Det är nu mat och vin och sånt på Spegeln så vi åt lite också, jag tog en pizzabit med getost, päron och pinjenötter. Den var mumsig! Där fanns osttallrik och lite annat smått och gott också. Trevligt! Efter maten så var det dags för bio. Vi såg "En duva satt på en gren och funderade på tillvaron". Det var den märkligaste film jag sett. Den hade dock väldigt fin musik och vissa pampiga o speciella scener. Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tyckte om den? Hehe. Men det är kul att ha sett den och den var onekligen inte lik någonting annat jag sett. Det var hur som helst väldigt mysigt med mat och bio.

Efter att jag skjutsat mamma hem körde jag in om Malmborgs i Limhamn och handlade. Jag har slut på mycket där hemma. När jag kom hem så var Elliott och Michael där och höll katterna sällskap, snällt! Jag gjorde rösti och stekte fläsk till. Det blev inte så jättegott precis... hehe. Jag måste ha lite bättre matidéer alltså. Ska försöka göra ett matschema. Det är mycket jag ska förbättra till nästa år. Tänker mig en brytpunkt vid nyår. Efter det ska jag göra matschema, ta med mat till lunch minst 2 gånger i veckan, föra kassabok så jag ser vart alla mina pengar tar vägen, boka upp mig mindre, ta fler lediga dagar och kvällar, röra på mig mer osv osv. Det blir en lång nyårslöfteslista och den behövs verkligen. Känns lättare att förändra när det är nytt år på något sätt...

Vi hann även med att kolla på en barnfilm och äta lite chips o dippa. Min diskmaskin vill inte diska längre, det är nåt fel på luckan för diskmedlet och jag måste ta tag i det, men det blir aldrig tid för det. Så idag har jag diskat massor för hand... Elliott sover hos mig och är nattad för ett tag sen. Jag har just lagt mig och Sweet ligger på min arm och spinner. Myyyyskatt.
Gosekatten just nu...

Inga kommentarer: