torsdag, juli 24, 2014

Vissa har semester...

... andra (jag) jobbar och står i :-).
Elliott är på resande fot med Michael, de har varit i Småland och på något jag tror hette barnens gård. Där åktes det vattenrutschkana, det fick jag en liten film på. De sov över i mina föräldrars stuga i Småland och åt frukost vid sjön i Tingsryd. Nu är de på Öland och tältar. Verkar mysigt. Så himla varmt väder, riktig sommar!

Igår kunde jag därför med gott samvete jobba länge. Jag jobbade från 8-21.30 på kontoret. Där är så mycket att göra så det behövdes verkligen. Tog en paus mitt på dagen då jag hämtade lådcykeln som blivit servad och gick till optikern. De är schyssta på Cargobike minsann. Vi fick bytt växelgrejen, spänt ekrar, bytt kedja och fixat bromsarna. Det kostade ingenting alls! Trots att det är mer än ett år sen vi köpte cykeln. Mycket bra service!!! När jag kom hem strax efter 22 gick jag och la mig och kollade på TV tills jag somnade.

I morse tog jag bussen till jobbet. Känns fint att titta ut över det här när jag väntar på bussen.
Vet inte vilket sädesslag det är?
Röda Vallmo lite här och där, fint!
Idag har jag också jobbat men inte alls lika länge. Efter jobbet var jag med Catta och vi kollade bio. Pausade för lite sushi och sen kollade vi en film till på bio :-D.

Sushin
En helkväll bio! Det händer ju inte så ofta om man säger så... Mycket trevligt!
Pratade med Elliott efter bion. Han hade det bra sa han, hade byggt lego och badat och spelat på sin iPad :-). Jag åkte hem från Centralen, det tog bara 20 minuter tills jag var hemma. Det klaffade fint mellan tåg och buss. Nice! Nu ska jag nanna. Så himla varmt alltså. Undrar just hur många grader det är här inne i sovrummet idag...