fredag, juli 18, 2014

Matkaravan mm

I onsdags kom Elliott och Michael och åt lunch med mig. Det var trevligt! Vi gick till Noodle Market. Där finns lite smått och gott även för Elliott. På vägen dit går vi förbi konsthallen. Deras vattengrejor var roliga tyckte Elliott. Det brukar faktiskt vara många barn som badar i dem :-)



Efter jobbet åkte jag hem, hade massor att göra på hemmaplan också. Kollektivbokföring tex. Men innan jag satte igång med det så åt Elliott och jag broccolisoppa som jag lagade. Jag försökte även göra vitlöksbröd till (hemmagjorda i ugnen) men lyckades bränna två omgångar... Så vi åt baguette med smör och ost till istället :-). Sen var Elliott ute och lekte och jag satte mig att jobba med kollektivbokföringen och fick undan i stort sett allt och fakturerade även hyrorna. Så himla skönt att bli klar med det! Jag var iofs inte klar förrän 00.

Och det är himla mycket att göra på jobbet. Så vi har fullt upp jag och Josefin. Det är bara vi och praktikanten där. Alla andra har semester. Så det är lugnt och skönt på sitt sätt och vi får gjort massor. Vi lyssnar på sommar i P1 och det har varit väldigt många bra tycker jag.

Igår cyklade jag till jobbet. Var där tidigt och hann få gjort en hel del innan klockan blev kvart i tolv och jag till fysioterapeuten. Han försökte få mina muskler att jobba rätt. I och med att de har kompenserat så länge så är de lite svåra att få i balans, men han menar att det ska gå. Så jag håller tummarna.

Sen mötte jag upp Catta för lite lunch, hon jobbar alldeles intill fysioterapeuten så vi möttes utanför hennes jobb och gick till Graffiti som ligger i närheten. Jag tog lite ledigt efter fysioterapeuten för först träffade jag ju Catta en stund och sen cyklade jag längs stranden till Limhamn. Det var hur mycket människor som helst på stranden och allehanda aktiviteter. Det hade jag inte en aning om. Att det var så aktivt där. Jag är ingen strandmänniska så är i stort sett aldrig där. Såg ut som en helt annan värld :-D.

Jag cyklade till Fiskrökeriet och där mötte jag upp mina föräldrar. Vi gick på matkaravan i Limhamn. Vi var ute och gick i över två timmar och besökte fiskrökeriet, ostboden, tehuset Shiva och en köttaffär med närproducerat kött från djur som haft det bra och sluppit transportsträckor. Mycket roligt alltihop tyckte jag! De berättade allt möjligt om allt möjligt och jag fick faktiskt lära mig massor som jag inte visste förut. Och vi fick smaka på en hel del saker. Gott och mycket trevligt! Och fint väder! Efteråt gick mamma, pappa och jag in om fiskrökeriet igen och köpte rökt torskrom. Mumsmums! Sen tog vi våra cyklar och jag cyklade hem till mig och mina föräldrar till sig.

Jag hade massor med jobb kvar att göra från idag så min plan var att jobba hela kvällen. Men jag var så hungrig så Elliott och jag gick och köpte pizza som vi åt hemma. Vi spelade lite wii också och sen knackade det på dörren och det var några barn som ville leka med Elliott. De gick ut och lekte nere på gården. Jag passade på att städa undan och tömma diskmaskinen (har inte hunnit sen helgen) och vattnade mina stackars balkongblommor som också blivit eftersatta och det har kommit löss på all min fina krasse. Den har iofs blommat sen i juni så den har ju hållt bra länge! Nu fick hela balkonglådan åka bort... Sen meddelade Elliott att han tänkte sova hos Michael så då satte jag mig och jobbade resten av kvällen (till kl 00). Och fick undan en hel del. När jag lagt mig satte jag på Tvn och somnade efter typ 10 min...

I morse vaknade jag kl 05 och kunde inte sova mer. Så jag gick upp och satte mig och jobbade. Strax efter 07 gick jag och duschade och gjorde mig klar för jobb. Min dator var lite knäpp så jag gick över till Michael som reparerade den eller nåt och så sa jag godmorgon till Elliott såklart :-).
Tog buss och tåg till jobbet och var där halv nio.

Det är rena högsommaren ute, ser underbart varmt och skönt ut. Känns lite trist att sitta här och jobba faktiskt. Men jag har ju haft min semester :-)
Nästa vecka ska det visst vara typ 30 grader hela veckan. Lyxigt för Michael och Elliott som har semester nu. De var på marknad i Tomelilla igår.

Konstig men rätt fascinerande vattenfontän utanför Emporia :-D

Inga kommentarer: