söndag, oktober 07, 2012

Helgen

På fredagsmorgonen vaknade jag med nya bondlåten i huvudet på morgonen fast jag bara hade hört den 1,5 gång. Det är Adeles "Skyfall". Tyckte inte den var så himla bra första gången men sen lyssnade jag på den hur många gånger som helst under dagen och den blev bara bättre och bättre! Hon har så fin röst! Länge sen jag ville lyssna på något om och om igen. Kul!


Elliott och jag firade fredag hos mina föräldrar. Vi blev bjudna på fantastiskt god krabba och färska räkor. Sen åt vi ostar och lite chips och dipp och hade en mysig fredagskväll! Michael kom och hämtade oss och stannade en liten stund han också. Elliott somnade i bilen på hemvägen. Michael gick och jobbade igen och jag kollade på ett avsnitt 90210 innan jag la mig.

Elliott och jag var på simkurs på lördagen. Det var kul, men det börjar lite väl tidigt kl 09.30. Blir något stressigt på morgonen. Elliott tyckte att det var roligt. De fick simma med simfötter idag. Och hoppa från en plattform, plask ner i djupa vattnet. Sen var det sång och de fick dyka efter en leksaksfisk, simma efter saker osv. De hinner med mycket på 30 min :-).
 
Efter simkursen var vi hemma och försökte oss på att baka lite muffins, Elliott och jag. Det gick sådär. De blev tyvärr inte så goda och inte så fina som jag hade önskat heller... Jag åt en, Elliott en halv. Sen tror jag inte någon kommer att äta så mycket mer av dem :-)
Våra bakverk, det enda som var gott var den vita krämen ovanpå...
När det var dags att äta följde Michael med oss till IKEA (han har jobbat hela helgen dag som kväll) där mötte vi upp Catta och Nea. Så åt vi lite, barnen lekte lite och sen åkte vi hem till oss en stund. Elliott och Nea hoppade på puffen från pianopall och från matbordet. Elliott blev lite ledsen när Nea tog sönder en av hans pärltavlor, sötskrutten. Men det gick över och vi förklarade att Nea är så liten så hon vet inte vad som är hennes och andras. Fast han var ändå lite upprörd efteråt :-).
Fina Nea
När Catta och Nea åkt hem så tittade vi på AFV, åt lite goda ostar och salami.
Ostar och salami
Sötskrutten somnade i soffan där han byggt sig en liten koja bland kuddarna.
Elliott somnade bredvid Oscar
Idag är det söndag och Elliott och jag var på Knytte. Det var bara fyra barn idag. Liten fin grupp. De fick gräva och leta djur och sen var det fika. Efter fikan klättrade barnen på stora grenar.

 När vi kom hem så klippte jag Elliotts hår. Vi testade hårklippningsmaskinen. Den är ju jätterolig! Måste lära mig mer och öva. Vågade inte ge mig på hela hans hår, men klippte nackhåret i alla fall.
Fin blev han!
Nyklippt son leker med prutt-lera som han fått av Catta och Nea
Jag och min nyklippte sötnos
Hemma igen var Elliott och jag ute och pysslade på framsidan av huset. Sen trädgårdsarbetade jag massor, planterade alla mina vårlökar (massor hade jag) och klippte häcken. Så skönt att ha det gjort!

Elliott lekte i rummet. Och gosade med Oscar, han och Oscar är jättebundis :-)
Bästa vovven tycker Elliott!
Kittlar visst när Oscar slickar på armendd
Elliott har byggt en djurpark.
Jodå, visst kan man sitta i legolådan!
Mitt lilla hjärta och jag
Jag fixade middag som bestod av fiskpinnar/citronbitare/sprödbakad torsk, potatispuffar, potatismos och hollandaisesås med dubbelt så mycket smör som det skulle vara...

Efter maten åkte vi hem till mina föräldrar en sväng, Elliott och jag. Vi fick fika på bullar och cola och pratade och spelade spel (Elliott brädspel med pappa, mamma och jag frågespel på mobilerna) :-). Hemma igen åt vi ostarna som var kvar sen igår och tittade på lite AFV igen. Sen nattade jag Elliott. Michael jobbar och jobbar. Jag har tittat på lite 90210 och nu har jag bara några få avsnitt kvar... Dags att nanna!

Inga kommentarer: