onsdag, oktober 03, 2012

Lite av varje

I måndags fyllde chefen år och vi fick tårta på eftermiddagen! Mycket mumsigt!
Tårtorna

På lunchen testade vi en ny buffé som fick klart godkänt! 

På tisdagen gick vi till samma buffé igen. Nästan lika god denna dag. Jag hämtade sötskrutten. Han sprang hand i hand med sin tjejkompis. Så gulligt! Fast han släppte så fort han såg mig och sprang och sa hej. Vi gick till ICA och köpte ingredienser till middagen. När vi kom hem lagade jag kycklingragu med tagliatelle till. Det var gott! 
Sen var det oljemålning. För första gången på stor duk! Jättekul! Hur svårt som helst att komma på vad man skulle göra, hade ju inget att titta på som inspiration. Men på vägen dit såg jag en fin vy med höstlövsfärgad skog, solstrimma och himmel. Försökte återskapa det men det misslyckades totalt så jag kladdade över alltihop igen. Hehe. 
Så här blev tavlan, min första stora. Så himla roligt alltså!
Idag är det onsdag och idag bjöd banken på lunch. Vi var på Operagrillen, där har jag aldrig varit förut. Det var ett mysigt ställe med god mat och vitaminkickdrink.
Kikärtsbiff med bulgur, rotsakspuré och vitlökssås.
Efter jobbet köpte Michael och jag med oss hämtmat från Indisk takeaway och åkte hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott. Möttes av glad lillskrutt och mamma hade beställt lampset och en hylla till Elliotts dockskåpd. De var så fina! Så roligt med dockskåp! Upptäckte att Ullared är såååå mycket billigare på alla dockskåpsinredningsprylar. Nästan halva priset. Och då tyckte jag ändå det var dyrt i Ullared... Ska kolla på tradera om det finns lite möbler där. Vi åt den goda indiska maten och hade det bra! När det var läggdags för sötnosen åkte vi hemåt.

Nu är vi hemma. Elliott somnade i bilen på väg hem och Michael har satt sig för att jobba. Själv har jag satt på ett avsnitt av 90210 och sen ska jag nanna.

Inga kommentarer: