söndag, september 30, 2012

Kalas, frukostmys & kalas igen

Fredagen blev bättre än den började :-). En treo tog bort huvudvärken och sen var det kalas på kvällen! Vi var i Lund och firade Frejs födelsedag. MIna föräldrar var också där såklart! Det var mycket trevligt! Vi fick träffa Martins tjej för första gången också. Hon var jättegullig!
Ska just åka iväg till kalaset
Efter maten så spelade vi boccia.
Vilket klot ligger närmst?
Elliott skrev på Frejs kort
Elliott med Embla
Mycket mumsig tårta!
En fin kladdkaka
Skedar på näsorna :-D
Testar panorama funktionen på min nya iphone (första försöket), coolt!
Vi spelade spel, Anna-Carin och jag gick till affären för jag hade glömt ta med kvällsvällingen till Elliott. Köpte en helt annan sort och som tur var gick det finfint.

På lördagsmorgonen bestämde Elliott och jag att vi inte orkade gå och simma. Istället lyxade vi till det och åkte till Systar och Bröder och åt frukost. De har frukostbuffé. Innan vi åkte dit sa jag att det är ju synd att de inte har pannkakor. Men det hade de! Med sylt och grädde... mums!
Elliott uppskattade frukosten ute!
Buffén
Också delar av buffén
Elliott samtalar med sin pappa.
Skruttis drar tröjan över huvudet och busar lite
På hemvägen såg vi en cykel lite märkligt placerad...
Jag testar panoramaeffekten på vårt hus. Det ser ut som om det är ett hörnhus... hehe
Pampasgräset sattes i våras, trodde inte att det skulle ta sig till hösten men det har kommit vippor minsann.
Resten av lördagen var vi hemma. Elliott och jag spelade spel. Det var jättekul men han vann alla tre gångerna vi spelade! Det var väl i och för sig tur det. För han blir sååååå ledsen när han förlorar. Vi måste nog börja öva honom på att förlora. Hur ska det gå för stackaren annars?

Vi spelar genialt, superbra spel även för barn. Hur kul som helst och lätt att lära sig :-)
Vi åt god middag, kryddad fläskfilé med klyftpotatis, god sås och fetaost & gurksallad. Sen hade vi lördagsmys med chips och dipp och AFV.

 Idag är det söndag och vi har varit ute i trädgården och fixat mest hela dagen. Jag har rensat i rabatten, flyttat om blommor, grävt ner vårlökar och Michael har tagit undan studsmattan, satt upp saker på vinden och klippt gräset. Skönt att ha fått så mycket gjort!
Ena jättesolrosen, med nästan mogna solrosfrön (i massor)
En blommande klematis, den blommar precis hela sommaren... mycket tacksam!
En gräsklippare... hehe
Slängde ihop lite spagetti carbonara när vi var klara. På eftermiddagen var Elliott på sitt första dagis-kalas! Det var i piratrummet på Leo's lekland. Jättekul att se alla barnen. En flicka lekte massor med Elliott! Så sött. Det var i 2,5 timme! Helt slut var jag efteråt. Elliott verkar däremot inte så trött... trots allt busande.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Nu har jag gjort det igen -missat bara för att din blogg inte uppdateras där i min högerspalt...

Vilket urgulligt kort till Frej! Och vad skönt att huvudvärken försvann. Jag kurerade mig också med treo idag :)

Men vad konstigt det låter utan någon förskollärare på förskolan. Jag trodde inte ens att det fick vara så? Vi är 6,5 personal på huset varav 3 förskollärare och det är lite...

Kattalena sa...

Mossfolk: Så dumt att den inte uppdateras :-(.
Har du provat att lägga in länken igen? Det kanske kan hjälpa? :-)

Hihi, ja, jag vet inte var han fick det där med två tårtor från. Men det blev faktiskt två tårtor :-)

Jättekonstigt! De sa att man strävar efter att på tre personal ha två förskollärare. Men här finns som sagt var ingen utbildad förskollärare. Det är jättebrist på det i Malmö tydligen. Jag tycker att det viktigaste är att det finns barnvan personal som tar emot och intresserar sig för barnen. Men någon förskollärare hade ju varit bra...
Som tur är verkar Elliott trivas bra. Han är ju ganska van vid personalombyten sen sin förra förskola.