lördag, juli 21, 2012

I torsdags jobbade jag igen, det blev en ganska lång dag. Efter jobb hann jag hem och gosa med Elliott en stund innan jag skulle iväg på konsert. Jag hämtade upp Catta och Magnus och vi körde till Kronovalls slott och såg Laleh. Desirée (som har Ernst) hade skrivit upp mig på gästlistan, jättebra ju! Det var väldigt oberäkneligt väder! Sol och regn om vartannat...
Vi möttes av en fin regnbåge när vi kom fram
Magnus och jag delade på en mycket god pizza! Catta får knappt äta ngt pga gallan, men hon smakade på salladen och oliverna... :-)
Det var kul att se Laleh som varvade ösigt och lugnt i alladels lagom proportioner. Och hade ett bra band med sig. Hon spelade 1,5 h.
Laleh
Under senare delen av konserten skickades det hela tiden upp ljuslyktor. Fint!
Igår var det fredag och då hade jag semester igen! Michael och Oscar jobbade. Elliott och jag tog det väldigt lugnt på morgonen. Åt frukost, byggde lite lego och lera. Sen gick vi till Bunkeflostrands bibliotek, men där var inte öppet. Så vi tog istället bussen in till Limhamn och handlade till middagen på Malmborgs. När vi skulle ta bussen hem igen så gick den inte förrän om en halvtimme. Galet! Den går tydligen bara en gång i timmen mot Bunkeflo. Tokigt! Jag har skrivit och klagat.

Hur som helst så gick vi in i videoaffären och hyrde några barnfilmer för att fördriva tiden, sen gick vi till ostaffären och köpte en bit getbrie. När vi sen äntligen fick åka bussen hem så sa Elliott "Mamma, var är videofilmerna?". Hehe. Ja var var de??? Vi kom fram till att vi nog glömt dem i ostaffären. Så vi ringde dit och jovisst, där var de.

Eftersom vi var hungriga åkte vi först hem och åt lite. Sen fick vi ta på oss och åka iväg till ostaffären för att hämta filmerna. Passade på att lämna in videoband för att få dem digitala (grouponerbjudande) i en affär på Djupadal samtidigt. Skönt att ha fått det gjort! Och nu var biblioteket öppet så då gick vi dit en sväng också. Vi läste några böcker bla en rolig om kroppen. Sen gick vi hem.

När Michael kom hem så åt vi middag. Sen hade vi filmkväll (såg Dumbo) och åt chips och ostbågar.

Inga kommentarer: