lördag, maj 05, 2012

Vårruset

I onsdags var det jobb igen och ganska stressigt :-). Åsa, Josefin och jag sprang vårruset på kvällen. Det var hur mycket folk som helst (typ 6 000 tjejer) som sprang och jag är väldigt nöjd med att ha tagit mig runt de 5 km som man skulle. Åsa sprang i precis lagom takt med mig! Efteråt så picknickade vi lite och det var jättegott!

När jag kom hem hade Elliott redan lagt sig så jag tog med mig Oscar ut på en kvällspromenad.
Det var jättefin solnedgång
På torsdagen lunchade jag med Lars på fiskrökeriet. Vi åt fisksoppa och satt ute i solen, det var riktigt varmt och skönt. Jag hade mycket att göra på jobbet så det blev en helt vanlig kort lunch :-). På eftermiddagen hade vi besök av Daniel Miller från Mute Records. Han berättade lite om kommande skivor. Det var kul! Jobbade på för att hinna ikapp men det gick sådär. Tog buss till mina föräldrar som hade hämtat Elliott idag. Vi hämtade indisk mat och åt hos dem. Mycket gott var det! Vi stannade tills Elliott skulle sova. Väl hemma, just när jag skulle lägga mig så upptäckte jag att jag glömt min mobil där. Den kan jag ju inte vara utan så det blev ingen tidig läggning. Åkte och hämtade min mobil och sen kunde jag nanna :-).

Igår var det fredag och jag var på jobbet före halv åtta. Men inte hann jag med allt jag skulle för det. Så jag har med mig en hög hem och hoppas få gjort lite här hemma i helgen. Det är både nytt ekonomisystem och halvårsbokslut och jag skulle fått klart ekosystemets alla inställningar, ingående balanser och resultat och rapporter tills igår, så att jag kan fokusera på halvårsbokslutet from måndag. Men det gick ju sådär...

Nåväl, jag fick skjuts hem av Desirée som skulle hämta Ernst hemma hos oss. Michael lagade marinerad kyckling med ris, sataysås och inlagd gurka. Sen hade vi fredagsmys med ostbollar, chips och lite annat och såg på Elliotts favorit AFV. Jag nattade väldigt trött liten pojke och sen såg Michael och jag ett avsnitt av "Game of thrones" innan det var dags att nanna.

Idag är det lördag och jag tänkte att vi skulle ut och gräva lite rabatter i trädgården idag. Kanske flytta komposten också?
Elliott ska sova hos mina föräldrar i natt, det ser han fram emot! :-). Michael och jag tänkte passa på att titta på en film och gå kvällsrunda med Oscar. Film ser vi nästan aldrig nu för tiden så det ska bli skoj!

Inga kommentarer: