söndag, april 08, 2012

Påsk!!!

Gud vad det är skönt med påskledigt! Och så skönt att känna att jag har energi och kan göra saker här hemma. Elliott stortrivs också med att vi alla är lediga. Mysigt!

Igår hade vi påskmiddag för mina föräldrar! Elliott hade väntat och väntat på att de skulle komma och blev så glad så glad när klockan blev fem och de kom hit :-D.
Jag fick en jättefin bukett rosor!
Det var jättekul att  laga och bjuda på middag :-).
Till förrätt, laxbakelse med avocadocrème
Till middag blev det vitlöksspäckat lamm, rösti med getostcreme, rökt vinsås, gräddsås, ugnade haricots verts & cocktailtomater.
Middagstallriken
Det blev faktiskt riktigt gott om jag får säga det själv! :-D

Elliott fick ett jättestort påskägg! Mamma hade hittat små sockerbokstäver, jätteroliga ju! Jag tror Elliott smakade lite på varenda godis som fanns i påskägget :-D.

Elliott letar bokstäver i lilla burken
Efter maten tog vi en promenad ner mot strandängarna. Elliott cyklade själv hela vägen.
På promenad!
Vi gick förbi en lekplats som Elliott lekte lite på. Men sen höll vi på att missa solnedgången så han fick inte leka där så länge utan vi gick vidare ner mot havet.

Vi missade solnedgången, men det var fint ändå! 

När vi kom hem så åt vi efterrätt, passionsfruktspannacotta och tittade på Americas Funniest... (Elliotts favoritprogram). Väldigt mysigt! Elliott var pigg och uppe ända till kl 22, då först mamma nattade och sen jag.

Idag är det påskdagen och Elliott vill till Leos lekland! Det tycker vi också är kul! Så dit ska vi bege oss nu. Och håller det fina men superkalla vädret i sig så ska jag försöka gräva lite i rabatten i eftermiddag!

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Oj vad flott du hade gjort. En riktigt fin middag!
Och kallt var ordet. Det har inte alls lockat till några vårpromenader för vår del.

Mona sa...

Hej :)

Ni verkar ha haft en skön och mysig påsk med god mat! Såg väldigt gott ut! Gud vad söt Elliot är! Han har verkligen vuxit :) Kram Mona

Kattalena sa...

Mossfolk: Tack! Det var kul att laga lite "riktig" mat :-D. Och ja, fy så kallt det varit. Bara söndagseftermiddagen som var helt OK!

Mona: Tack snälla! Hoppas vi träffas någon gång så jag får se Bastian också! Han har ju också blivit så stor. Synd att vi missade Jonas fest! Hälsa familjen! Kram!

Petra sa...

Försökte posta det här tidigare, men det funkade nog inte. Har sååååna problem med att kommentera i Blogger-bloggar. :-/

Iaf...ville jag bara säga att det var kul att höra (läsa) att Elliott verkade uppskatta påskäggsjakt lika mkt som Alex gjorde! Han är så söt, er lilla kille!!! :-)

Kattalena sa...

Petra: Tack så jättemycket! Hejsan! Jodå! Det fungerade fint! Jag har om jag minns rätt svarat på det också :-D.
Dumt om det är jobbigt att kommentera i blogger...
har hört fler som sagt så.

Petra sa...

Jo visst har du redan nämnt det i en kommentar hos mig, men nu fick jag ju läsa om det (inkl bildbevis) i din blogg också. :-)

Och du - VILKA vackra rosor du fick av dina föräldrar!

Kattalena sa...

Aha! Var det så det var :-D
Och ja, jättefina rosor!!!