onsdag, december 28, 2011

Min tur?

I natt hade jag väldigt ont i halsen och idag har jag otroligt ont i alla halskörtlarna. När jag vrider på huvudet är det inte alls speciellt skönt :-)
Men jag jobbar på och det går ganska bra här på jobbet idag.

Var ute en kortis på lunchen för att hitta en blomma till Anki (Elliotts dagisfröken) som slutar imorgon.
Jag blev helt slut i kroppen, ytterligare ett tecken på förkylningsdags...
Men jag hoppas hoppas kunna mota bort den. Kan det bero på att jag inte tog några ringblommedroppar förrän sent i går kväll? Hehe, vem vet. Nu ska jag ta en propex express och hålla tummarna för att slippa förkylningen som alla andra i min omgivning fått... :-)

Ikväll är det julklappsutdelning kombinerat bokcirkelträff med Åsa, Ingrid och Becka. Det ska bli trevligt!

Igår jobbade jag också. Jag cyklade till jobbet, det tog 35 min trots att jag hade medvind. Jag kände mig väldigt effektiv igår också. Helene tittade in på jobbet vid 17-tiden. Vi gjorde en meditation och planerade lite inför nästa år. Det var trevligt! Sen tog jag tåget hem.
Elliott var jättepigg och glad och satt och åt macka när jag kom hem. Han hade sovit en stund på dagen så han somnade inte förrän 21.30 vilket var trevligt för jag fick ju umgås med honom riktigt länge efter att jag kommit hem :-). I vanliga fall lägger han sig vid 20-tiden.

2 kommentarer:

Anne Grethe sa...

Det ser ut som dere hadde en veldig fin julekveld med mye god mat :)
Nå håper jeg du klarer å få bort forkjølelsen, og at dere får være friske alle sammen :-)

Kattalena sa...

Ja, det var en väldigt fin jul! :-)
Jag håller tummarna för att slippa bli riktigt förkyld! Än så länge håller den sig hyfsat i skinnet! Tack!