fredag, oktober 15, 2010

Redan fredag igen!

Tiden flyger fram. Hinner ingenting och ändå mycket!
Imorgon ska Åsa fira 40-årsdag med cocktailparty. Jag har hittat en klänning som jag tyckte om men den har väldigt tunna axelband och det finns risk för att jag fryser ihjäl om jag har den (med tanke på att jag helst har yllesockor och polotröjor nuförtiden). Får se om jag hittar någon fin liten halsduk att ha + kofta...

Har varit hos frissan också idag och fått lite mörkare hår + att hon satte upp mitt hår riktigt fint! Håller tummarna för att jag ska kunna lyckas sätta upp det själv imorgon :-D

Tyckte att det blev riktigt fint idag faktiskt. Ser nästan välvårdad ut (och det är jag inte van vid när det gäller håret precis, inte sen jag hade kort). Vi bestämde också att nästa gång ska vi klippa mig kort. Jag sa att om jag bangar nästa gång så ska hon klippa det kort ändå, hehe.

Imorse fick Elliott för sig att vi skulle till "Little gym" så han var jätteledsen när vi lämnade honom på dagis och sa "little gym" hela tiden... hmmm... Men han hade varit jätteglad på dagis hela dagen sen, som tur var! Och imorgon är det ju dags för little gym igen. Jag går på meditation så det blir Michael som får gå med honom. På eftermiddagen ska han till mina föräldrar och så ska han sova över där. Det kommer han att tycka är jätteroligt! Och vi kommer att tycka det är jätteskönt med sovmorgon :-) Fast jag har akvarellkurs kl 10 så den blir ju inte hur lång som helst...

Det var riktigt god middag idag, Linas matkassemiddag. Vi lagade ungsrostade rotfrukter med rosmarinsås och fläskfilé som var stekt och sen kokade med massa kryddor. Jättegott faktiskt!


I tisdags efter jobb träffade jag Helene och fikade. Hon är nyss opererad och inte helt fit for fight än. Men det var jättekul att träffa henne som alltid och vi fikade på goda mandelbiskvier.Oscar jobbar hårt

Elliott hälsar på på jobbet, han har just blivit diagnostiserad med öroninflammation.

I onsdags var Elliott hos mina föräldrar. Vi hade egentligen Linas matkasse men så skulle de äta pizza och det kan vi ju inte motstå, så vi fick pizza vi också. Mycket mumsigt! Och medan de väntade på att hämta Elliott var de hemma om oss och pappa klippte gräset. Så snällt!!!

Vi har hunnit med att bjuda på ett hus också. Men vi gick inte längre än till 2,9 milj. Det var ett jättefint hus med superbra läge. Men det var tomträtt, för liten hall och lite dumt badrum. Så därför slutade vi buda. Känns i alla fall bra att vi nu har sett två hus vi gillat. Sen är det ju så att vi tycker väldigt mycket om det hus vi har också... fast det är för litet. Men det är mysigt.

Och jag har hittat en dunkappa. Lång och skön! Kanske passar jag inte så jättebra i den men den var jättevarm och mysig! Så jag köpte den ändå. Kommer säkert att använda den massor i vinter. Hatar att frysa så det är ju absolut bäst med dun.

Och jag har varit hos naprapaten två gånger denna veckan. Nu känner jag mig i stort sett helt återställd! Himla skönt!!! Hon sa att min rygg behöver att jag tränar den med samma sorts övningar som jag hade i ryggrehabiliteringen. Så det är ju bra att jag ska gå till samma kille som la upp det schemat för mig då för flera år sen. Håller tummarna för att jag verkligen fortsätter att träna sen också och inte ger upp efter någon månad...

Nu ska vi titta i böcker!

3 kommentarer:

åsa sa...

Men hallå! Vi kom ju fram till att vi inte ska nämna det där talet... :-)

Men jag tror att risken för att frysa hemma hos oss är minimal. Vi kommer att ha ca 70 tända ljus... Du kommer förmodligen att vilja gå ut och svalka dig :-)

Kattalena sa...

Hihi, hoppsan, glömde det!

Ja men vad bra!!! Då kan jag ha min nya festblåsa då ;-)

åsa sa...

Jaaa! Ha festblåsan! :-D