söndag, oktober 17, 2010

cocktailparty, akvarell & bio

Igår var vi på cocktailparty och firade Åsas och Jörgens 40 års dag.
Elliott sov över hos mina föräldrar så vi kunde stanna länge och ha sovmorgon dagen efter :-). Vi bjöds på supergoda tilltugg. Jag åt hur mycket som helst! Allting var otroligt gott!

Där var tex små getostpajer, västerbottenpajer, lammköttbullar med fetaost, två sorters krustader (en lax och en rödlök), ostar, salami och massor av annat! Vi fick fördrink, vin och andra drinkar. Jag drack en mojito med cocos och den var sååå god! Jättgod tårta och kakor fick vi till kaffet sen. Michael och jag var inte hemma förrän strax före 02. Skönt att få sova ut på morgonen!

Lite soffmys är aldrig fel! Vissa var ute och rökte när vi andra satt inne i värmen och hade det bra!


Jättefina blombuketter hade de fått.

Idag var jag på akvarellkurs på förmiddagen. Jätteroligt var det!!! Vår övning idag var spännande! Lärde mig en hel del.

Efter kursen ringde jag för att kolla om jag skulle hämta Elliott. Han sov så jag åkte hem och jobbade lite först. Michael hade dammsugit vilket var himla bra! Jag åkte och hämtade Elliott strax före två. Han var så glad när jag kom dit! Det hade gått jättebra (såklart). Jag bjöds på bullar och coca. Mycket gott!

Pappa och jag bestämde att gå på bio och se Oceans. Vi körde först hem Elliott till Michael och sen åkte vi till biografen. Det fanns bara två platser kvar (vi var lite sena) så vi fick sitta på olika rader :-). Filmen var jättebra tyckte jag! Mycket vackert filmad. Här är ett klipp från filmen. Väldigt vackra djur. Men jag kan inte säga att jag tycker om att djuren äter upp varandra... att det är naturligt innebär inte att det är snällt och empatiskt precis...

1 kommentar:

LYCKLIG MOR sa...

Åh, det kalaset hade jag gärna besökt! Såg smarrigt ut det där!:-)