söndag, oktober 31, 2010

EFIT - Ett foto i timmen

Morgonstund har guld i mund.

kl 06.30 - Elliott och jag steg upp strax före halv sju. Jag fixar välling och gullungen lägger lite pussel.

kl 7 - Oscar tycker inte att det är dags att stiga upp ännu. Han har bäddat ner sig i gullungens säng.

kl 08 - äntligen sätter jag igång med en blogg uppdatering...

kl 09 - Elliott och jag sätter igång och gör lite pannkakor.

kl 10 - Nu har jag åkt iväg på Akvarellkurs, detta är dagens övning...

kl 11 - Fika paus under kursen.

kl 12 - Mycket svår uppgift denna gång. Men rolig!

kl 13 - På väg hem från akvarellen, väntar vid rött ljus. Ser lite trött ut, det är jag också :-)

kl 14 - Dags att hämta gullungen som sovit middag ute i vagnen.

kl 14.15 - Nu skulle vi varit klara för att köra till Blentarp men vi är sena som vanligt, hehe. Mina föräldrar ska köra efter oss så att de hittar och här kommer mamma in medan vi jobbar på att bli åk-klara.

kl 15 - På väg att hälsa på Catta och hennes nya bebis!

Lilla Neah! Så liten och söt!!! Kan inte fatta att Elliott faktiskt var ännu mindre än hon när han var nyfödd...

kl 16 - Vi fikade lite och det var himla trevligt! Elliott var så duktig och uppförde sig exemplariskt

kl 17 - Jag fick hålla bebisen, hon vägde typ ingenting. Elliott var jätteförsiktig med henne :-)

kl 19 - Sätter in nykokt krossad potatis i ugnen (penslad med olja och kryddad med salt och peppar) så att den ska bli riktigt krispig och god...

kl 20 - Går ner i källaren för att ta ut lite tvätt.

kl 21 - Elliott och Oscar slappar, snart dags att lägga sig.

kl 22. Just gått upp och lagt mig, inget speciellt att fotografera :-)

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Alltid lika kul med efit! Mitt bloggande går lite segt just nu, blir ju så ibland...
Ser ut att ha varit en kanonbra dag. Vad duktig Elliott är på att lägga pussel... och så skönt det ser ut i soffan där han och Oscar är på sista bilden :)

Kattalena sa...

Ja, EFIT är jättekul! Bara så himla svårt att komma ihåg när det är. Men denna gången kom jag ihåg det!
Det går alltid lite upp och ner med bloggandet... men det är himla kul att ha att titta tillbaka på oavsett :-)

Daniel sa...

Tror han blir en kock när han blir stor!:)