tisdag, juli 13, 2010

Måndagen

Igår var Michael tvungen att jobba så jag och Elliott åkte själva hem till Malin & Patrick för att hälsa på. Där blev vi bjudna på storfrukost med yoghurt, ägg, olika sorters bröd och pålägg, melon och grönsaker, juice & kaffe. Så lyxigt! Elliott åt massor, jag åt en hel del jag med! De har flyttat sen vi var där sist och detta huset var verkligen helt underbart! Så ljust och luftigt, stort och fint!

Elliott i lekrummet och sen Amanda och Elliott som uppmärksammat katten.
Pinnen som ligger mellan barnen kom katten bärandes på i munnen, en gåva till familjen :-D


Vi fick äntligen träffa Alexander, Amandas lillebror och han var hur gullig och söt som helst! Jätteglad och go! Amanda är som alltid supergullig! När Elliott blev sömnig så gick Malin och jag en promenad längs stranden och sen till en lekplats. Alexander följde med i vagnen och gungade på lekplatsen. Malin berättade om adoptionen och hur de hade haft det i Colombia. Verkar ha varit en fantastisk resa!

När vi kom tillbaka hem till dem så hade Patrick och Amanda gjort iordning lunch. Elliott sov fortfarande. Vi åt potatissallad, vegetariska köttbullar & falafelbullar, grönsallad med melon, fetaost och annat gott i. Det var superhett ute men vi satt i skuggan där det fläktade skönt!


Alexander ville gärna titta lite närmre på Elliotts hatt och sen pusselbyggande med Amanda.


Mysig hängstol! Gillades av Elliott.

När Elliott och jag kom hem så var Michael klar med jobbandet. Jag överlämnade Elliott och cyklade iväg till sjukgymnasten för några välgörande övningar. När jag kom hem igen så fixade vi middag (couscous med godsaker i) och sen åkte vi till stranden för ett kvällsdopp! Dopp för Elliott, jag är inte mycket för att bada själv :-)

Solen började gå ner


Lite badbilder

Något som var roligt var att bredvid lekplatsen var det salsadans. Mycket fascinerande att titta på! Vissa såg ut att ha så himla kul när de dansade!
Elliott åkte rutschkana massor med gånger och tyckte att det var hur kul som helst. Han skulle nog kunnat stanna där hela kvällen men vi tyckte att det började bli dags att åka hem. Så vi lockade honom med glass...


lekplats och glass!


Glass i stora lass...

Idag har jag mest haft ont i huvudet... fast det gick över ganska bra med två olika tabletter och en liten paus på spikmattan. Men jag kom inte på att jag kunde försöka med det förrän ganska sent. Hur som helst var det tur att den gav med sig. Usch för huvudvärk.

På eftermiddagen åkte vi till babyringen och kollade barnvagnar a la sulky. Fast det finns nästan inga. Vi behöver en lite smidigare vagn till resan plus att den vi har börjar bli lite ranglig och skranglig. Vi får se... de flesta vagnar är upp till 15 kg och Elliott väger 13.

Vi var på vårdcentralen i förmiddags med Elliott. Han slutar aldrig snora grönt snor, vara täppt i näsan på natten och hosta varje morgon och kväll... så vi tänkte att det var bäst att kolla honom. Han hade visst någon rodnad inne i örat som gjorde att de tyckte det var bäst att vi fick pencillin. Så förhoppningsvis blir gullungen bra nu.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Skönt med bad, jag hade nog inte kunnat låta bli att bada själv också. Och jag ler lite åt den där nappen som till och med är med ut i vattnet :)
Hoppas att pencillinet hjälper så att han får bli alldeles helt frisk. Här hemma har vi fått en förkyld hund (visste knappt att de kunde bli det).

Kattalena sa...

Hoppas vovven din snart blir frisk! Det är inte så ofta de blir förkylda vovvarna :-). Tur är det!

Ja, nu håller vi tummarna för att Elliott blir frisk! Han verkade mycket piggare idag, så det kanske redan har börjat verka?