söndag, juli 11, 2010

Fika och kalas!

Idag fick jag sovmorgon och gick inte upp förrän strax före 09. Vi åkte och handlade på Coop efter att ha ätit lite frukost. Elliott somnade och jag åkte till St Knuts torg och träffade Helene på en liten fika. Det var himla trevligt! Sjukt varmt ute! Typ över 3o grader...

När jag kom hem hade Elliott nyss vaknat. Vi packade in paket och plockade lite blommor, överlämnade Oscar till Ernst och hans husse & matte och så åkte vi till Lund för att fira Emblas födelsedag! Mina föräldrar kom dit precis efter oss och Embla fick öppna sin present.

Födelsedagsbarnet fick en wii fit! En sån vill jag också ha :-D

Det fanns massor av hallon och jordgubbar i trädgården så större delen av tiden innan vi åt middag spenderade Elliott bland bärbuskarna :-)

Mums för alla bär!

Vi bjöds på jättemumsig mixadfruktdrink och sen spelade vi en omgång boccia som otroligt nog jag vann! Elliott hade ett eget klot att kasta med och han fick hjälp av Frej med att kasta någon annanstans än bland våra klot. Sen fick vi middag som vi åt utomhus, ugnsstekt kött med soltorkade tomater och till det tabouleh med grönsaker. Det var jättegott! Efter det fick vi lime-mousse! Mumsigt!
Sjukt varmt var det ute!


Anna-Carin plockade jordgubbar till vår påg!


Han åt dem med god aptit!


Sen spelade vi krocket!


Vissa jagade bollarna!


Vissa fångades då in av sin mor.

När krocket matchen var slut så började det åska och spöregna. Det var rejäla åskknallar och blixtar! Nästan så jag tyckte att det var lite läskigt...
Vi tackade för ett jätteroligt kalas och begav oss hemåt för att hämta Oscar. Han hade haft det finfint hos Ernst.

När vi kom hem så upptäckte Michael att servern på jobbet inte mådde så bra (pga åskan) så han fick åka till jobb och kolla lite. Jag gick och la mig :-)

3 kommentarer:

åsa sa...

Är Vissa ert smeknamn på Elliott? ;-)

Kattalena sa...

Hehe, japp!

åsa sa...

:-D