torsdag, januari 07, 2010

Pulka med gullungen

Igår var vi hos mina föräldrar. Vi började med att gå ut en sväng. Så vi fick vara med när Elliott åkte pulka, han har åkt en gång förut med mina föräldrar, men vi har inte varit med. Han var så söt på sin pulka! Det var svårt att avläsa om han tyckte det var roligt, men han protesterade inte mot att sitta där så jag tror han gillade det.

Elliott tyckte det var spännande att hans fötter gjorde avtryck i snön

Han åkte lite rutschkana också, det var toppen!

Gunga var inte fel det heller

Sen var vi hemma hos mamma & pappa. Uffe, Anna-Carin, Embla, Martin, Frej och Tor var där och vi fick vara med :-). Vi fick supergod middag, jag åt och åt och åt! Sen spelade vi spel. Först tjugo frågor och sen spelade vi Blokus. Det är himla kul! Elliott stortrivdes! Vi åkte hem strax före ått och vi la oss i tid. Så himla skönt! Vi hann inte med ostbrickan men jag tjuvsmakade på en ost med tryffelsmör och på blå castello. Mums mums!

Iförrgår var Elliott och jag hos Åsa och Emmi. Vi tog bussen dit. Åsa hade köpt semlor. Mums vad gott det var! Emmi var supergullig och kunde så himla mycket! Hon hade fått en liten porslins-servis i julklapp och där serverade hon mig låtsas dricka. Hihi. Jag drack och drack. Sen ville hon att Elliott skulle sitta bredvid henne när vi skulle se lite på Pippi. Fast när Elliott ville leka med hennes saker tyckte hon inte han var så kul. Då knuffade hon bort honom. De var så söta! Elliott blev dock snabbt trött, kan tänka mig att det blev lite mycket efter att ha varit på dagis på förmiddagen också...Elliott och Emmi spelar spel på telefonen

1 kommentar:

Anni sa...

såg att du kommenterade chokladkransen på min EFIT, om du bara visste hur god den var också! Jag trodde att den skulle vara sötsliskig, men det var den inte alls...