fredag, januari 15, 2010

Vilken dag!

Eller, vilken inskolning kanske jag ska säga. Det var minsann inte en lätt grej idag... Jag är helt slut! Det är ju heller inte som vilken inskolning som helst eftersom det gäller 25 barn under 2 år som alla ska in på samma gång. Så det var jobbigt idag, Elliott blev jätteledsen när vi försvann in i ett annat rum. Mamma var med mig och det var nog tur. Varje gång jag gick ut till min finaste gullunge så började mina egna tårar att rinna bara för att han var så lessen :-(. Han såg så förtvivlad och övergiven ut. De lyckades liksom inte göra honom glad själva... Huga. Känns lite jobbigt inför nästa vecka alltså... Det var inte en så lång dag, vi gick hem vid 12-tiden då Elliott sov sött i vagnen.

Mamma och jag drack kaffe medan Elliott sov och när han vaknade så grät han (vilket han aldrig gör i vanliga fall). Han fick han välling och sen lekte vi med honom här hemma. Då var han glad igen, tack och lov! Vi var hemma någon timme och sen gick vi till Mobilia allihop. Mamma tittade efter Elliott som (tvärtemot vad han brukar) inte ville springa så jättemycket utan gärna satt i famnen på sin mormor. Jag fick ro att leta efter det vi behövde. Jag hittade precis vad jag skulle, jacka, strumpor och mockasiner, till Elliott. Jättebra! När det var dags att ta sig hem så var Elliott på riktigt bra humör. Vi följde mamma till bussen och sen gick vi hem. Elliott har varit glad och påhittig hela resten av eftermiddagen/kvällen. Skönt!!!

Jag lagade djungelcurry (Middagsfrid) och det var en himla massa grönt i (broccoli, haricot verts, minimajs, kålrabbi, paprika och svamp). Det blev helt OK. Inte supergott kanske. Elliott var med och åt, han tyckte bäst om riset som var till.

En liten bild från när Oscar och jag gick till jobbet häromdagen. Fina Oscar! Jag var i långt möte den dagen och det gillade inte Oscar. Han pep och peeep.
Dagen efter pep han så snart jag gick utanför kontorsdörren. Gullevovven. Hoppas han vant sig av med det tills på måndag när vi jobbar igen.

Inga kommentarer: