måndag, maj 20, 2019

Vecka 20

Måndag 13/5
Vaknade med ont i huvudet så bestämde mig för att jobba hemifrån. Det var en seg huvudvärk plus att jag var helt slut. Förmodligen resan som fortfarande satt i. Så inte så mycket att säga om denna dag. Det var mest bara jobb och trötthet.

Tisdag 14/5
Var på vårdcentralen med Elliott på morgonen. Han skulle ta blodprov men de fick inte ut något blod så han får ta det på barnkliniken någon annan dag. Han var jätteduktig!
Jag jobbade hemifrån resten av dagen.
På kvällen rökte Joakim lax i grillen. Det blev supergott tyckte vi alla.
Den rökta laxen, väldigt saftig inuti
Onsdag 15/5
Cyklade till kontoret. Det var kul och fullt upp. De andra hade också varit slut efter resan ända tills denna dag, det tar på krafterna att resa och ha trevligt :-).

Efter jobbet cyklade jag hem, lyssnade på podcast och det var ganska mycket motvind. Var helt slut när jag kom hem. Satt först i soffan med Joakim, men det surrade så mycket i huvudet att jag behövde vila. Så vi la oss båda att vila och efter ca 20 min slutade det tack och lov att surra i huvudet. Jag tror det är för att det blir för mycket för huvudet att jobba med när jag både lyssnar på podcast och ska vara uppmärksam på omgivningen under cykelturen. Det orkar inte mitt huvud med.

Joakim lagade supergod middag med entrecote och stekta kalorifria nudlar med grönsaker o kryddor.
Jättegott!
Torsdag 16/5
Cyklade till kontoret. Det är väldigt skönt att cykla. Denna gång utan att lyssna på någonting i hörlurarna. Hittade en ny snabbare väg så nu blev det knappt 6 km. Jättebra ju!

Lunchade med mamma och vi satte oss i solen på Espressos uteservering. Jag åt Scones och det var jättegott! Mycket skönt att sitta där och prata och ha det bra! Sen var det jobb igen.

Elliott cyklade hem till oss efter skolan, det hade varit motvind hela vägen. Jag fasade för motvind hela vägen hem. Men när jag cyklade från jobbet så hade jag medvind. Så himla skönt! Cyklade in om mina föräldrar och lämnade kärnmjölk till pappa och fick rabarber med mig hem. Sista biten hem var det motvind, men det gick fint ändå.

 Joakim och jag åkte och handlade present till Elliott på Elgiganten. Så skönt att ha det gjort! Han kommer att bli jätteglad för sin present. För första gången på väldigt länge har han verkligen önskat sig någonting. Det är inte ofta. Det är en jättedyr present (tycker jag), men det är som sagt var inte ofta han verkligen önskar sig någonting. Så därför får han ett Nintendo Switch i år.
Sweet tvättar Mango, aldrig tvärtom
På hemvägen körde vi in om hemköp och handlade. Hemma åt vi makaroner och köttbullar och det var jättegott! Jag gjorde rabarberpaj på kvällen, enligt Elliotts äppelkaka-recept. Vi åt den med vaniljsås till. Tittade på Robison och fikade på paj. Mysigt.

Fredag 17/5
Jobbade och tog bilen dit denna dag. Mycket att göra som alltid. Köpte med pizza hem och vi tittade på TV och åt lite snacks.

Lördag 18/5
Joakim och jag åkte och handlade balkongväxter på en torghandel utanför Ica i Falsterbo. Jättefina och billiga blommor. Vi tittade in till hans mamma lite snabbt och sen åkte vi vidare till Vellinge plantskola. Där köpte vi två jättefina amplar till balkongen.
Ena ampeln
Väl hemma planterade vi och sopade och gjorde iordning på terassen. Kul att göra fint där äntligen!

Vi hämtade Elliott hos Michael och åkte in till Triangeln där vi mötte upp mina föräldrar. Vi gick till den syriska restaurangen Jasmin al Sham och en stund senare kom Pelle, Lotta, Mire + pojkvän och Malva + pojkvän. Jag var lite orolig (efter att ha googlat) att maten inte skulle vara super och personalen otrevlig, men så var det inte. Personalen var supergulliga och maten jättegod!
Vi hade hur trevligt som helst och åt och pratade.
Mumsmumsar mat
Sen sa vi hejdå till mina föräldrar och Joakim, som åkte hemåt.
Elliott och jag var medbjudna på teater då det blivit två biljetter över (Mynta och hennes kompis skulle gått, men de kunde inte). Vi var och såg Matilda. Den var jättebra! Superduktiga barn som skådespelade och sjöng! Elliott hade ont i benet, det var lång tid att sitta, den varade i 3 timmar med paus. Men det gick bra och han tyckte också om den. Vi glömde såklart hans munkjacka (den hade trillat ner på golvet så vi inte såg den när vi gick) så vi fick springa tillbaka och be dem öppna och sen gå in och leta upp den... hehe. Skönt att den var kvar i alla fall.
Vi var hemma vid halv tio och då hade vi lite lördagsmys och tittade på Robison med Joakim.

Söndag 19/5
Spelade några Fortnite matcher på morgonen med Elliott. Sen åkte vi till pingisen för klubbmästerskap. Elliott är ju helt ny i pingisen och de andra har spelat länge, så han förlorade alla matcherna och tyckte inte att det var så kul. Men hans sista match spelade han mot en jätteduktig tjej. Då spelade han superbra och även om han förlorade så var han nöjd med sin prestation. Så det var ju ett bra avslut! Vi får öva lite mer och så tycker jag att vi kan hoppa över tävlingar, varför ska man tävla i allt? Kan man inte bara få spela och ha kul?

Efteråt handlade jag inför Elliotts kalas. Det tog sin lilla tid. Var hemma vid halv fyra.
Joakim hade förberett mat, gyros denna dag.
Vi städade och vattnade, både ute och inne och var inte klara med det förrän vid halv åtta på kvällen. Då satte vi oss att äta. Det var supergott!
Gottegottgott, denna gång med köpta bröd
Vi åt även den sista biten rabarberpaj, med vaniljsås och latte till. Hur gott som helst.
Tittade på TV och blev snabbt trötta och gick och la oss tidigt.

Inga kommentarer: