måndag, november 13, 2017

Strandpromenad och farsdag

9/11 torsdag
Vaknade efter en otäck dröm natten till torsdagen och började oroa mig över att Elliott ska åka till Thailand... kunde inte somna om. Var uppe i över 2 timmar. Googlade om Thailand och allt som kan hända. Skrev ner olika saker som kan vara bra att veta och sen kunde jag släppa det. Somnade till slut igen. Vaknade trött. Åkte till kontoret och jobbade där hela dagen. Tog upp Thailandsoron med Michael som ska åka dit med Elliott. Åt medhavd vårrulle till lunch. Det var gott!

Mina föräldrar hämtade Elliott denna dag. Jag åkte hem och hämtade upp Joakim och vi åkte dit efter jobbet. Mamma hade gjort pastasallad och vi åt den och hembakad foccacia och fetaost & tryffelsalami till. Jättegott! Längesen jag åt fetaost som smakar mycket får! :-D.
 Sen fick vi även marängsviss till efterrätt :-). Supergott! Vi tittade på TV och hade det bra där hela kvällen. Och vi klämde 4 små Cocacola. Det var ett tag sedan... Vi har varit duktiga med att inte dricka läsk. Har alltid loka hemma nu. Min favoritsmak är jordgubb eller grapefrukt.

10/11 fredag
Steg upp tidigt och såg till att Elliott kom iväg till skolan. Själv åkte jag till jobbet. Mattias på kontoret hade med en god kaka med banan och valnötter, den hade hans fru bakat.
När jag kom hem hade Joakim lagat thaicurry som vi åt till middag. Det var gott!
Vi tittade på film och unnade oss lite nachos med avokado-dipp till.
Gott!
11/11 lördag
Joakim, Elliott o jag åkte till Falsterbo och hälsade på Joakims mor på eftermiddagen. Vi tog in några tunga blomkrukor i förrådet inför vintern åt henne. Sen fikade vi på smörrebröd och kakor.
Kakor hos Joakims mor
Vi gick en promenad vid havet i riktigt fint kvällsljus.
Fint ljus på gräset
Strandpromenerande
Elliott o jag poserar snällt
Elliott frös o lånade min skarvs. Han gillade den och ville nästan ha en egen :-D

Solen började gå ner
Fint moln

När vi kom hem så gjorde vi pizza.
Elliotts pizza som han gjort själv
Vi åt och tittade på Alice i Underlandet och hade lite majskrokar och salami till snacks.

12/11 söndag
Sconesfrukost
Elliott bakade scones till frukost och jag pressade apelsiner så vi fick lite färskpressad juice till. Det var mysigt att äta frukost ihop.

Det var fars dag och Elliott gjorde en teckning till Michael, han kom över och tittade på min dator som inte fungerar som den ska. Joakim och jag var på matmöte i kollektivet och vi ska fixa onsdagens middag. Vi åkte hem till mina föräldrar och firade pappa på fars dag, vi hade med oss prinsesstårta och några presenter :-). Vi spelade myrstacken och fikade, det var mycket trevligt och gott!
Spelar myrstacken
Sen åkte vi hem och Elliott gick till Michael. Joakim lagade mycket god mat, grillpannegrillad fläskkarré med persilje & vitlökssås.
Mumsig mat! Såsen var grym.
Vi tittade på "Så mycket bättre" och "Grey's" på kvällen.

Inga kommentarer: