onsdag, juli 13, 2016

Kursslut, helg o jobb igen

Fredag 8/7
Målarkursen avslutades på fredagen och Helene o jag hann äta lite lunch innan vi fick bråttom iväg då jag skulle till veterinären kl 15. Jag släppte av Helene hos sig och åkte sen till Joakim och hämtade katterna o Joakim följde med till veterinären som gav Sweet en lugnande spruta och tog kissprov. När det var klart åkte vi hem med katterna. Handlade musslor o en krabba till mat. Elliott var hos oss och musslorna var jättegoda (tyckte inte Elliott) men krabban var inte alls god (fast Elliott tyckte om den). Blev en tidig kväll efter nattning av Elliott då jag var helt slut.

Lördag 9/7
Började dagen med att röja i Elliotts rum. Så mycket saker överallt... Sen körde jag o Elliott till Gislöv och passade katt. Vi fikade o sparkade boll. Joakim kom också dit en stund senare. Vi stannade ett par timmar och åkte sen hem till mig. Då hade klockan blivit halv sju så det var inte mycket kväll kvar. Elliott gick över till Michael och jag var hur trött som helst så tidig kväll även denna.

Söndag 10/7
Försökte sova ut och ta det lugnt på förmiddagen. Joakim åkte hem o jag åkte till Emporia och köpte tights på New Yorker. Sen hämtade jag Annika (från Uppsala) som skulle hälsa på och vi åkte hem till mig. Jag lagade tacos och Elliott, Annika o jag åt. Det var mumsigt! Beckas mamma kom upp och tittade på bilder från Beckas resa. Hon har inte internet så därför kom hon och tittade hos mig. Annika och jag gick ut en runda och tittade på kolonilotter o annat i regnet. Sen var vi hemma o pratade och la tarot. Det var trevligt men blev alldeles för sent för mig som skulle upp o jobba nästa dag.

Måndag 11/7
Första dagen på jobbet efter semestern. Kul att vara tillbaka.  Men eftersom jag sovit så lite var jag oerhört trött... Slutade strax före 16 och hämtade Elliott på fritis. Vi la klart ett pussel och sen åkte vi hem och jag tog Annikas väskor (som hon lämnat hos mig) och mötte upp henne på Emporia. Vi åt sushi och sen skjutsade jag henne till Sturup.

Veterinären ringde och sa att Sweets prover är superfina. Rent o fint kiss, inget blod, inga bakterier. Allt ser kanonbra ut. Så jag får hoppas att det var antibiotikan som gjorde susen och att han inte kommer att skvätta mer. Annars är ju skvättandet ett okynnes-skvättande, och det vill jag ju helst inte att det är. Skönt att han är frisk i alla fall och inte måste äta svindyrt foder resten av livet :-)

När jag lämnat Annika och kom hem hann jag inte ens upp i lägenheten då det direkt var ett styrelsemöte som varade till halvåtta och sen var jag helt slut. Som vanligt. Elliott kom över och byggde lite lego innan det var dags att nanna.

Tisdag 12/7
Elliott fick lite frukost innan fritis och jag körde till Höllviken för KBT besök, jag var sen och hittade inte dit, så blev väldigt försenad. Kom fram till att jag inte skulle gå där utan någon annanstans efter att ha pratat en stund, så körde till jobbet och nu sitter jag här och jobbar :-).
Känner att jag behöver lite semester.

Efter fredag är almanackan inte full längre. Det ska den inte bli heller. Jag får nog sätta ett streck i almanackan någon månad eller så känns det som. Så att jag kan vila och ta det lugnt. Det känner jag är ett måste.

Jag lovar alltså mig själv att from nu inte boka in en massa och försöka att ta det lugnt...


Inga kommentarer: