måndag, juli 25, 2016

Konserter o annat kul

onsdag 13/7
På jobbet lunchade vi på en Syrisk restaurang. Det var gott o trevligt.


torsdag 14/7
På lunchen träffade jag mamma och vi gick till Waynes Coffée. De hade en supergod morotskaka. Skulle dela den med mamma men hon tyckte inte så mycket om den, så jag fick hela :-D. Det var kul o mysigt med lunchfika.

fredag 15/7
Jobbade hemifrån och när jag jobbat klart så åkte Joakim o jag mot Sofiero. Vi mötte upp Catta o Nea och samkörde dit efter Rasta vid Glumslöv. Vi picknickade under ett träd och såg Miriam Bryant, Melissa Horn och Lars Winnerbäck. Det var sååå himla bra! Speciellt Lasse! Han var bäst. Det var en jättemysig konsert. Nea tyckte också det var mysigt och hon gillade Winnerbäck :-D. De stannade inte hela tiden, utan åkte hem lite tidigare än Joakim o jag och vi träffade och skjutsade Ingrid hem efter konserten. Det var en mysig kväll!

lördag 16/7
Tog en lugn dag med Joakim. Vi var bara ute o handlade en sväng sen var vi hemma hela kvällen. Elliott var också med oss. Vi lagade en ny maträtt som vi hittade recept på i en asiatisk kokbok. Jättegott var det! Köttet marinerades och bryntes sen lätt bara. 
Dagens middag
Testade att Elliott själv fick lägga sig och bestämma själv när han skulle sova. Han kom ut efter en stund och sa att det blivit lite mörkt ute och hade inte Joakim ett trick han skulle visa när det var mörkt en dag. Kunde vi inte göra det nu? Jodå sa vi och han fick klä på sig och Joakim fixade iordning stålull och så gick vi ut. Vi gick till ett ställe där det inte fanns bilar eller hus och så tände Joakim på stålullen och snurrade runt den i en ståltråd. Det var coolt, brann massor och skvätte gnistor omkring! Elliott tyckte det var spännande och sen gick vi tillbaka o Elliott la sig o somnade själv.

söndag 17/7
Joakim åkte hem på förmiddagen då han hade mycket att göra. Elliott o jag åkte hem till mamma som var hemma själv då pappa var ute på resa i Danmark med Uffe o barnen. Elliott o jag hade köpt med oss fika och vi mumsade i oss ostar o skinka mm och sen spelade vi lite pingis men det började regna i stort sett med en gång. Sen slutade det när vi packat in bordet i presenningen :-).
Lite pingis innan regnet
 Åkte hem och Elliott gick över till Michael. Jag var hemma och umgicks med katterna och städade undan. Sen åkte jag hem till Joakim på kvällen. Vi åt ryggbiff med vinsås och stekt potatis plus bacon o kålfräs. Mumsigt! Vi tog en liten promenad. Det var roliga statyer i parken.
söta statyer tycker jag :-)
måndag 18/7
Det var mycket att göra på jobbet och bara jag och Christina på ekoavdelningen. Men det gick bra! Lugnt och skönt också :-). Efter jobbet hämtade jag Elliott och vi åkte hem och lagade pasta med ost o baconsås. Elliott byggde lego och jag hjälpte till. Sen kollade jag på Orange is the new Black medan Elliott nattade sig själv :-). Jag var trött o la mig tidigt, somnade sent ändå...

tisdag 19/7
Jobbade och var väldigt trött. Satte mig i solen en stund på lunchen o försökte vila. Åkte hem o tvättade lite och plockade undan. Vattnade på balkongen och umgicks med katterna. Åkte till Joakim senare på kvällen.

onsdag 20/7
Jobbade o lämnade in jobbcykeln på reparation. Lunchade med Michael o åt sushi. Efter jobbet åkte jag och Joakim hem till mina föräldrar vilka hade hämtat Elliott på skolan. Pappa visade lite film från Grekland och från en utflykt som han nyss varit på i Danmark med Uffefamiljen. Det såg ut att ha varit trevligt! Mamma hade lagat mumsiga räkgrytan och vi fick jättegoda havskräftor till förrätt. Det var jätteskönt ute så vi satt ute och åt. Sen spelade vi pingis allihop. Det var skoj!

torsdag 21/7
Jobbade och sen var jag hemma med Elliott hela kvällen och vi spelade Uno och tittade på lilla Aktuellt. Elliott säger att denna kväll sa jag att jag var den tröttaste människan i hela Sverige, hehe. Så då var jag nog väldigt trött... låg ner i soffan o spelade Uno med honom, orkade inte sitta. Vi hade mysigt i alla fall. Tog lite foton på balkongen, den blommar rikligt!
Pelargoner o lite annat
Fina blommor på golvet
Smultron
Min klematis som blommat hela månaden
Tomater på G
Tjusiga Mango
Fredag 22/7
Trött på jobbet som vanligt. Gick omkring och suckade och kände att det ska jag kanske inte göra. Så sa till de som jobbar där att de får säga till mig om jag är jobbig :-). Vi hade nämligen en på kontoret innan som hela tiden suckade och det var ju ganska jobbigt om man säger så... fast hon suckade över att det var tråkiga uppgifter att göra, jag suckar ju mest för jag är trött. Men en kollega sa att det inte var samma sak med mig för jag är glad, hehe. Men jag tänker ändå inte sucka så mycket framöver, det kan ju vara jobbigt för andra att lyssna på... 

Hur som helst så efter jobbet och efter att ha varit hemma och pysslat om katterna åkte jag till mina föräldrar. Vi körde till Sofiero för att se BAO, Tommy Körberg och Helene Sjöholm. Det tog två timmar dit, det var hur mycket bilkö som helst i Helsingborg fram till Sofiero. Men vi kom fram i tid och satte oss på tre stolar som mamma hade hyrt i förväg. Det var jättebra och väldigt mysigt! Superfint väder, det enda som var lite dumt var att ljudet hördes lite dåligt där vi satt. Så när de pratade var det svårt att höra vad de sa. Men när de sjöng o spelade hörde man bra. 
Mamma o pappa hade med sig tapastallrik från DiPenco och det var supergott! 
Mums från DiPenco
Det var mycket folk där
Det var himla trevligt och vi gick 10 min innan det slutade och undvek således alla bilköer och kom hem väldigt fort. Mycket vacker måne på hemvägen, stor och orange.

Inga kommentarer: